Mine nye missere

Kan da lige starte med at smide et par billeder ind af dem hver, ikke de bedste og de har desværre ikke noget navn endnu. De skulle være omkring et år begge 2.

Hende

Ham

AAAaaaaawww!! Lækre misser! Sød “ko-kat”, men jeg har helt klart en svaghed for røde misser - med eller uden hvidt!
Hvis du mangler inspiration til navne har vi netop gang i en navnetråd: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?28340-Hvad-hedder-jeres-katte-egentlig (der er vist et par gamle tråde med navne også).
Er helt vild med det første billede af ham som han ligger der i vindueskarmen!

sikke nogen skønne mislinger…

Hvor er de skønne - Tillykke med dem

Skønne misser :wehuu:
Og hende Ko-katten :hjerte: jeg er jo vild med de Ko-katte :smiley:
Hilsen Lisbeth

Hvor er de smukke begge to…

Hvor er de skønne - og begge med meget specielle mønstre.
Drengen er jo lige ved at have Van-mønster med så meget hvidt, og pigen har et skønt gavtyveansigt.:hjerte:
Dem glæder jeg mig til at se meget mere med. :smiley:

Tillykke med dem begge 2. De ser rigtig søde og dejlige ud :wehuu:

Tillykke med smuksakkerne :wink:
De er da bare super dejlige begge to :hjerte:

Mange tak allesammen. Hva pokker er et van-mønster ?
Er der nogen der ud fra billederne kan fortælle hvad deres farver/aftegninger hedder ?

Smukke misser :slight_smile:

[QUOTE=Jean08;569817]Mange tak allesammen. Hva pokker er et van-mønster ?
Er der nogen der ud fra billederne kan fortælle hvad deres farver/aftegninger hedder ?[/QUOTE]

Et Van mønster er det mønster, man ser på racen Tyrkisk Van, som f.eks. disse på Soyadi’s hjemmeside.

Jeg fandt lige en illustration af mønstrene i den tidligere tråd Genetik - farver og køn? - tak til Thomani og Bicolouren.dk:

Din dreng har nok lidt for meget rødt ned af ryggen til, at man kan kalde mønsteret Van - han er så i stedet bicolour. Og pigen harlekin.

Jean - Stort tillykke med dine to nye smukke misser :flag:

En kat kaldes for van farvet, når den har en vis mængde hvidt. Det er altså en farvebetegnelse ifht. den mængde hvidt en ka har på sig :slight_smile: Van er er den med mest hvidt, bicolour er den med mindst, og harlekin ligger midt mellem de to :slight_smile:

Her er en ret typisk van-kat (den er så rød van)

Og her er en tegning af de forskellige fordelinger af hvidt.

Dine to ligger efter min mening et sted mellem bicolour og harlekin, men det kan du nok bedst selv se, ved at sammenligne med tegningen :slight_smile:
Din pige er så sort harlekin f.eks. og din dreng f.eks. rød bicolour (mit bud ud fra billederne af dine katte) - eller hvad du nu bedømmer dem til ud fra fordelingen af hvidt :slight_smile:

Okay tak for det, jamen så må de jo være bicolour og harlekin (:

Ditto! Han ser virkelig ud til at nyde den vindueskarm! :smiley:

Smukke missere :slight_smile:

Mange tak (:

Tillykke med dine to missere :slight_smile:

Tillykke med de to smukke misser :hjerte: har de fået et navn endnu?

Tak, neej de har ikke helt fået navn endnu.
Hun hedder og Bast og det vil jeg gerne beholde og han hedder Thor, men det synes jeg ikke helt passer til ham, så vil gerne finde et nyt til ham,