Min nye Maine Coon

Det behøver du såmænd ikke,jeg er bare lige inde og læse om herpes på netdyredoktor hvis det er det

Han har været snottet ,men er det ikke mere,der *mangler ’ bare øjet nu og jeg har fuld tiltro til min opdrætter[/quote]

Ja men så er han osse herpes eller calisiramt - Katte bliver ikke bare snottede eller forkølede.
Jeg beklager og kan godt høre, at du helst ikke vil høre det.[/quote:2fo4q0qu]

Han kan have både Herbes, Clamydia som det ikke må kaldes mere og calissi.
Jeg ved også at det er trist at vi nævner det, men fakta er at hvis han er ramt af en af disse ting så skal der en lang behandlingstid til.

Og hvis jeg var dig ville jeg få taget nogele prøver nu, for jo før den får den rette behandling jo bedre.
Den behandling der skal til, er ikke noget skarpt det er piller. -sorry -sorry -sorry -sorry

Karen jeg kan jo ikke huske hvad det er -sorry min dårlige hukommelse skal jo ikke forvirre herinde

Det ligner herpes.
Og herpes er ikke “farligt” for de fleste katte.
Nogen får en enkelt omgang snotnæse, og så aldrig mere - nogen går i udbrud hver gang der bliver lavet om i deres hverdag - såsom udstillinger - flytninger - ommøblering i huset osv.
Og nogen bliver desværre kronisk herpeskatte med evige rendenæse nysen og øjenbetændelse.

Min gjorde det sidste.

Men herpse ligger latent i katten, nogen smitter, trods de ikke selv er i udbrud, nogen smitter kun i udbrus og nogen smitter aldrig.
Men selv vaccinerede katte kan smittes - det bliver bare ikke så voldsomt så.

Herpes har ingen behandling - man behandler følgesygdommende Øjenbetændelse - lungebetændelse osv.

Det kender jeg godt -høhø

Spørg Tinah hvad det er den får, og om den er tested. -love

Tinah er selv oprettet herinde så det kan jo være hun vil komme og forklare, og misforstå mig nu ikke det er stadig ikke et angreb på hverken dig din skønne mis eller tinah. -sorry

Jeg spørger hende da bare når jeg ser hende senere i denne weekend men kender jeg hende ret er det gjort,
Jeg ved godt det ikke er et angreb,for vi skal jo feje jer af banen ved udstillinger -waytohot -breakdance -rækkermegatunge og jeg tager det skam heller ikke fortrydeligt op,men jeg stoler 100% på Tina og er ikke i tvivl om hun gør sit bedste og sit yderste

Uha - man kan sagtens gøre sit yderste og bedste og alligevel få herpes inden for dørene.
Men mange tror desværre stadig, at katte kan blive lidt forkølede.

Selv dyrlægerne kalder det Luftvejsinfektion, også når det er herpes i udbrud ens kat har.
Men han kan kun behandle luftvejsinfektionen og øjenbetændelsen.

Tillykke med den lille ny -forelsket

Tillykke med din nye kat, den ser skøn ud. -love

Han ser fin ud, tillykke med ham.

Når man køber en kat som her viser sygdomstegn, skal man sørge for, at få opdrætteren til at skrive diagnosen samt hvilken behandling og hvor længe katten har været i behandling i købekontrakten.
Du sikre dig selv ved at få katten undersøgt af egen dyrlæge, anden dyrlæge end opdrætter bruger, for at få en anden dyrlæges vudering, gør det inden 48 timer efter køb.
På den måde sikre du dig selv via køb, dog har du altid købeloven som støtte, men beviserneskal du have med i kontrakten.
Kontakt evt. Kattens dyrlæge, og med egne øre høre hvad katten er behandlet for og med hvad.

Mange sager lander i diciplinærnævnet, og sådanne sager trækker tænder, det kan jeg godt love dig, og måske stoler man blindt på hinanden hvis man kender lidt til hinanden privat, men venskaber kan gå istykker, og så kan det koste dyrt.

Det er ikke et angrab, men et godt råd, som jeg synes du burde følge. -thumbs

Han ser rigtig dejlig ud [oregonian_bear9.gif]

men som Birgitte osse siger, bør du få diagnosen og behandlingen skrevet i kontrakten og så få ham checket af egen dyrlæge inden 48 timer, både for kattens skyld, for opdrætters skyld og for egen din skyld, så alt er på det rene

Jeg troede slet ikke man fik katte fra opdrættere med mindre de var helt raske. Jeg skulle have en mis engang, men den havde efter kastrering fået noget halshalløj mener jeg det var, og var på piller. Jeg kunne IKKE få denne killing før den var helt rask og havde været medicinfri flere dage, for at være sikker på den var sund og rask. Opdrætteren sagde, at hun ikke leverede mislinger på medicin til købere uanset hvor harmløst det var.
Sådan var det og DET var jeg faktisk meget tryg ved, uanset om jeg måtte vente lidt længere -thumbs

Til lykke med ham. Hvor ser han altså bare dejlig ud. Jeg kan godt forstå, at du glæder dig helt afsindig, det har du bestemt også grund til -forelsket

Jeg må indrømme, at jeg er “komplet hysterisk”, når jeg ser sådan et øje, og læser at han også har været snottet. Disse symptomer var der, da min opdrætter havde Chlamydia i flokken. Opdrætteren nægtede at lade nogle katte forlade hjemmet inden alle havde været fuldstændig symptomfri i mindst 2 uger efter behandlingen var ophørt. Rumle blev desuden testet (det kostede opdrætteren 850 kr.) og vi ventede 1 måned på testresultatet, før han endelig kunne flytte ind hos os. Han har overhovedet ikke vist sygdomstegn af nogen slags, siden han er flyttet ind her.

Helt enig!

Han er super dejlig, men er heller ikke en kat, som jeg turde tage ind i min flok om 7 dage med det øje - så hellere vente lidt længere og gerne er testet sygdomsfri for hans og dine andre kattes skyld.

Han ser ud til at være værd at vente på, han er så smuk og dejlig [bigloony]

X 2 -sorry -sorry

For søren det øje ser godt nok slemt ud -uha

Som de andre også nævner, så vil jeg også stærkt fraråde dig at tage ham hjem til dig på fredag, med en mulig herpes, Chlamydia eller callesi, som ikke er færdigbehandlet. Det vil da være forfærdeligt for dig, og dine øvrige katte, hvis de bliver smittet også -what og du så skal ud i en dyr behandling af dine øvrige katte. Det er jo også risikoen for at det er kronisk, og så kan du godt vinke farvel til en god udstillingskarriere med ham.

Selvom du har øjnet en god udstillingskat, så vil jeg også råde dig til at få en dyrlæges garanti for at katten er fuldstændig rask, før du overvejer at gå videre med et evt. køb af denne helt klare syge kat. Husk endelig, at hensynet til dine øvrige katte skal gå forud for en evt. god udstillingskat, som han måske alligevel ikke bliver, sådan en kat du også købe rask andre steder.

Held og lykke med det.

Det er også det normale, for vi er nødt til at sikre os at der ikke er noget, der lige skal behandles noget mere, og teste for at det der har været er væk. [smilie=hate-tunz.gif]
Når en killing skal flytte, er det klart den bliver stresset, og hvis der er lidt galt, siger det også helt sig selv, at de er modtagelige, og ikke helt i top hvis de fejler noget, og så kan der komme mange andre ting i udbrud.
Killingen er svær at vent på, når man sådan glæder sig,men det er langt det klogeste at vente, og lade den have en chance for at få sit imunsystem i top. -sorry -sorry

Det er også det normale, for vi er nødt til at sikre os at der ikke er noget, der lige skal behandles noget mere, og teste for at det der har været er væk. [smilie=hate-tunz.gif]
Når en killing skal flytte, er det klart den bliver stresset, og hvis der er lidt galt, siger det også helt sig selv, at de er modtagelige, og ikke helt i top hvis de fejler noget, og så kan der komme mange andre ting i udbrud.
Killingen er svær at vent på, når man sådan glæder sig,men det er langt det klogeste at vente, og lade den have en chance for at få sit imunsystem i top. -sorry -sorry[/quote]

X2 Jeg er helt enig -sorry -sorry