Mine to skønne omplaceringskatte

Jeg søgte for et par måneder råd om katte, da jeg stod overfor at overtage to voksne katte, men aldrig før har haft kat. Se evt. denne trådhttp://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?32445-Jeg-skal-overtage-to-katte…-what-to-do

Nu er vi flyttet helt, og har fået internet i det nye hus, så endelig kan jeg give en lille opdatering :).

Kattene er faldet godt til og trives rigtig godt tror jeg.

Vi har fået denne dejlige hankat, som vi har døbt Bob (håber jeg kan finde ud af det med billeder :p) :

Her ligger han på bogreolen siden af mit skrive bord, der ligger han også nu :hjerte:

Bob er en rigtig kælen kat, han spinder ikke så højt, men man kan sagtens mærke det :). Han er så sød mod os, og bider og kradser aldrig. Han er også et rigtig madøre, men holder vægten fint, så han styrer det godt. Han knurrer hvis han får noget rigtigt lækkert, og vores hunkat er i nærheden.
Han er også ret territorial, for der kom en fremmede kat ind i sidste uge, og der var han ret sur, han hvæsede og knurrede og jagede den straks væk
Han er brun/sort med en lille hvis plet og sorte striber. Jeg synes, det er så fint med striberne, jeg opdagede det først efter lidt tid, en dag jeg så han ordenligt i sollys.

Her putter han i sengen :slight_smile:

Det her er fra en af de første dage, efter vi fik dem :slight_smile:

Han fanger mus (dygtig kat :D), og her den anden dag kom han for første gang stolt ind i huset med en død en. Jeg skulle lige minde mig selv om han v.ar dygtig da han lagde den ved mine fødder. “Aiiijjjjj ihhhhh hvor er du dygtig” (nok sagt med en noget anstrengt stemme), og så hen og hente køkkenrulle, så jeg kunne løfte den udenfor i halen. Bob ville dog genre selv have musen, så han hapsede den ud af hånden på mig, og løb så heldigvis udenfor og legede med den. Jeg har ikke set den siden, så han spiste den sikkert. De andre har han heldigvis lagt ude på terrassen, og det var kun en spidsmus jeg måtte fjerne, resten blev nok også spist.

Vi har også fået denne søde pige, som vi kalder Mie :

Hun er rigtig sød og kærlig, og hun spinder rigtig højt. Hun miaver som en killing, piver nærmest :høhø:. Det er ikke så tit hun siger noget, mest når hun skal have mad, eller hvis hun ikke har set mig i et stykke tid (det er så sødt, synes jeg :hjerte:).
Hun er lidt forsigtig, men meget legesyg. Bob gider ikke lege så tit, så jeg leger meget med hende. Hun elsker drillepinden og “fuglen”. Det er ikke den rigtige daBird som i skriver så tit om herinde, men den fra zooplus :). Den sparer jeg dog op til :D.
Hun har ikke haft det helt nemt. Hun fik åbenbart killinger alt for tidligt, blev meget undervægtig og var nær død af det. Så hun blev steriliseret efterfølgende, da hun havde taget nok på, men hun døjende med at holde vægten bagefter. Da vi fik hende var hun en lille en, med nu er hun blevet noget større, og jeg er bekymret for, at hun skal blive overvægtig. Måske er hun det allerede.

Her er hun efter vi har haft hende i 3 dage (og hun har allerede taget noget på)

Her er hun nu puttende inde i vores seng :slight_smile:

Hun kan godt finde på at bide eller kradse efter ens hånd, når man kæler med hende. Det forskrækkede mig meget i starten, men jeg har fundet ud af, at det slet ikke gør ondt eller sætter mærker, og hun stopper med det samme, man holder hånden stille. Det er fordi hun vil lege, er jeg sikker på.

Jeg har forresten lært begge at “sitte” når de får noget, men Mie er bedst til det. Bob er alt for ivrig, men han kan godt, bare ikke altid første gang. Det betyder så også, at de godt ved at “sit” betyder mad nu, så hvis det kun er den ene der får noget, kommer den anden, når den hører jeg siger “sit” :høhø:.
Nå jeg får mere tid, vil jeg gerne prøve at klikkertræne med dem.

Bob er helt klart den der bestemmer, og jeg er lidt bekymret over hvor godt de trives sammen kattene. De kommer jo fra der samme sted, og Mie er meget kontaktsøgende, men Bob gider ikke rigtig. Han giver hende nogle bank ind i mellem, og nogle gange piver Mie og kæmper for at slippe fra. Hun stikker så af, men kommer dog tilbage igen forholdsvis hurtigt. Andre gange er det uden lyd og vel bare leg. Jeg ved ikke hvor slemt det er. De putter aldrig sammen, men de lever for det meste fint sammen. Spiser af den samme skål, og vasker hinanden ved sjældne lejligheder.

Jeg har købt et stort krædsetræ til dem, så nu har de disse to:

Og så har jeg købt en Raindrop drinking Fountain i sort og sat skåle rundt omkring med vand. Jeg fodrer med vådfoder tre gange om dagen ca. 125 -150 g pr. gang, det er ca. hvad de spiser. Jeg øver mig også med råt, de er ikke helt vilde med det, men hver anden dag ca., prøver vi noget i stedet for frokosten. De bliver også mere og mere glade for det. Derudover har de tørfoder tilgængeligt i en foderbold og en Catit Design Senses foder labyrint hele tiden. Jeg ønsker mig også det aktivitets bræt fra zooplus med tiden.

Jeg har også købt en masse legetøj bl.a. den med bolden der suser rundt en en skinne. Den gider de begge lege lidt med. Jeg har også købt et par senge, men det er kun Mie der gider den ene en gang i mellem. Når jeg får råd (og lov :p, min mand synes nemlig jeg køber for mange ting.), vil jeg købe sådan en nullerput seng, som i skriver så meget om herinde :). Indtil videre putter de bare i sengen med og uden os :høhø:

Nå nu har jeg vist også fået skrevet en hel roman, men status er at jeg er super glade for kattene, og de virker også ret glade for os :hjerte:

Hvor ser de bare dejlige ud. Tllykke med dem :slight_smile:

Hold da op et par søde - og ikke mindst heldige og forkælede! - katte :hjerte:

Jeg har også en sort hankat, der har striber i sollys :slight_smile:

Det lyder ikke, som om det er rigtig alvorligt med de to katte, når de slås.
En ting er, at hunkatten piber. Noget helt andet var, hvis de skreg, når de
tumlede rundt. Så kunne det være seriøst. Og du ville næppe være i tvivl.

Hunkatten piber sikkert for at fortælle hankatten, at nu er det nok. Så længe
hun kan finde ud af at gå sin vej - og får lov til det af hankatten - og så
længe hun kommer tilbage igen kort efter, så er der nok ikke grund til
bekymring. Men hankatte har dog en tendens til at være voldsommere og
vildere end hunkatte, når de leger, og det kan hunkatten sikkert godt blive
træt af ind imellem. Det har jeg også selv haft en hunkat, der var :slight_smile:

Tillykke med dem og tak for billeder, de ser dejlige ud :slight_smile:

Og sikke fint du har gjort det for dem med kradsetræer og fontaine, herligt.

Herhjemme skal man også sidde pænt, når maden serveres - i hvert fald når man er kat :wink:

:slight_smile:

Tusind tak for update
Og stort tillykke med dem…de ser bare dejlige ud!!

gennemført SKØN opdatering :slight_smile: tusind tak for endnu en anbefaling for omplaceringsmissere :slight_smile:

dejlige dejlige billeder!! og hvor er de søde!!

husk ormekur når de fanger mus!

:kram:

Hvor ser de søde ud begge to. Jeg er lidt vild med Bob :slight_smile:

Husker den oprindelige tråd så udmærket. Det kan godt være svært at finde nye hjem til voksne katte, og så er der altså ikke noget bedre, end når historien får en happy ending som denne. :smiley:

Stort tillykke til jer med to dejlige, smukke katte - og også stort tillykke til dem med det dejlige hjem, de har fået sig. :flag:

Hvilken skøn tråd og skønne bileder:thumbup: Jeg husker godt din anden tråd, og hvor er det bare skøn-herligt BÅDE at du har taget omplaceringskatte til dig men også at du har givet dem ALT hvad de kan begære af katte krims krams… Jeg er sikker på de nok skal få det godt hos jer…:wehuu:

Tillykke med dem, hvor er de dejlige! :love2:

Skønne mislinger - de viser med al tydelighed deres tilfredshed med tilværelsen

Mange tak for alle de søde ord :smiley:

Jeg er rigtig glad for alle de gode råd, som jeg har fået herinde, der var en masse, jeg ikke vidste en pind om. Jeg tror også kattene trives, og de er meget tillidsfulde og kommer og vil kæle flere gange om dagen :hjerte:.

Det eneste, som jeg er rigtig træt af, er at vi ikke har fået hegnet haven ind, vi har bare ikke råd lige nu, da der skulle laves noget mere ved huset end forventet. Der skal nok også fældes en ti træer, før det kan nytte noget (Der er i hvert fald 30 træer på grunden). Men det skal gøres hurtigst muligt, så håber jeg bare kattene finder sig i det. De går nemlig ude nu, da de slet ikke kunne trives ved kun at være inde. Det tror jeg nu nok de skal.

[QUOTE=galath;711078]Hold da op et par søde - og ikke mindst heldige og forkælede! - katte :hjerte:

Jeg har også en sort hankat, der har striber i sollys :slight_smile:

Det lyder ikke, som om det er rigtig alvorligt med de to katte, når de slås.
En ting er, at hunkatten piber. Noget helt andet var, hvis de skreg, når de
tumlede rundt. Så kunne det være seriøst. Og du ville næppe være i tvivl.

Hunkatten piber sikkert for at fortælle hankatten, at nu er det nok. Så længe
hun kan finde ud af at gå sin vej - og får lov til det af hankatten - og så
længe hun kommer tilbage igen kort efter, så er der nok ikke grund til
bekymring. Men hankatte har dog en tendens til at være voldsommere og
vildere end hunkatte, når de leger, og det kan hunkatten sikkert godt blive
træt af ind imellem. Det har jeg også selv haft en hunkat, der var :)[/QUOTE]

Ja jeg har set din Magic (ik?) herinde, han virker bare så sød.

Nogle gange synes jeg hun skriger og så kæmper sig fri, det er ikke Bob der slipper. Så løber hun, og Bob kan kan også finde på at løbe et par skridt efter hende, men stopper “jagten” hurtigt. Der kommer hun så oftes selv hurtigt tilbage, så hun må vel ikke synes, det er så slemt. Bob holder fast i hende, og så sparker (cykler) med hans bagben, så de rammer hende, og det ser ret voldsomt ud, hun vrider sig for at slippe fri. Han bider også i hende (jeg ved ikke om det er hårdt), og der flyver lidt pels, men ikke mere end når man kæler for dem (de fælder ret meget). Der går dog ikke hul, jeg har i hver fald ikke fundet sår endnu.
Altså jeg synes, det lyder som om, det er alvorligt (når der er lyd på), men hvorfor kommer hun så tilbage efter mere? Halvdelen af gangene er det lyden lyd, men ellers helt samme mønster.

Jeg tror gerne, hun vil lege fangeleg, og også fægte lidt, men Bob gider ikke. Måske er det fordi han bliver træt at hende, når hun slår ud efter ham, fordi hun vil lege. Jeg har faktisk overvejet, om hun skal have en anden legesyg hunkilling at lege med, men min mand er ikke helt med på ideen endnu.

[QUOTE=Karama;713475]Ja jeg har set din Magic (ik?) herinde, han virker bare så sød.

Nogle gange synes jeg hun skriger og så kæmper sig fri, det er ikke Bob der slipper. Så løber hun, og Bob kan kan også finde på at løbe et par skridt efter hende, men stopper “jagten” hurtigt. Der kommer hun så oftes selv hurtigt tilbage, så hun må vel ikke synes, det er så slemt. Bob holder fast i hende, og så sparker (cykler) med hans bagben, så de rammer hende, og det ser ret voldsomt ud, hun vrider sig for at slippe fri. Han bider også i hende (jeg ved ikke om det er hårdt), og der flyver lidt pels, men ikke mere end når man kæler for dem (de fælder ret meget). Der går dog ikke hul, jeg har i hver fald ikke fundet sår endnu.
Altså jeg synes, det lyder som om, det er alvorligt (når der er lyd på), men hvorfor kommer hun så tilbage efter mere? Halvdelen af gangene er det lyden lyd, men ellers helt samme mønster.

Jeg tror gerne, hun vil lege fangeleg, og også fægte lidt, men Bob gider ikke. Måske er det fordi han bliver træt at hende, når hun slår ud efter ham, fordi hun vil lege. Jeg har faktisk overvejet, om hun skal have en anden legesyg hunkilling at lege med, men min mand er ikke helt med på ideen endnu.[/QUOTE]

Prøv engang at læse denne tråd, hvis du ikke allerede har set den. Og især Teresa Guldagers indlæg hen mod slutningen. Hun ved, hvad hun taler om :ok: Jeg synes, det minder om den problemstilling, som du oplever, selv om dine ikke er killinger.

Og jo, det var Magic, jeg mente :slight_smile: