Min Noni er syg!

Øv hvor trist at hun ikke er blevet rask.
Jeg tror du er den bedste til at vurdere om dyrlægen kan vente til imorgen. Ellers lad nogle venner se missen så de kan give et bud.

God bedring med den lille-kramer

Noni er nu i klar bedring! :slight_smile:

Aktiviteten er steget i løbet af i dag. Hun spiser og drikker stadig selv - kommer gerne når jeg kalder og indbyder atter selv til nys og leg :slight_smile:

Pyhha, hvor har mit hjerte dog banket ekstra mange gange siden lørdag! Det banker fortsat videre indtil jeg får svar på FCV testen!

Knus Gitte

I dag har jeg fået svar på testen for calici. Den er desværre positiv for calici.

Sammen med Pia (min dyrlæge) vil der nu blive lagt en slagplan for Noni og Demolissa på basis af, hvordan Noni respondere på den understøttende behandling Noni pt er i. Når jeg ved mere vender jeg tilbage med nyt.

Knus Gitte

[quote=GSA;403873]I dag har jeg fået svar på testen for calici. Den er desværre positiv for calici.

Sammen med Pia (min dyrlæge) vil der nu blive lagt en slagplan for Noni og Demolissa på basis af, hvordan Noni respondere på den understøttende behandling Noni pt er i. Når jeg ved mere vender jeg tilbage med nyt.

Knus Gitte[/quote]

Jeg ønsker det allerbedste for jer…-love :inlove: :hjerte:
Kram fra Mona

God bedring :kryds:

[quote=GSA;403873]I dag har jeg fået svar på testen for calici. Den er desværre positiv for calici.

Sammen med Pia (min dyrlæge) vil der nu blive lagt en slagplan for Noni og Demolissa på basis af, hvordan Noni respondere på den understøttende behandling Noni pt er i. Når jeg ved mere vender jeg tilbage med nyt.

Knus Gitte[/quote]

Ærgerligt, at du har calici i huset - men nu ved du da, hvad du har med at gøre.
Der er rigtig mange andre opdrættere, der står i din situation, så det er altså ikke verdens undergang.
Der, hvor du skal være opmærksom, er når du skal ha’ killinger - for det er hos dem risikoen er størst. De voksne kommer altid over det :slight_smile:

Så er det tid til en opdatering…

Som Vivi ganske korrekt skriver er Calici ikke verdens undergang…

Noni var i understøttende penicillingbehandling i 5 uger. I dag har hun det supert og er en glad og livlig 11 mdr. neutraliseret hunmis på 4,1 kg, der trives og atter er “back to normal” :slight_smile:

Og nu til smittekilden…

Jeg fik jo Demolissa mislingen overleveret da hun var 12 uger gammel direkte fra opdrætter i forbindelse med sundhedstjek, vaccination mv. ved vores nu fælles Dyrehospital i Aalborg. Her blev hendes sundhedstilstand vurderet tip top. Men 10 dage senere får hun let løbeøjne, og jeg tager hende til dyrlægen i Gistrup (kan ikke få en hurtig tid hos Aalborg Dyrehospital) og får øjendråber til hende. Dette tager løbe øjnene, og alt synes godt.

Da Demolissa skal revaccineres 16 uger gammel viser sundhedstjekket at hun har en våd lyd på lungerne. Dette er det eneste symptom på at noget er galt. Hun kommer så i penicillinbehandling og hendes revaccination bliver udsat.

Kort tid efter er det så at Noni bliver syg samme weekend, hvor jeg egentlig om mandagen skal til kontrol med Demolissa - og der kommer de jo så begge 2 med til Aalborg dyrehospital og bliver tjekket.

Noni’s behandling kender i jo, men Demolissa fik i samme forbindelse forlænget sin behandling med 2 uger ekstra.

I hele forløbet har jeg haft tæt kontakt med Aalborg Dyrehospital - missernes bedring og status er blevet vendt og drejet, og i forhold til Demolissa og hvornår det var forsvarlig at revaccinere hende har min dyrlæge sågar haft fat i producenterne af vaccinen, da en re-vaccine jo nødigt skulle give bagslag. Så mine misser og jeg har simpelhen været i rigtige gode hænder. Tak til Pia fra Aalborg Dyrehospital :slight_smile:

Også Susanne Wehnert har jeg talt med, og tak for snakken Susanne - den beroligede mig rigtig meget :slight_smile:

I dag er Demolissa så endelig blevet sundhedstjekket endnu engang og er blevet vaccineret igen - ja nu er hun jo 5½ mdr gammel ungkat på 3.1 kg, der er fuldstændig fit for fight - ligesom Noni også er det :slight_smile:

Og som Ann K nævnte lidt om tidligere i tråden, så var hendes indlæg ikke en anklage mod opdrætter. Dette vil jeg specielt gerne kommentere netop fordi jeg hele vejen igennem aldrig har tænkt den tanke at anklage opdrætterne.

Opdrætterne har været informeret om forløbet, og vi har vendt problemstillingerne sammen og de har støttet mig på bedste vis. Tak til Edith og Britta :slight_smile:

Det bedste af det hele er at begge mine misser nu har det strålende :slight_smile:

Knus Gitte

Dejligt at høre Gitte

:thumbup::thumbup::thumbup:

[quote=GSA;430558]Også Susanne Wehnert har jeg talt med, og tak for snakken Susanne - den beroligede mig rigtig meget :slight_smile:
[/quote]
Selv tak :slight_smile: Og godt at høre, at begge er fit for fight igen :ok:
VH
Susanne