Mine katte skal være forsøgsdyr

Jeg har tilmeldt mine katte som smagsdommer. De skal i en uge prøve 2 slags,ukendt foder. Se hvilken en af de 2 de fortrækker og hvor meget af hver de spiser. Er der nogen af jer andre der har prøvet det:?

Nej, det har jeg ikke prøvet - men jeg kender andre, der har. Det ville da ikke være uinteressant - hvis foderet ellers opfylder kravene til drægtige hunkatte og killinger, da et opdræt ofte har dem at tage hensyn til ved fodervalg.

Jeg ved jo desværre ikke hvad det indeholder, men en uge går det nok. Det er for Aller Petfoder, man kunne jo forespørge lidt mere inden.

Dette er hvad jeg har modtaget, 5kg af hver

Er det meningen, de skal spise 10kg på en uge:? For så tvivler jeg på foderets kvalitet:øhmm:

Nej, de skal spise det de har lyst til og der skal jo være friskt hver gang. 5 cooner spiser jo også en hel del.

:ok:

Det ser da godt ud…

Silke var en gang ansat som prøvespiser af mærket Perfect Fit

Vi fik dog ikke mad i de mængder, men skulle udfylde en del skemaer - held og lykke med det.
:slight_smile:

Hold da op, hvor lyder det bare spændende. Det ser også ud til at være nogle gode og store bidder til Maine Coon-katte. :ok:

hvor meget korn , benmel og sukker er der i ?

hvor meget kød er der i fodret ?

Og hvorfor skal benmel stå sammen med korn og sukker som værende noget negativt?

Nu er min oplevelse at katte der præsenteres for et nyt foder generelt er begejstrede og spiser mere end de plejer - så hvor brubar sådan en test er har jeg svært ved at se …

Nyhedens interesse plejer at vare en dag eller to her i huset - efter det er indtrykket mere troværdigt. Jeg vil tro, at man kan vurdere foderets popularitet, efter kattene har spist sig igennem den 5kgs prøve, man får udleveret… Mængden af afføring i kattebakken er også betegnende for foderets lødighed.

Har lige løsligt læse nøgletallene og bidt mærke i råprotein r 30% en enkelt variant var vist 32%. Det er efter min mening lige i underkanten.

For 9-10-11 år siden var jeg til et foredrag hvor Aller (dengang) Mølle var grundlag for oplægget der blev gjort af en dyrlæge (Bille Ruwaldt/staves?) og jeg var ikke imponeret.
Efterfølgende fik vi noget der lignede en 26354785 kilo’s sæk foder med hjem. Men ingen ville røre det endsige narres enddog jeg puttede det i andre fodervarianter.
NU regner jeg OG håber selvfølgelig på, fodermærket har udviklet sig, men ris og hvede hører stadig ikke hjemme i en carnivore’s menukort…efter min mening.
Forøvrigt fodres der her med 42 % råprotein og det er noget af en forskel…der er langt fra 30% til 42

Vi får at om mine kræsne kræ, vil æde det eller ej. Regner med at vi starter på fredag.

Jeg ville ikke turde gøre det med mine katte. De ville få dårlig mave ved sådan et foderskift!

Det bliver spændende at se hvad dine siger om det. Jeg tror sagtens testen kan være ok hvis det er smagen der bliver lagt vægt på. Kan dø løfte sløret for et par af de spørgsmål du skal svare på?

Jeg skal svarer på hvor meget af hver de spiser og hvilken en de går først til. Så kan jeg skrive bemærkninger på, dette er kun en test af smagen.

Mine ville sagtens kunne tåle sådan et fodertest-skift.
Men lige netop Aller er da ikke så interessant. Det er fint til gnavere og sikkert også til heste, og muligvis til staldkatte, der primært æder fede mus. Men da det er et foder, som bondemanden kan finde i foderstoffen til billige penge pr. kg., anser jeg det ikke for at være velegnet til indendørskatte. De overlever da sagtens 1 uge, ja, men indendørskatte er da en forkert målgruppe.

Resutat af forsøget: Forsøget er stoppet. Første dag spiste de fint af, men så total sultestrejke. Typisk mine kræsne kræ, det var så deres tid som forsøgs katte.

Jamen, det bliver da nemt at indberette :høhø:

Jeg er blevet bedt om, at prøve en anden slags foder. Et kornfrit foder, som skal testes op mod de plejer at få. Så det prøver vi da lige.
Det andet foder jeg fik, er gået til min søsters staldmisser og de kan godt lide det. Så det er ikke gået til spilde.