Mini æder mine ledninger

:argh::argh::argh:

Minis killingeflip med at æde ledninger er begyndt igen. jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. jeg har prøvet næsten alt og den sidste udvej jeg kan se er at finde kabel skjulere.

men hvor køber man sådan nogen henne og kan man få dem både i bøjelige og i faste?

hvad gør i?

Hvad har du forsøgt og hvor længe har du forsøgt hver ting?

Vaner tager tid at bryde…

[quote=lenschow;189697]Hvad har du forsøgt og hvor længe har du forsøgt hver ting?

Vaner tager tid at bryde…[/quote]

har prøvet både med citron olie, eddike, pebermynteolie. citron olien hjalp bedst men den er hun blevet ligeglad med nu. med både eddike og pebermynteolie gik hun i ledningerne med det samme igen

Prøv at smøre ledningerne med kamfercreme.
Ellers kan man få nogle “ledningesamlere”. Det er en spiral til at føre uden på ledningerne, og mon ikke en større el-forretning har dem.

den slags spiraler som mega nævner ka osse købes i bauhaus,harald nyborg osv osv.
man ka osse få ledningsskjulere i hård plast , men det er ikke bøjeligt, men man ka så istedet få vinkelstykker osv osv.

Vi har kabelbokse i hele lejligheden, som en slags fodpanel. Det var der da vi flyttede ind, men vi har været helt utroligt glade for det, når vi har killinger, så vi har ingen ledninger der hænger nogen steder.

Jeg kan anbefale kabelbokse eller ledningsamlere, som kan fåes i IKEA til en billig penge eller i Silvan. Min erfaring er, at det meste man kan smøre på bare fedter ledninger til, men ikke nødvendigvis afholder katten fra at bide i det. Så det kan bedst betale sig at få orden på ledningerne en gang for alle via kabelbokse eller ledningssamlere. :slight_smile:

Kan du ikke bare for en periode holde ledninger udenfor kattens rækkevidde? Det gjorde vi, da Amira var lille. Dem til TV ligger skjul bag møbler, som hun ikke kan komme til, og alt mht. bærbarladere og mobilladere blev fjernet, når vi ikke lige sad og holdte øje med det. Efter hun er blevet større rør hun ikke alm. ledninger. Men helt tynde ledninger kan hun ikke altid modstå, så de ligger bare aldrig fremme.

Hvis du smørernogte på ledningerne, så skal du gentage hver dag i en periode - nogle gange flere måneder, før kattens vane er brudt. Det afhænger af, hvor længe adfærden har stået på inden du satte ind.

MVH

PS men jeg synes personligt ikke, at rådet virker ret godt. herhjemme havde det den modsatte effekt - de elsker citron!

I stedet foreslår jeg også folk at lægge noget om ledningerne.

Man KAN også vikle tape om med dobbelt klæbning - det bider katten kun i en gang… men det er lidt “synd” ikk? Og måske giftigt hvis katten ikke kun bider en gang (alle dyr er jo individer).

En anden mulighed er at spraye Feliway på… Der er to muligheder:

  1. adfærden forværres
  2. adfærden stopper.

Med Feliway-“løsningen” er det lidt 50/50 hvordan katten reagere.

Til gengæld så virker det ret godt ved det fleste katte at spraye Feliway på steder, hvor man ikke vil have dem til at kradse.

MVH

Som Mega vil jeg osse anbefale kamfercreme, selv den mest hårdkogte lednings-tygger gav op da det kom på banen :slight_smile:

hvad gør i?[/quote]

Jeg skælder ud…:slight_smile: Det hjælper.

De lærer som små,
at der bliver skældt ud.

Så er der ingen problemer senere. :slight_smile:

hvis alle rådene ikke virker - så vil jeg anbefale dig IKKE at købe kabelskjulere/spiraler i 2 metermål som er det de vil prøve at prakke dig på i langt de fleste byggemarkeder…

tag dit bedste smil og gå ind i en silvan. Bed om t få lov at købe en tromle med kabelspiral. Der er 25 meter på en tromle og hvis du smiler ekstra sødt kan du få den for omkring 400 - det gav jeg for min. Det er noget billigere end at skulle købe det 2 meter af gangen til 50-60 kr. mener jeg sparede omrking 300 kr.

[quote=Mona Jensen;190083]Jeg skælder ud…:slight_smile: Det hjælper.

De lærer som små,
at der bliver skældt ud.

Så er der ingen problemer senere. :)[/quote]

det hjælper desværre ikke på Mini. hun sidder der igen 2 min efter hun er blevet skældt ud.

det vil jeg tage ud og købe på tirsdag så :thumbup:

[quote=Battlestar;190119]hvis alle rådene ikke virker - så vil jeg anbefale dig IKKE at købe kabelskjulere/spiraler i 2 metermål som er det de vil prøve at prakke dig på i langt de fleste byggemarkeder…

tag dit bedste smil og gå ind i en silvan. Bed om t få lov at købe en tromle med kabelspiral. Der er 25 meter på en tromle og hvis du smiler ekstra sødt kan du få den for omkring 400 - det gav jeg for min. Det er noget billigere end at skulle købe det 2 meter af gangen til 50-60 kr. mener jeg sparede omrking 300 kr.[/quote]

det skal jeg huske. har du ikke et billede jeg kan se, så jeg har en ide om hvordan det ser ud? :tihi:

Jeg er enig med Mega… Kamfer creme! De HADER det…
Og det har virket på at mine kradsede klør i gulvtæppet :wink:

[QUOTE=Mette Stevnsborg;190627]
det skal jeg huske. har du ikke et billede jeg kan se, så jeg har en ide om hvordan det ser ud? :tihi:[/QUOTE]

du kan se hvordan spiralerne ser ud til venstre for laptoppen :slight_smile:
ledningerne bliver puttet ind i ved hjælp af sådan en lille dims der “trækker” spiralen ud over.