Mine Devon Rexbabyer :-)

De er da bare alt for nuttet :wehuu:

Tja…uheldene har åbenbart ingen ende…
2 af dem har fået 2 bylder halsen,en på hver side,tydelige tegn på at mor Emilka har haft godt og grundigt fat i dem,da hun flyttede rundt på dem…
Der er heldigvis gået hul på bylderne nu,men de er efterflg. kommet på penicillinmixtur.
Stakkels små missebørn,de skal godt nok grueligt meget igennem,men trods dette, er de stadig friske og livlige og forsætter heldigvis med at tage på :slight_smile:

Sikke en masse bekymringer med dette kuld:trøste: :kram:

[quote=Hanne N;515918]Tja…uheldene har åbenbart ingen ende…
2 af dem har fået 2 bylder halsen,en på hver side,tydelige tegn på at mor Emilka har haft godt og grundigt fat i dem,da hun flyttede rundt på dem…
[/quote]

Det kan altså også have andre årsager. :S
Jeg kender en opdrætter, der havde store problemer med infektion hos killingerne og deraf killingerne ikke tog på, flere døde osv. Dette var kombineret med bylder.

Nåååårh hvor er de bare NUTTEDE -wehuu

Er det den race “allergivenlig” (eller har mindre tendens til at slå ud ved) hvis man er allergisk overfor skæl? Det synes jeg at jeg har læst et eller andet sted :slight_smile:

De er da vildt søde!

[quote=Hanne N;515918]Tja…uheldene har åbenbart ingen ende…
2 af dem har fået 2 bylder halsen,en på hver side,tydelige tegn på at mor Emilka har haft godt og grundigt fat i dem,da hun flyttede rundt på dem…
Der er heldigvis gået hul på bylderne nu,men de er efterflg. kommet på penicillinmixtur.
Stakkels små missebørn,de skal godt nok grueligt meget igennem,men trods dette, er de stadig friske og livlige og forsætter heldigvis med at tage på :-)[/quote]

De bylder - sammenholdt med det forløb du har været igennem med døde killinger, killinger der ikke patter osv. - det ligner meget mere noget i den her stil:

http://www.felisdanica.dk/upl/files/9/339.pdf

mere her:
http://www.felisdanica.dk/upl/files/3/333.pdf

og her:
http://www.felisdanica.dk/upl/files/9/329.pdf

[quote=Lis Dahlstrøm;516062]De bylder - sammenholdt med det forløb du har været igennem med døde killinger, killinger der ikke patter osv. - det ligner meget mere noget i den her stil:

http://www.felisdanica.dk/upl/files/9/339.pdf

mere her:
http://www.felisdanica.dk/upl/files/3/333.pdf

og her:
http://www.felisdanica.dk/upl/files/9/329.pdf[/quote]

Der er jeg så slet ikke enig,de har hele tiden godt ville sutte og har hele tiden været fuld af energi,problemet har været mgl. mælk hos mormis hvilket de jo ikke kan gøre for,at de små så løber ind i en omgang diarre ifm flytning kan have flere årsager,de kom i øvrigt over det uden medicinsk behandling.De to der døde havde hele tiden været de mindste,og årsagen er,i flg. dyrlægen, dehydrering.
Bylderne på de to sidder lige præcis dér hvor hjørnetænderne tager fat,så ingen af os er i tvivl om hvad årsagen her er,nemlig 2 sæt hjørnetænder fra en hvis Fru Emilka…

[quote=Elisabeth2;515932]Nåååårh hvor er de bare NUTTEDE -wehuu

Er det den race “allergivenlig” (eller har mindre tendens til at slå ud ved) hvis man er allergisk overfor skæl? Det synes jeg at jeg har læst et eller andet sted :slight_smile:

De er da vildt søde![/quote]

Ja,til dels,der er flere allergikere der kan tåle at være i stue med rexkatte,men intet er jo 100 % sikkert.
Så man kan som start besøge en opdrætter og se hvordan det går,næste skridt er at efterlade noget tøj,som kattene får nærkontakt med og som man derefter bruger.
Hvis alt dette går godt,kan man spørge om man kan “låne” en kat med hjem på weekend,det kan man være heldig med nogle steder :slight_smile: og så se hvordan reaktionen er herefter…

Ja,puha…
Men nu er de heldigvis godt på vej og tager fast ml. 10 og 15 gr. på i døgnet,rigtig flot :slight_smile:
Og de honorere i høj grad den nærkontakt de har haft med os,de er bare nogle små hæmorider der allerede for en uge siden kravlede ud af kassen,når de hørte madmor Marianne’s stemme,så jo,de er allerede gode til at smelter vores hjerter :slight_smile: !

[quote=Hanne N;516227]Der er jeg så slet ikke enig,de har hele tiden godt ville sutte og har hele tiden været fuld af energi,problemet har været mgl. mælk hos mormis hvilket de jo ikke kan gøre for,at de små så løber ind i en omgang diarre ifm flytning kan have flere årsager,de kom i øvrigt over det uden medicinsk behandling.De to der døde havde hele tiden været de mindste,og årsagen er,i flg. dyrlægen, dehydrering.
Bylderne på de to sidder lige præcis dér hvor hjørnetænderne tager fat,så ingen af os er i tvivl om hvad årsagen her er,nemlig 2 sæt hjørnetænder fra en hvis Fru Emilka…[/quote]

Det behøver du bestemt heller ikke være - enig - siger heller ikke det er sandheden, men forstår ikke du er afvisende …

Men for at killingerne kan få bylder - der skal der altså bakterier til - og hvorfra kommer de? - fra moderens mund …

Men ha’ det i baghovedet - bestemt meget trist er det sandheden. Men for at kende den - så skal testes og sikkert mere end en gang … - og det uanset hvad dyrlægen siger - nogen gange skal ægget bringe h*nen på rette spor …

Held og lykke med dem

Nøøj. hvor er de små og fine :smiley:

[quote=Lis Dahlstrøm;516302]Det behøver du bestemt heller ikke være - enig - siger heller ikke det er sandheden, men forstår ikke du er afvisende …

Men for at killingerne kan få bylder - der skal der altså bakterier til - og hvorfra kommer de? - fra moderens mund …

Men ha’ det i baghovedet - bestemt meget trist er det sandheden. Men for at kende den - så skal testes og sikkert mere end en gang … - og det uanset hvad dyrlægen siger - nogen gange skal ægget bringe h*nen på rette spor …

Held og lykke med dem[/quote]

Du har din teori - og vi har vores,og vi har trods alt haft killingerne i øjesyn,det har du ikke.
Og i øvrigt synes jeg altså ikke,at jeg er så afvisende,som du nævner,jeg har blot forklaret hændelsesforløbet,at det så ikke stemmer overens med din teori,ja det kan jeg kun beklage.

[quote=Hanne N;516396]Du har din teori - og vi har vores,og vi har trods alt haft killingerne i øjesyn,det har du ikke.
Og i øvrigt synes jeg altså ikke,at jeg er så afvisende,som du nævner,jeg har blot forklaret hændelsesforløbet,at det så ikke stemmer overens med din teori,ja det kan jeg kun beklage.[/quote]

Det jeg har læst om forløbet, synes jeg passer meget godt med det jeg har hørt fra andre og læst i artiklerne.

Men anyway er det jo din hunkat og dit opdræt, så du skal gøre, hvad du finder bedst :slight_smile:

[quote=Hanne N;516396]Du har din teori - og vi har vores,og vi har trods alt haft killingerne i øjesyn,det har du ikke.
Og i øvrigt synes jeg altså ikke,at jeg er så afvisende,som du nævner,jeg har blot forklaret hændelsesforløbet,at det så ikke stemmer overens med din teori,ja det kan jeg kun beklage.[/quote]

Du tager helt fejl - det har intet med min teori at gøre. Det har noget med en mulighed, som faktisk er temmelig logisk at gøre.

Og hændelsesforløbet, enten du kan lide det eller ej, det ligner nu meget det jeg havde i tankerne …

Jeg har ikke mere at bidrage med - det virker som du opfatter det som et angreb - det er det ikke - det kunne have været en øjeåbner - det er det så heller ikke …

De ser helt fantastiske ud! :slight_smile:

[quote=Lis Dahlstrøm;516410]Du tager helt fejl - det har intet med min teori at gøre. Det har noget med en mulighed, som faktisk er temmelig logisk at gøre.

Og hændelsesforløbet, enten du kan lide det eller ej, det ligner nu meget det jeg havde i tankerne …

Jeg har ikke mere at bidrage med - det virker som du opfatter det som et angreb - det er det ikke - det kunne have været en øjeåbner - det er det så heller ikke …[/quote]

Det kan godt være at det ser ud til at jeg opfatter det som et angreb,men du kan også kalde det frustration over,at det er håbløst at overbevise dig om noget andet,som du tilsyneladende har låst dig fast i…

Du får ret,det vil du jo have,så det får du,men det er nu meget godt gået af dig at stille en diagnose uden at have set patienterne…
Men om jeg så får “fred” må tiden vise,men enige er vi ikke og bliver det aldrig.

[quote=Hanne N;517001]
Du får ret,det vil du jo have,så det får du,men det er nu meget godt gået af dig at stille en diagnose uden at have set patienterne…
Men om jeg så får “fred” må tiden vise,men enige er vi ikke og bliver det aldrig.[/quote]

:rock:

Hanne - min (og garanteret også Lis’) kommentar var udelukkende for, at du kunne overveje, om der kunne være andre muligheder.

Der er ingen, der har stillet nogen diagnose overhovedet!

[quote=Hanne N;517001]Det kan godt være at det ser ud til at jeg opfatter det som et angreb,men du kan også kalde det frustration over,at det er håbløst at overbevise dig om noget andet,som du tilsyneladende har låst dig fast i…

Du får ret,det vil du jo have,så det får du,men det er nu meget godt gået af dig at stille en diagnose uden at have set patienterne…
Men om jeg så får “fred” må tiden vise,men enige er vi ikke og bliver det aldrig.[/quote]

Ja, jeg opfatter det som et angreb - og som du er umanerlig nærtagende, uartig og helt uden i stand til at forstå hvad der skrives.

Nej jeg har ikke set dine killinger - men du har beskrevet et forløb det ligner - ingen har sagt det er. Så hvorfor du skal være så uforskammet det fatter jeg ikke.

De fleste ville være glad for så mange muligheder som muligt - men ikke alle. Nogen vil ikke vide - det giver jo problemer …

Du har mistet en masse killinger - killingerne er ikke i stand til at ernære sig selv. Tænk jeg syntes det er en meget kritisk situation - jeg ville hænge på nakken af min dyrlæge - jeg ville også, selvom h*n løftede øjebrynene forlange en masse test …

Igen held og lykke med dine killinger. Din opsang - den kunne jeg godt ha’ været foruden. Faktisk ved jeg ikke hvorfor du følte det var nødvendigt - havde du et svar på hvad der gik galt så kunne alle lære noget. Ingen lærer af sure opstød.

Det er ikke mig det gør ondt på - det er ikke mine katte eller mit katteri - så i bund og grund kan jeg være ligeglad. Jeg syntes bare det var synd for dig - og ville give dig muligheden for at finde ud af om det hang sådan sammen.

Beklager jeg blandende mig - og med noget der ikke interesserer dig. Og tænk, det chokerer mig allermest, de fleste ville gribe hvert et halmstrå…

Jeg synes nu ikke at jeg er uartig og uforskammet,blot fordi jeg svarer og holder fast på min teori,men beklager da meget at jeg ikke bukker og skraber…
“Har mistet en masse killinger”…det handler om 2,som hele tiden var de mindste vægtmæssigt,så hvis 2 er en masse,så ja og de var,som tidl.nævnt,endda flere gange,ikke istand til at ernære sig selv,af den simple årsag at mormis mgl. mælk,og det skal de små vel ikke lastes for…?
Ja,jeg kunne have valgt at teste for en masse,men når årsagen er diarre,så ser jeg ingen grund til at teste for noget og de kom,også som tidl. nævnt,over det uden anden behandling og ingen,INGEN,andre katte har været syge med hverken bylder eller diarre eller noget som helst andet,hverken hos mig eller Marianne.
Du får nok det sidste ord,for du kommer jo nok med endnu en svada,men ellers må denne “sag” være uddebateret,i hvert fald for mit vedkommende,for nu vil jeg bare glæde mig over at de små i de sidste 1½ uge har taget ml. 10 og 20 gr. på hver,i døgnet,så uanset hvad de har fejlet så er de uden tvivl uden for farezonen nu,heldigvis.