Min Yndlings Orientaler adfærd er

Hvad er jeres yndlings adfærd ved de orientalske racer? Siam og ori

Altså jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte, men to ting får mig altid til at grine.

Når jeg sidder et sted fx ved min pc eller en bog, fordybet og bare kan MÆRKE noget der stirrer på mig. Så ser jeg op, forsigtig, og DER! sidder Eddie og i det splitsekund vi får øjenkontakt så siger han MMMMMMMAAAAAOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOUUUUUUUUWWWWWWHHHHHHHHH!

:tihi::rock: For pokker jeg får samme chok hver gang, og bagefter så er han helt kælen og gnider sig op af mig og er så spindende, jeg er sikker på han griner:ok:

Den anden er, når han stiller sig med rumpetten op ad og forbenene gjort korte og så spinder han højt, mens jeg skal klø han på ryggen. Den stilling er simpelthen så sjov at se på.

Orientalere er livsforlængende, fordi de får en til at grine sådan - også holder de en vågen:ups::høhø:

Uha min ynglings er , når kærestens Diva (Siam) kravler under dynen om aftenen og bare skal ligge helt tæt, mens hun kommer med et laaang meeeeow fordi man lige skal huske at nusse hende indtil hun sover . :love:

Eller Honey , den skønne pige, når hun sidder på køkkenbordet og kigger på en, når man er ved at lave mad, og kommer med et laaang miaaaw, så man lige husker at hun altså også skal have mad . :slight_smile:

Jeg ved faktisk heller ikke helt hvilken en af Arthurs sære ideer som er mest underholdende og “yndlings”… :øhmm:

Jeg griner dog mest af ham når der skal klippes klør. Det tager altid rigtig lang tid med ham, fordi at han brokker sig så meget… :tihi:

Julia: “Arthur! Lig stille, så er det hurtigt overstået…”
Arthur: “MææææJaaauuuu” DetOndeBlik “Maaaaooouuuh…!” DetSåredeBlik “Vraaauuuuwh” JegMyrderDigHvisDuIkkeSnartStopper-blikket “Maaaauuuuuuuuuhhhhh” DetSåredeBlik-igen “Mijau maau Aauuuuu…”
efterfuldt af: HvorforHaderDuMigMadmor-blikket

Det er mildt sagt UMULIGT at gennemføre en gang klipning uden at jeg er ved at sprutte af grin - hvilket ikke ligefrem gør ham mere stille eller mindre “såret”. :klapper:

Og I kan tro at han lider, Åhhh, hvor han lider… Jeg er den værdste Arthur-mishandler i hele verden bagefter… Ihvertifald i HELE 10-15 min hvor han IK gider snakke med mig. :høhø:

Og egentlig tror jeg heller aldrig at jeg har mødt en kat som kigger så meget på mig. Somme dage kan han være virkelig “creepy”, og bruge hele dagen på at sidde forskellige steder og stirre intenst på mig. Enten morer han sig, eller også er jeg sjov at observere. :øhmm: :confused:

Jeg vil ikke sige at hans mad-adfærd er yndlings. Men den kan også være abnormt underholdende! Lillebitte orientaler der tackler store tunge Teddy for at stjæle godbidder. :uha:
Og lillebitte Arthur der kravler op ad ildernes bur, for at lange sine slanke poter ind gennem tremmerne og stjæle deres bøfstænger… :muhaha: :venter:

Jow jow… Jeg er forgabt i orientalere… Det bedste jeg har gjort for mig selv iår var sq at få mig en racekat. :smiley: :hjerte:

JA de stirrer på en - det er sgu da ikke normal katteadfærd er det? LOL

Nej… Ikke med mindre at de er småsure på os?

Det kan de jo sagtens være, når man tænker på deres logik:
Ikke at få mad serveret hvert 2 minut
Ikke få kæl hvert 4 minut
Ikke må grave indholdet af håndtasken ud

Og måske ser vi mærkelige ud… :uha:

jeg elsker at sove med mine orientaler… Mr har fået mig til at vende forkert i sengen. Altså jeg startede med at ligge rigtig på den lange led, men endte med at ligge på den korte led. Jeg vågnede med en følelse af at sengen var blevet mindre når hverken mit hovede eller tæer kunne være i den…

Men mine katte snakker ikke særlig meget, så udover mine kattes ofte underlige sovevaner elsker jeg at de står på rad og række ved min bryggers dør for at sige goddag når vi kommer hjem. Men jeg elsker også når naboen fortæller mig at vi har vejens bedste vagtværn. For vi har altid en kat i køkkenvinduet når vi ikke er hjemme

Det der med at stirre intens på en kender vi også her i huset :smiley: Det er selvfølgelig Nailhead der er “lureren”. Vi har også haft gæster der virkelig er blevet nedstirret. han stikker af hvis de vil kæle med ham, når han ikke kender dem, men når de sidder i sofaen sidder han på gulvet ved siden af dem og så går der creepy-gyser-kat over ham :smiley:

Snakker Nailhead så også til folk? Mens han stirrer? Kniber øjnene sammen og mijau’er hæst af dem?

Eller er det bare mig der har den fornøjelse af sådan en kat… :tihi:

Han stirrer bare :slight_smile: Meget intenst. Men han har arvet noget fra sin mor, som vi har set et par gange. Han hilser ved at hvæse af en :smiley: Der er intet i det overhovedet, man får bare et hvæs og så lader han som ingenting.

Det sjoveste er når han er i stuen og jeg sidder på mit kontor og han finder ud af han mangler mit selskab. Så kommer der det længste MIIIIAAAAAUUUUU mens han løber hen ad gangen, :klapper:Jeg eeeelsker hans stemme

det kender jeg ikke noget til… det med at hvæse har han i hvert fald ikke lært af sin mor. aldrig,never,ever… sådan ca.

jeg elsker den måde de kan puffe hale på når de bliver kæle- max piberenser hale. og så ørerne. lyden af en ori der ryster sig er fantastisk. flap flap flap

Åhhhh ja flap-flap lyden, gotta love it :slight_smile:

Jeg må have boet for længe sammen med -mesere, for det synes jeg da bestemt, det er :slight_smile:

Det fungerer efter telepati-metoden: Hvis man stirrer længe nok på os, finder vi nok ud af, hvad de gerne vil sige - og jeg skulle hilse og sige, at det virker meget godt :smiley:

Eddie stirrer ogs¨på gæster og flap flap ved jeg godt hvad I mener med:-) Den lyd har vi også, når vi ryster os:-)

[quote=Temple Bar;517896]Jeg må have boet for længe sammen med -mesere, for det synes jeg da bestemt, det er :slight_smile:

Det fungerer efter telepati-metoden: Hvis man stirrer længe nok på os, finder vi nok ud af, hvad de gerne vil sige - og jeg skulle hilse og sige, at det virker meget godt :D[/quote]

Ah, ja, præcis! :ok: Jeg kan mærke Grevens øjne i nakken af og til. Og ganske rigtigt, han sidder lydløst ved siden af mig og stirrer intenst - meeget intenst - på mig, når han gerne vil ha’ kontakt. Creamy kan også finde på det.
Tullen er ikke så fintfølende eller tålmodig. Hun giver mig mange chok når jeg sidder ved computeren. Hun lister hen, så hun står på min seng, der er ved siden af computeren. Så sætter hun forbenene på ryggen af min stol, og derved er hende mund i højde med mit øre - hun er afsindig lang. Og så… RÅÅWER hun ind i øret på mig. Og Tullen kan virkelig råbe højt! Kors, hun giver mig hjertestop en dag :uha:

Jeg har svært ved at bedømme hvad der er orientalsk adfærd og hvad der bare er katteadfærd, for jeg har jo aldrig boet sammen med andre slags katte. Jeg tænker tit på beskrivelsen at de er “ekstra-ekstra” af alting. Det er katte der er meget “på”. Som gør alting med eftertryk. Meget intense…
Nå…

Jeg elsker når de er ved at krølle begge ender sammen af kælenhed - især Tullen med den laaange slanke krop og ben kan næsten lave sig selv til en kringle. :hjerte:
Når Grev Zut (og tildligere Donna) henter mig blødt mjavende (han har den pæneste stemme af kattene her i huset, sådan lidt blød, nasal, men stadig tydelig siamstemme). Så skal vi på rundtur i hele huset, han stopper jævnligt for at se om jeg er med. :hjerte: Donna gjorde præcis det samme :slight_smile:
Når deres små nysgerrige hoveder nærmest blokerer udsynet til hvad jeg laver - tit suppleret med en fiskende pote. De katte har ikke forpoter - de har små hænder :wink:
Når Cream fortæller laaange historier med sin lille iv-iv stemme (nå, ja efter siameserstandard - vi kan sagtens høre hende!) - det er virkelig noget hun går op i, med mange forskellige lyde og tonefald :hjerte:
Jeg elsker især mine siameseres måde at lægge hovedet i min håndflade. Tullen lægger hovedet på siden og borer det ned i håndfladen, så det hviler der. :hjerte: Zutti hviler mere hovedet ovenpå min hånd. Noget der kan være en blandet fornøjelse, for efterhånden som hans hovede bliver tungere og han falder i søvn, borer hans lange hjørnetænder sig ned i hånden :høhø:
Når Creamy står der som et søm bare man tænker på at nærme sig køkkenet - den kat er telepatisk, hvad det angår! Og iiih, hvor kan hun se indtrængende på en med sine meget, meget grønne øjne - for hun er da bestemt i underskud med guf - altid! :ked: Når hun ikke får noget, får man et møgfald :lol:
Når Greven vasker mit håndled, fuldstændig manisk i sin koncentration om at meddele at jeg kan li’ mig og jeg er HANS! :hjerte:
Når Tullen snor sig om min ryg med halen om min hals - hun er lang nok til at vikle sig næsten hele vejen omkring mig :hjerte:
Når de skrider i dyyb fornærmethed, hvis man er kommet til at ramme silkepelsen med bare en vanddråbe :lynogtorden:
Når de holder fællesmøde på badeværelset (der er gulvvarme) - eller sidder på rad og række over tørretumbleren, når den kører. Varme er godt! :ok:
Når de fræser huset rundt med 120 km i timen (Tullen, den hvide tornado, med ca 150, tror jeg… ;)) - i ren livsglæde :hjerte:

Der er meget mere… men jeg tror jeg stopper her :tihi:
Jeg holder meget af mine langbenede, tynde, farligt udseende kræ (i nogens øjne:høhø:) Jeg elsker deres udseende - og jeg elsker endnu mere deres adfærd :love: