Min sofa knurrer

SIKKE en dejlig smoke misling Jan har fået…hold op hvor er han :wehuu:

Kan fortælle at sofaen er holdt op med at knurre :thumbup:
Sammenføringen med kattene i Banden er så nogenlunde ved at være overstået - der er lidt knurren og hvæsen, mest fordi ham den lille aldeles ikke mener, at han skal vaskes på af alle hele tiden :smiley:
Ting synes han er fantastisk spændende… og en lille smule intimiderende pgr hans størrelse - der går nok et par dage, før hun helt forstår at han altså virkelig kun ER en lille baby :slight_smile: Men de store aby-dramaer har vi indtil videre kun haft et af - og det var endda et meget lille et ca 5 minutter efter han var kommet ind af døren, hvor han vist kom en smule bag på hende :wink:
Jarl er ved at finde ud af hvordan hundene fungerer… og har udviklet en fin taktik med kommandoraid hen i hovedet på en hund og så HVÆSE dryppende. Dise flygter livræd, Nanna forsøger at give ham en tungeslasker hvilket resulterer i et dask :slight_smile:

Lige nu er Ting og Jarl ved at finde ud af hinanden… tror jeg serverer lidt vådfoder for dem - sådan for lige at bryde isen helt :slight_smile:

Hvor er han dejlig…

Tillykke med ham…

Tillykke med Jarlen - Jarl - Ann, eller skal jeg nærmere skrive Jan? :thumbup:

Så fik han endelig sin maine coon. Vi har jo hørt om hans længsel længe og jeg synes jo selvfølgelig, at ønsker man sig en maine coon - jamen så skal jeg… øhh MAN… da have sig en maine coon…mere. :ups:

Dejligt at sammenføringen er gået så godt.

Og hvor er Jarl lækker,:inlove: men det er også noget lækkert bagværk Christina dér har bagt.

Helt dum er han ikke , ham den lille :slight_smile:
Han har luret at det virkelig gælder om at få et godt forhold til Aske og Tjalfe - men også at det hos dem bare ikke går an at bøve… Så han tuller afsted et par meter bag dem og smider sig i gulvet med et lille kurr lige så snart de vender sig mod ham :thumbup:
Leo har faktisk overrasket os mest… Hun er så inderligt revnende ligeglad med ham, at det nærmest er en fornærmelse :smiley: Hvis hun vil nusse, så er det afgjort ikke hendes problem, at han også ligger hos os - han kan da lige rykke en centimeter eller to, ikk’? Hun vasker løs på ham (under store protester), og giver ham et solidt hvæs, hvis hun mener at han blander sig i voksenting… det er faktisk ret sjovt at se :slight_smile: Jeg tror at Jarl har fået en reservemor…
Og så er der jo lige Ting, der på typisk aby-maner konstant veksler mellem at synes han er den bedste opfindelse siden tun på dåse og noget af det værste hun nogensinde har oplevet suk
Jarl er ved at være helt på plads mht hundene… Nanna har været den helt store positive ting i dette her. Jeg havde frygtet vilde jublende stormløb mod en stakkels killing, som hun mente var hendes nye bedste ven, men hun har på en eller anden måde formået at lægge lidt bånd på sig selv og opført sig ganske behersket - dygtig vuffer! -love
Dise er ved at få overbevist sig selv om at hun nok ikke bliver ædt sådan lige med det samme… men da man aldrig kan vide sådan noget med sikkerhed, så er det nok bedst at holde sig på et par meters afstand af monsteret suk Jarl synes ellers at hun er søøød og ville faktisk gerne prøve at putte i al den pels…

:wehuu:

[quote=Ann K;267542]Kan fortælle at sofaen er holdt op med at knurre :thumbup:
[/quote]
Måske er sofaen endda begyndt at spinde? :høhø: Jeg har nemlig flere steder stået med en spindende transportkasse, når jeg har haft ham med, og DET er hyggeligt :wink:
Han har det super, og de er alle rigtig gode til at blive venner :thumbup:

Utrolig smuk mis :hjerte:

[quote=Christina B;268919]Måske er sofaen endda begyndt at spinde? :høhø: Jeg har nemlig flere steder stået med en spindende transportkasse, når jeg har haft ham med, og DET er hyggeligt :wink:
Han har det super, og de er alle rigtig gode til at blive venner :thumbup:[/quote]

Jeg må indrømme, at jeg bare ikke fattede, hvad pokker du mente, når du (og andre) kaldte ham for “hyggelig”!
Ja - det er hyggeligt at have kat… men det er jo ikke katten som er hyggelig…

Jeg tog fejl… Ham Jarl er simpelthen noget så hyggelig at være sammen med! Spinde, spinde, spinde, altid glad og venlig, kælen og bare sød…
Rent ud sagt HYGGELIG! :wehuu:

Så skal Banden lige have overbevist sig selv om at der er plads til en hyggelig kat også… i forvejen består den af en sjov,en sød,en venlig og en dejlig kat :inlove:

Han er helt specielt hyggelig den kære Jarl - og ja, det er sjældent at det er selve katten der er hyggelig…men lige ham her er ganske hyggelig.

Og så har Dise vist endelig fundet ud af at Jarl ikke er et væmmeligt monster, der udelukkende venter på sin chance for at myrde og æde hende…
I hvert fald har hun den sidste time vandret rundt og med dybt bekymret mine iagttaget Jarl der tumler og leger, ligesom at hun et par gange har puffet ham væk fra “dumme steder” (dvs steder, hvor en hund vil kunne få problemer), for ikke at glemme at hun omgående stopper Nanna når hun vil være vild… Hendes lille “hvalp” skal jo ikke komme noget til!!! :slight_smile:

:klapper::klapper::klapper:

Jamn, sådan er det altså :smiley:

Der er to Bandemedlemmer, som bare SKAL acceptere nyankomne. Sker det ikke, så er enhver sammenføring dømt til at mislykkes…
Den ene er Aske, der som regel accepterer nyankomne med det samme… Den nye skal ikke bevise noget, tillid gives med det samme - men kan selvfølgelig trækkes tilbae igen, hvis den nye ikke er værdig til den…
Den anden er Dise, der skal have et par dage, når det gælder katte. Tilliden skal fortjenes ved den nyes opførsel… Men når de så først er accepterede, så er de indlemmede i hendes flok - og gud nåde og trøste den eller dem, som vil gøre nogen fra flokken fortræd!! :thumbup:

Tusind tak, Ann… for dine fantastiske beskrivelser af Jarlens første dage sammen med banden. Man kan jo se det hele for sig, og hold da op, hvor har jeg smilet, grinet og liiiige genlæst en fed formulering mange gange undervejs :slight_smile:

mvh. tina