Mine katte er opkaldt efter

Hvad er dine katte opkaldt efter (gerne billeder af både kat og hvad den er opkaldt efter:wehuu:)

Jeg kan selv starte op

Arthas:

er opkaldt efter en figur fra World Of Warcraft. Figuren hedder Prince Arthas

Han er opkaldt efter denne figur, fordi jeg synes er så royal i hans fremtoning:tihi:

Alma:

er opkaldt efter det spanske ord; Alma, som betyder sjæl.
det er ikke så meget fordi hun har en indre ro eller noget. Men fordi jeg føler hende og jeg har en speciel forbindelse. Hun ser ind i mig, og ind i min sjæl

Tequila:

Er opkaldt efter:

Yep, en Tequila-Sunrise:) pga hendes varme røde farve, men også fordi hendes farver sidder så tilfældigt, at hun ligner en rystet drink:)

Hvad ligger til grund, for jeres kattes navne:)?

Navnene på mine misser er ret tilfældige og faktisk er de ikke opkaldt efter noget så vidt jeg ved.

Mine 2 første katte, fik jeg i en periode, hvor jeg så Star Trek Voyager, så de blev opkaldt derefter.

Seven er opkaldt efter Seven of Nine (fulde navn Seven of Nine, Tertiary Adjunct of Unimatrix Zero-One) men hun slap med Seven :tihi:

Neelix er opkaldt efter denne fyr

Ikke fordi han er specielt køn, men fordi navnet passede godt, syntes jeg :slight_smile:

Dernæst fik vi Ochta, som vist er et russisk pigenavn - hun er jo sibirer.

Olav hedder egentlig King Olav - han er jo norsk skovkat, og skulle have været avlskat i Norge, men det blev han alligevel ikke.

Mercedes og Bugatti siger vist sig selv :slight_smile:

Mushu

Er opkaldt efter dragen fra mulan

Kuzco

Er opkaldt efter den forkælede kejser

Meeko

Er opkaldt efter vaskebjørnen fra Pocahontas

[QUOTE=Miff;129735]Mine 2 første katte, fik jeg i en periode, hvor jeg så Star Trek Voyager, så de blev opkaldt derefter.

Seven er opkaldt efter Seven of Nine (fulde navn Seven of Nine, Tertiary Adjunct of Unimatrix Zero-One) men hun slap med Seven :tihi:

Neelix er opkaldt efter denne fyr

Ikke fordi han er specielt køn, men fordi navnet passede godt, syntes jeg :slight_smile:

Dernæst fik vi Ochta, som vist er et russisk pigenavn - hun er jo sibirer.

Olav hedder egentlig King Olav - han er jo norsk skovkat, og skulle have været avlskat i Norge, men det blev han alligevel ikke.

Mercedes og Bugatti siger vist sig selv :)[/QUOTE]

Det er også nogle fine navne:hjerte:

[QUOTE=Celina;129740]Mushu

Er opkaldt efter dragen fra mulan

Kuzco

Er opkaldt efter den forkælede kejser

Meeko

Er opkaldt efter vaskebjørnen fra Pocahontas[/QUOTE]

Haha, jeg elsker de 3 figurer der:tihi:

Alma hed de første dag Yzma, den onde kone fra Kejserens nye flip:)
-høhø
Jeg synes den kat hun blev til i slutningen var så fantastisk:)
Men kæresten brød sig ikke om det, også var Alma et naturligt valgt

Trols

Vores dejlige Trols har sit navn fra sin tidligere ejer som var Nordmand, og han er opkaldt efter sådan en fætter, nemlig det norske navn for Trold (så vidt jeg fandt frem til) :slight_smile:

Mau

Jep, Mau er meget simpelt opkaldt af Trols…
Sagen er den, at kæresten havde sagt at vi bestemt kun skulle have én kat, og jeg måtte i hvert fald ikke få flere… Men Trols begyndte at kede sig, og var mildest talt ved at drive os til vanvid…
Så vi kom frem til at han skulle have en ven. Men eftersom jeg ikke måtte få en kat, så måtte det jo blive Trols’ kat, og han kan jo i sagens natur kun kalde ham; Mau :wehuu:

daffy er opkaldt efter Gaddafi(libyens leder) grunden til at han fik det navn var fordi da han var killing var han total kampkat og elskede en god fight med ja hvad som helst der kunne pelses, samtiddig var han lidt af en terrorist, så det navn faldt mig først ind, men efter kort tid blev jeg nu alligevel enig med mig selv om at det måske ikke var så godt at han havde det navn fpdi hvis han nu løb væk og jeg skulle ud at finde ham ille det nok ikke være så heldigt at rende rundt på gaden og råbe gaddafi, så det blev kortet ned og lavet om til daffy istedet.

trixie er opkaldt efter noget gollum siger i ringenes herre, mener det er noget med at han siger he´s trixie om Samwise Gamgee (frodos følgesven og ven)
siden hen fandt vi så ud af at der fandtes et firma der laver dyreartikler som hedder trixie og som har en trixie lign kat som logo

Hvor er det sjovt at høre hvor navnene stammer fra :smiley:

Vores misser hedder det de er døbt, undtagen Dino, som er opkaldt efter denne

Vi har forsøgt, at holde en generel linie, hvor vores dyr fik navne fra den nordiske mytologi… Både fordi det har min store interesse, men også fordi man der kan finde navne til stærke personligheder :slight_smile:

Tjalfe Sagassøn har sine navne fra Thors mennesketjener Hans efternavn kommer fra hans mor Saga

Aske… tja han hedder egentlig Ashe, så vi fordanskede det lidt. Lidet anende hvor passende det ville være at have en kat opkaldt efter Yggdrasils Ask verdenstræet.

Leo - en forkortelse af Leonora Christine Kong Christian d IV datter med Kirsten Munk. Det er nok verdens mest upassende navn til den kat, så jeg er glad for forkortelsen Leo der dog også har en anden betydning

Ting, det er ikke et navn, vi har givet hende, men noget hun selv mente hun skulle hedde!!! Hendes stamtavlenavn er CanCan Dancing Satine, den ene af hovedpersonerne fra filmen Moulin Rouge

Nanna… igen nordisk mytologi - et rent held, da vi ikke selv har navngivet hende :slight_smile:

Dise… det burde staves Dísa og udtales med stemt Dlyd, men det er for vanskeligt i dagligdagen… en islandsk Saga omtaler bla Díserne

Robbie Tip Top of the pop -
Er opkaldt efter Robbie Williams.

Nanoq er en isbjørn

Tara er opkaldt efter den kvindelige Blå Buddha Tara.

Miss Black Magic er opkaldt efter … mister Black Magic hendes far - the devil:rock::tihi:

Her er de:

altså brune mor har skiftet navn mange gange så hende springer vi over
diesel er opkaldt efter vores gamle turbo
no doubt( rynke) er opkaldt efter gwen stefanis band - og fordi der ingen tvivl var om at hun var hårløs

pinhead havde kradsmærker på hovedet som spæd og var en del af mit gyser kuld så han er opkaldt efter pinhead fra hellraiser - de andre hed freddy krueger, annie wilkes fra stephen kings misery og carrie white fra kings debutroman carrie

Zilaz er opkaldt efter bogen, Silas Og Den Sorte Hoppe af Cecil Bøtker.

Kista er opkaldt efter en flue til laksefiskeri.

Figaro er opkaldt efter min morfars barndomshjem.

Muzti er opkaldt efter en hunkat vi havde da jeg var barn.

Jeg elsker serien Gilmore Girls og næten lige fra første afsnit har jeg været vild med både karakteren og navnet Sookie St. James.
Sookie er sådan en dejlig frisk og livlig og en anelse klodset person og navnet passer efter min mening perfekt til Sookie - jeg synes også stavemåden er pæn og kan bedre lide den end den asiatiske udgave Zuki/Suki.
Billeder

Vincents far hedder Pablo Picatso, så jeg går ud fra det er derfor han hedder Vincent van Gogh…
Her er maleren

Her er Vincent

Frigg er opkaldt efter Odins kone Frigg

Freja er opkaldt efter gudinden Freja

Daisy er ikke opkaldt efter noget, men var et kompromis, da vi ikke kunne blive enige om et navn :stuck_out_tongue:

Fanta kom ud af en lang snak vi havde… Jeg holdt på tegneseriefiguren Fiona fra Shrek. Manden sagde at så skulle hun hedde Fiona Fuckhead fra Nynne filmen… Af en eller anden grund dukkede Fanta så op…

Så Navnet blev Fanta Fiona Fuckhead… hehe… Dog bare kaldet Fanta/ Mini.

Faxe fik jeg som selskab til Fanta. Han var en voksen kat jeg fandt på nettet, som manglede et nyt hjem. Han hed oprindeligt Garfield kaldet Gaffe… Jeg mente og mener at det var et frygteligt kedeligt navn… Så måtte finde noget der lå op af og som samtidig passede til Fanta… Derfor Faxe… Fulde navn : Faxe Kondi. hehe

Fanta fik killinger…

Shaker (Cult Shaker)
Cognac
Vodka
Bailey
Whiskey

hehe…

Ja for vores katte er det nemt. Victor havde navn da vi fik ham.
Signe er et gammelt navn og passede godt til Victor.
Oliver havde navn da vi fik ham.
Anne hed faktisk Maxianne dav i fik hende, men det har vi kortet ned til Anne.

Bitten hed Musse da hun flyttede ind her, men blev hurtigt omdøbt til Bitten, fordi hun er en lille drillepind

Skøn tråd :thumbup:
Alle her kender vel digtet om kattes 3 navne:
The Naming of Cats
( T S Eliot)
The naming of cats is a difficult matter,
It isn’t just one of your holiday games;
You may think at first I’m mad as a hatter
When I tell you a cat must have three
different names.
First of all, there’s the name
that the family use daily,
Such as Victor, or Jonathan,
George or Bill Bailey–
All of them sensible everyday names.
There are fancier names
if you think they sound sweeter,
Some for the gentlemen,
some for the dames;
Such as Plato, Admetus,
Electra, Demeter–
But all of them sensible everyday names.
But I tell you,
a cat needs a name that’s particular,
A name that is peculiar, and more dignified,
Else how can he
keep up his tail perpendicular,
Or spread out his whiskers,
or cherish his pride?
Of names of this kind,
I can give you a quorum,
Such as Munkustrap, Quazo or Coripat,
Such as Bombalurina, or else Jellyrum–
Names that never belong
to more than one cat.
But above and beyond
there’s still one name left over,
And that is the name that you will never guess;
The name
that no human research can discover–
But The Cat Himself Knows,
and will never confess.
When you notice a cat in profound meditation,
The reason, I tell you, is always the same:
His mind is engaged in rapt contemplation
Of the thought, of the thought,
of the thought of his name:
His ineffable effable
Effanineffable
Deep and inscrutable singular Name."

Da jeg ikke syntes, at mine 2s stamtavlenavne passede så godt på dem, blev der digtet lidt videre:
Første navn (dagligt kaldenavn) Gia, hhv Leise/Lejon
Stamnavn: Darlyng’s Nanette, Lion af Amalias
Tredie, allermest fancy navn, om kattens væsen og personlighed:
Giananetta (ital. version af Jeanette, der ligner navnet Nanette), l’imperatrichetta (min lille, store kejserinde-diva, sød og lunefuld, kærlig og legesyg - hun ved godt, hvad hun vil og ikke vil, og siger til - og fra!)
Herakleijon Nestor Fortis - fordi han er en gammel dreng, der er stærk og sund, selvom han var fertil helt til 7-års alderen. Det er en rigtig helt: Han er en lille Herakles (på latin Herkules) = Herakleijon.
Jeg syntes, med al respekt, ikke, at Gia er en Nanette.
Og Leise, den blide dreng, er ingen løve.

Så det er historien om deres navne, tak, fordi I andre fortalte om jeres :slight_smile:

Jeg har valgt navne ude fra mine store interesser nordisk mytologi, vikingetiden og Grønland.

Saga er opkaldt efter asynjen Saga fra den nordiske mytologi.
Borg skulle ha et navn der passede til Saga’s og til sidst blev det Borg efter bøgerne om Siri skrevet af Saga Borg.
Nuka er et grønlandsk navn, jeg elsker simpelthen Grønland.
Njord er opkaldt efter guden Njord fra den nordiske mytologi.

Ninjo er opkaldt efter en parfume som hans opdrætter elsker, hans kaldenavn er fordi han er min lille babysdrengesnut. Nino betyder nemlig lille barn på spansk.

Cirrus er opkaldt efter en skyformation, jeg fandt på første del af navnet, han skulle oprindelig kun have heddet Cloud, men da jeg fandt på Cirrus Cloud syntes opdrætteren at det paseede super godt til hans farver så hun satte det straks på stamtavlen. Her er et billede af nogle cirrus skyer:

Og Wulfi er på hendes stamtavle opkaldt efter hendes familie hvor Iron går igen og mit kaldenavn til hende er efter en ond ond mand. Men jeg synes det er så sjovt, hun ligner! Her et billede af ham:

Navne på 2 af mine misser var valgt i forvejen og den sidste måtte jeg selv bestemme det skulle dog starte med V da hun kom ud af et V kuld.

Theodor, Gilbert og Vanilla:wehuu: