Min vandhund

Buffas er jo en blanding mellem en new foundlænder og schæfer, og som nogen måske ved blev NF jo brugt som rednings hund i gamle dage. Det ligger så tit stadig i generne hos de nuværende NF, og det gør det også hos vores hund.
Her er lidt billeder fra i dag, da vi har hentet den store balje ud og fyldt den med vand. Han stiller sig altid med forpoterne i, og så hele hovedet nede i, og så spjætter han ellers med benene så vandet sprøjter ud over det hele. -høhø

Ja han morer sig gevaldigt, vi synes så ikke det er så sjovt at få et stort vådt hoved i skødet bagefter. :tihi:

hvor ER det bare griner Karina!! - vi opdrættede NF i 15 år inden at vi måtte sige stop og der er ikke noget bedre end en fuldvåd happy NF… de er bare så sjove… og upraktiske -LOL

NFen bruges faktisk stadig som redningshund :slight_smile:

de billeder her er ganske enkelt gyldne !!! :hjerte:

Hold da op, hvor er han bare dejlig:wehuu:

Uff … en dejlig vovse :hjerte:

Så skal i se når både Luffe og Buffas har været i bad, så slipper jeg for at vaske gulv, det gør de gladeligt bagefter, når de gnider deres kroppe hen ad gulvet. -LOL Vi skal godt nok passe på vi ikke falder, men hva´ vi nyder jo at de er rene og lækre. :thumbup:

Regitze så kan du godt se hvor meget at han ligner NF´eren? Han har bare et længere snudeparti, ellers er han både af udseende og sind som en NF´er.

:klapper::klapper::klapper::klapper:

Fantastiske billeder af en lækker bamsehund…

:wehuu:

Hvor er han en dejlig stor bamse :inlove:Han er da bestemt ikke vandskræk -høhø

:wehuu::wehuu::wehuu:

Hvor ser han dejlig ud, men tror du ikke du kunne investere i en børnepool så hele hunden kan være i vandet -høhø

[QUOTE=KKH;189901]

Regitze så kan du godt se hvor meget at han ligner NF´eren? Han har bare et længere snudeparti, ellers er han både af udseende og sind som en NF´er.[/QUOTE]

helt sikkert - der er ikke meget af den anden hund at spore i udseendet :slight_smile: lidt mindre kompakt end en 100%'s newf, men ellers præcis lige så happy at se på… - det billede vækker verdens bedste minder hos mig :slight_smile:

det her var vores sidste avlspige inden vi skiftede til sheltier - hun er omkring 1 år på dette billede - hun var også en vandhund af helt særlig art… hun kunne få hele kroppen ned i selv den mindste vandspand -LOL

[quote=Battlestar;190004]helt sikkert - der er ikke meget af den anden hund at spore i udseendet :slight_smile: lidt mindre kompakt end en 100%'s newf, men ellers præcis lige så happy at se på… - det billede vækker verdens bedste minder hos mig :slight_smile:

det her var vores sidste avlspige inden vi skiftede til sheltier - hun er omkring 1 år på dette billede - hun var også en vandhund af helt særlig art… hun kunne få hele kroppen ned i selv den mindste vandspand -LOL[/quote]

Åhhh hun ser også skøn ud. :wehuu: Er det så dig sammen med hende?

hold da op hvor er han stor, så kan jeg måske bedre forstå du sagde 50-60 kg for begge hunde:rock:

Det er skam kun Buffas som vejer mellem 50-60 kg, Luffe vejer hihi lidt for meget af hans størrelse, nemlig 13-14 kg

Vi har faktisk et liggende på loftet i stalden, men tror ikke ungerne skal bruge det i år, for de vil jo blive overfaldet af den vandglade hund. :tihi:

:besvimer::besvimer::besvimer::besvimer: hvis i ikke kan finde mig næste weekend, så kig under hundene :tihi:

ja det er det :slight_smile: jeg må have været omkring 11 på det tidspunkt :slight_smile: hun var en meget stor pige - da vi vejede hende omkring 3 års alderen vejede hun 79 kg…

hun var mega for en pige og var da også champion, men desværre blev det aldrig til hvalpe… hun gik tom :frowning:

men hun var bare den kæreste vuffi - og hun vidste ikke noget bedre end når jeg tog hende ned på stranden om sommeren kl meget sent og tog hende med i vandet… (der var hunde løs forbud på stranden så det var altid kl. over min sengetid)

men der er nu noget over en gennemvåd NF eller NF-blanding… der er kun en ½ hund når den er våd og den ser overdrevet kær ud!!

Jamen hvis ungerne ikke skal bruge den så er den da oplagt til hunden :wehu:

Altså, hvor er han da skøn :wehuu::wehuu::wehuu: :wehuu::wehuu::wehuu: