Mine katte er opkaldt efter

Sonnei, blev kaldt sådan fordi det var en skøn solkinsdag da vi hentede ham. Gadei er forkortelse for Gondor (ringenes herre). De sidste to blev opkaldt efter danske prinser, da da deres far hedder King, så der blev til prins Frederik og prins Nikolaj.

Flykra fik sit navn fordi hun er hvid som et snefnug (Flykra er det færøske ord for fnug/snefnug). Vívil fik sit navn fordi han er en lille klovn og til tider opfører sig som en “hvirvel vind”. Ved ikke om navnet Vívil betyder noget, men det ligner da lidt ordet “hvirvel” :stuck_out_tongue: Var så heldige at vi selv kunne bestemme deres navne, der så kom på stamtavlen :slight_smile:

Dusty…fordi han så støvet ud da vi fik ham…idag er han KULsort og pelsen har ikke mistet sin glans selvom han går i sit 12. leveår. Det var Michael vores ældste søn der navngav ham.
Chelsea…forboldklub OG eneste der duer ifølge den yngste søn og nu var det jo han der skulle bestemme. Chelsea ser absolut IKKE sportslig eller adræt ud omend han faltisk er adræt…han ligner nærmest en ballon med en tut (halen) på…eller en tvebak :tihi:

Samson…ja det skulle han bare hedde…stor og stærk
Nana…havde jeg fået piger istedet for drengebørn havde den førsteførdte pige hedddet Nana…nu kom Nana så til at hedde det istedet. I stamtavlen heder hun Ginana…opdrætteren var kommet til deres G-kuld, men da de spurgte mig hvad jeg ville kalde hende var mit svar jo Nana, og så fandt de på et glimrende OG smukt kompriMIS :tihi:
Beloki er opkaldt efter en fabelagtig cykelrytter i Tour de France…Joseba Beloki. Da Beloki blev far til mig J-kuld var det da også indlysende den sorte han i kuldet kom til at hedde Kamikaze’s Joseba Beloki
Cedille er blot en lille vedhæng (på omkring 7 kg) :ups: en Cedille er det lille vedhæng der er under et C på eksempelvis portugisisk og det indikerer man udtaler det som et C også selvom det står foran en vokal (bare jeg nu husker rigtigt):tihi: Ordet rendte jeg ind i da en låner på biblioteket spurgte hvad det lille vedhæng hed og så var jeg jo nødt til at hitte ud af det…og på det tidspunkt ventede vi vort C-kuld…det er snart 7 år siden.
Mandalay eller i daglige tale Laise eller Pouls lille slørhale hedder det i stamtavlen og er faktiskden eneste jeg ikke har navngivet. I de maaaange måneder jeg ventede på hende (omkring 18 vil jeg tro…hurra for en god tålmod) :ups: tænkte jeg hun skulle hedde Fini, men da hun eeeendelig var født og opdrætteren fortalte hun havde tænkt sig hun skulle hedde Mandalay, syntes jeg det var SÅ smukt (og det gør jeg stadig).
Findus…tja det BØR man hedde når man snart har arbejdet 30 år i biblioteksverdenen…Findus-bøgerne er noget af det YPPERSTE der findes blandt billedbøgerne
Habibi betyder “mitkæreste eje” og er hvad de arabiske mænd kalder deres vandpiber, så de to kuld hun har fået har da også haft fællesbenævnelsen VANDPIBER
Ouna er en af dem og hun er opkaldt efter en person i en fantasybog (kan ikke længere huske hvilken)
La-Toya…fordi hun er sort :tihi: og der skulle findes 8 L-navne
Sigariah fordi der er så smukt
Tabita…hun kunne ikkehedde andet
Ranya…han er en fejl…troede Mowgli’s lillebror hed Ranya…men han hedder RanyaN…Ranya er heldigvis ligeglad :tihi:
Simba 2 og 3…ja det siger sig selv :fløjte:…de er jo hittemisser og kan IKKE hedde andet :wehu:
Pepita…hun er opkaldt efter en sang…Pepita fra Mallorca…en Rachel Rasteni-sang.
Vi er nogle der er gamle nok til at huske den :ups:

Og JEG…ja jeg er en stavefejl…mangler et t i navnet og det ER faktisk en handicap for jeg skal HVER gang jeg giver andre min mailadresse mundtligt altid huske at stave mit navn, ellers får jeg ikke en mail :venter:

Emil er opkaldt efter Emil fra Lønneberg, og lever i den grad op til sit navn.

Tjalfe havde fået navnet Tjalfe da han kom til mig som 2 årig. Tjalfe er navnet på Thor’s tjener.