Min smukke kat har tandkødsproblemer

[QUOTE=PiaR;957790]Vi har masser af kyllinger på lager, pakket i små poser hvis nogen vil prøve :slight_smile:

  • vi bor i Skibby.[/QUOTE]
    Tak for tilbud Pia. Lad mig se, om jeg kan finde ud af noget med Anne (Gucci), og så vender jeg tilbage. Mon jeg kan komme forbi dig uden at tage Baldrian med under armen??? Han er godt nok lækker :hjerte:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;957800]Er katten vant til råt fra tidligere ejer/opdrætter :?

Ellers kan du begynde med kyllingefilet. Hvis katten ikke spiser det råt, kan til tilberedes - mindre og mindre for hver gang.

Mine er faktisk mest glade for ganske almindelige kyllingelår - der er også mest arbejde i, at de selv skal få kødet af knoglen.[/QUOTE]

Hun er ikke vant til råt. Jeg har prøvet med kyllingefilet’er, men det var ikke interessant. Jeg vil prøve på at tilberede dem og se, for hun er ikke kræsen, synes jeg. Jeg vil så også prøve med et lår og se, om damen kan spise det.

Tak for rosen til Balder :slight_smile:
Han flyttede hjemmefra i går, så han kan ikke lokke dig i fordærv :smiley:

Hej Luise
Tak for endnu et godt råd. Kan man også give lever?

Jeg går ud fra, at hun så skal fodres ude på badeværelset, så der ikke ligger baktusser over alt i hytten? :?

[QUOTE=Bastet;957808]Hej Luise
Tak for endnu et godt råd. Kan man også give lever?

Jeg går ud fra, at hun så skal fodres ude på badeværelset, så der ikke ligger baktusser over alt i hytten? :?[/QUOTE]

Det kan du sagtens :slight_smile: Men konsistensen synes jeg måske er for dårlig som tandbørste. Men er det, det der får hende startet på råt, så go for it :slight_smile:

Hvor hun fodres kommer an på hvor stort svin hun er, sådan ret direkte sagt :smiley: Tino kyler ikke med maden, men det gør Lucky :smiley: Så det er bare at se, hvor det skal foregå :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;957809]Det kan du sagtens :slight_smile: Men konsistensen synes jeg måske er for dårlig som tandbørste. Men er det, det der får hende startet på råt, så go for it :slight_smile:

Hvor hun fodres kommer an på hvor stort svin hun er, sådan ret direkte sagt :smiley: Tino kyler ikke med maden, men det gør Lucky :smiley: Så det er bare at se, hvor det skal foregå :)[/QUOTE]

Hun ER et svin og der ligger mad overalt, når hun har spist

Hvad synes hun om kogt kylling :?

Det kan hun godt spise, også hvis jeg har stegt det på panden til mig selv.

For resten hun elsker fisk - kan det på nogen måde bruges til noget?

Ja, i rå form (nedfrosset 24 timer på forhånd) kan det godt give bisserne noget at arbejde med :slight_smile:

[QUOTE=Bastet;957818]Det kan hun godt spise, også hvis jeg har stegt det på panden til mig selv.
[/QUOTE]

Start med at give hende “halvkogt” kylling. Herefter koger du det mindre og mindre indtil hun en dag spiser råt :slight_smile:

Tak Mette

Er fiskeben et problem eller er det mig, der er pylret?

Tak Vivi

Det vil jeg prøve!

[QUOTE=Bastet;957828]Tak Mette

Er fiskeben et problem eller er det mig, der er pylret?[/QUOTE]

Det er dig der er pylret :wink: Ligesom med kyllingeben så er de meget bøjelige, når de er rå og jeg har aldrig hørt om katte, der har fået dem galt i halsen :slight_smile:

[QUOTE=Bastet;957740]Hun er en 4-årig somali.

Passer det, at racekatte har flere problemer med tænderne end huskatte? 3 af de 4 huskatte jeg har haft, havde også bøvl med bisserne, så jeg kan ikke få det til at passe…[/QUOTE]

Det tror jeg bestemt ikke, - - men jeg tror til gengæld, at folk med racekatte er mere åbne omkring problemerne,- fordi vi jo via opdræt gerne vil høre om de sygdomme indenfor div, racer
dog vil jeg sige, at i dette forum, skelner vi ikke mellen race- og hus katte
Cats og Conni

Tandkødet kan også duppes med klorhexedin :slight_smile:

Men hopper med på råt er godt, hvis katten vil spise det :smiley:

Risikerer de at få dårlig mave af det i starten, hvis de ikke er vant til råt?

Det kommer sn på katten, min fik ikke. Jeg har kun fodret med oksekød, kylling og fisk indtil videre.

Tak May og alle I andre kattegale - jeg vil gradvist begynde at introducere råt kød og fisk for den lille dame, så vi ikke kommer i de tandresninger og udtrækninger, jeg har været igennem med de andre, jeg har haft.

Jasmin, jeg går ud fra, at katte har en anden mave- og tarmflora, når de fra naturen er rovdyr, så de kan vel sagtens tåle det, når de har vænnet sig til det.

[QUOTE=conninissen;957839]Det tror jeg bestemt ikke, - - men jeg tror til gengæld, at folk med racekatte er mere åbne omkring problemerne,- fordi vi jo via opdræt gerne vil høre om de sygdomme indenfor div, racer
dog vil jeg sige, at i dette forum, skelner vi ikke mellen race- og hus katte
Cats og Conni[/QUOTE]

Jeg synes også, det var lidt underligt - i det hele taget virker det som om katte har issues med bisserne, uanset race. Jeg er dog en af dem, der skal passe på ikke at være FOR autoritetstro over for dyrlægen. Havde jeg ikke læst med her, inden jeg fik katten, levede hun nok også 100% af tørfoder, for det er det, man får anbefalet af dyrlægen.

Lige Skovlunde kan du nu stole ret meget på.
Jeg kender rigtig mange der fodrer med tørt og jeg gjorde det selv gennem mange år.

Det der er nu, er at dyrlægerne er blevet langt dygtigere til tænder - og derfor ser man flere katte med tandproblemer. Førhen gik de bare med smerter