Hej alle!
Vi har fire katte, der snart er 4,5år. De er alle søskende, tre hunkatte og en hankat. Jeg elsker dem overalt på jorden, og vil ikke skille mig af med dem, men de er ved at drive min kæreste til vanvid De har nemlig en dum vane med at tisse forskellige steder i huset og, desværre, på vores ting og elektronik, såsom vores stationære computer og stikkontakter
de bruger skam også kattebakken, men desværre også andre steder. Min kæreste og jeg skændes tit over det, og der kommer snart et ultimatum, da de snart har ødelagt for flere penge end det skulle være muligt, og vi står snart i pengenød pga det
jeg vasker gulvet hver gang de tisser der, vasker det i rodalon, men de bliver ved
desværre har de gjort det hele livet næsten, selvom de er renlige, de er forresten også stereliseret og kastereret. Jeg beder nu jer om hjælp, jeg vil ikke af med kattene, men hvis de bliver ved, har jeg ikke råd :’( hjælp mig!
Er de måske taget for tidligt fra deres mor i sin tid ??
Eller kan de være stresset ?? Har de været tjekket ved dyrlægen for evt sygdomme ???
Hvor mange bakker har du? Man siger gerne samme antal som katte evt plus en, så du bør have 4-5 bakker.
Skulle lige til at spørger om det samme og hvilket grus bruger du ???
Hvor mange bakker har I til de fire katte, og er de store nok?
Som tommelfingerregel siges: en bakke pr. kat + en ekstra. Blot skal een kat have to bakker, da voksne katte tit foretrækker at tisse og lave på hvert sit sted.
Hvad bruger I af grus, og er gruslaget tykt nok, og blive bakkerne holdt rene?
Bakkerne bør ikke stå i nærheden af kattenes mad og heller ikke steder med megen trafik.
Er de alle neutraliserede:?
Ja, det står sidst i indlægget.
Ved du hvilke katte der tisser eller gør de det mere eller mindre allesammen? Du skal nok ind og kigge på deres indbyrdes forhold og deres miljø i forhold til “stress”, altså hvordan er foderskåle fordelt, tissebakker osv. med fire katte er det nødvendigt med placering af disse flere steder. Ligeledes med sove/ liggepladser i forskellige højder og placeringer. Selvom vi synes alt fungerer fint er det ikke sikkert kattene finder tingene og hinandens selskab helt så ideelt.
Kommer kattene ud?
Spørgsmålet er om du, selvom det i første instans virker ubehageligt, skal finde nye hjem til en eller to for at der kan blive ro på flokken. Man kan prøve med feliway og zylkene, men heller ikke holdbart i længden alt efter hvad der oprindeligt ligger til grund for urenligheden.
Marina
Prøv at sætte små skåle med foder der hvor de normalt tisser. Katte tisser som regel ikke ved deres mad.
Er de tjekket for sygdom eks blærebetændelse