Mis mis mis? Nej vel!

Jeg har tænkt på noget. Jeg kunne aldrig drømme om at kalde MIs mis mis efter mine dyr. jeg ved ikke hvorfor. De har navne og kælenavne, men den der mis mis mis ting det passer ikke ind herhjemme.

Tara er fx ikke en mis mis mis:-) Eller Maggie! Uha dada.

Tip og Nanoq er fyldt med visdom i øjnene - sku jeg kalde mis mis mis til sådanne dyr?

Ikke herhjemme - det har jeg tænkt over. Jeg ved ikke hvorfor… men sådan er det blevet.

Min hund siger jeg fx heller ikke “skal du ud og tis?” til. Jeg tager snoren og så siger jeg noget ala “Nå Muslinger (kattene) nu går Helle og Ace en tur. Vær søde til vi ses”

Det slog mig i dag:-) Jeg taler til mine dyr på en anden måde end mange andre! Jeg bilder mig ind, at det er respekt, men det kan være menneskeliggørelse:-)))) hehe

Kalder I mis mis mis?

Nej jeg kalder bestemt ikke mine mis mis mis, men jeg føre lange samtaler med dem om alt muligt, og de svare mig også for det meste :slight_smile:

Jeg snakker til dem og respektere dem, og ja alt forstår de selv ikke-tihi Men tonelejet gør de og det er fint med mig.

Har intet problem med at snakke emd dem også når her er gæster:)

Jeg kalder ikke mis mis mis… næh, jeg gjalder VIIIIIIMMER, så enhver må tro, at jeg er blevet splitterravende gal -tihi

Men den med “skal du ud at tisse”, den bruger jeg faktisk ofte til hunden.

tja jeg kalder heller ikke mis mis mis herhjemme
Men hjemme på gården der bliver der altså kaldt mis mis mis miiiiiiiser miiiiiiiser miiiiiser mis mis mis når kattene skal kaldes fra markene, det har vi altid gjort og misserne har altid lystret…så jo har skam kaldt mis mis mis mange gange i mit liv :stuck_out_tongue: bortset fra når jeg skal have fat i min dejlige Sun, så kalder jeg sunny sunny sunny og så kommer min gamle kat løbende -forelsket

Jeg bruger ikke mis mis mis… Det gjorde min nabo… Det lød total åndsvagt :stuck_out_tongue:

Men “skal du ud og tisse” bruger jeg ofte til hunden.

Kalder jeg på hele flokken, er det Mislingerne mislingerne mislingerne… Det er faktisk dem selv, der har bestemt det… For en da jeg sagde mislingerne, kom hele flokken… Prøvede så et par gange til, og flokken kom i samlet trop… Så det blev sådan…

Men jeg snakker osse meget med dem… Og både på alm sprog, og på deres. Jeg bilder mig selv ind (Nej, ved det faktisk) at jeg har ramt en del af deres sprog rigtigt… Spec når vi kan “diskutere” om tingene af og til… Jo ikke altid, de er enige med mig…

Men jeg respekterer dem højt… Somme tider tror jeg faktisk, at kattes intelligens er større en menneskets… Men dér blander jeg muligvis deres veludviklede instinkter og sanser med, som de klart har flere af, end vi har…

Men nej: Mis mis mis… Bruger jeg aldrig, føler det er lidt som at nedværdige det stolte og intelligente dyr, som katten er, ved at bruge det…

Er du mors…
lille skatte-mand siger jeg til Mozart, som vejer 7½kg.-forelsket

Og til Findus, som også er en stor kat, siger jeg: Nåh…
mors store dreng.
Og mors Karla-pige. -forelsket
Karla er den ældste i flokken. -forelsket

Sådan taler jeg også til dem, når her er gæster.
Det tænker jeg slet ikke over.

Hvis de er indendøre;
kalder jeg: Kom og se, hvad mor har.
Og alle kommer, som var de skudt ud af en raket smiler meget

Kærlige julehilsner :rudolf
Mona

nej - jeg kalder kitty kitty kitty kitty kitty kitty … så kommer de løbende allesammen :slight_smile:

i’er og y’er er super kaldebogstaver fordi man kan kalde i falset… og få tonelejet helt op - så er de der som en mis :slight_smile:

Jeg bruger hverken mis, mis, mis eller kis, kis kis til mine katte.
Tror de ville glo på mig, hvis jeg begyndte på den slags.

-uha-uha-uha-uha-uha-uha

Jeg bruger deres navne, og dem reagerer de fint på - når det altså passer dem.

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

I de 3-5 måneder af min barndom hvor vi i min familie havde kattekillinger, kaldte jeg på dem “misserne misserne misserne”. Panter som jeg havde efter det kunne jeg altid kalde til mig sådan, når hans navn ikke ‘virkede’ da han var blevet stor.

-forelsket

Nej “mis mis mis”… er det ikke bare noget de siger i Far til fire?

Når her er samlingstid kaldes der “Kiiiittiiiies” kombineret med høje kysselyde-høhø
Det virker, der kommer en flyvende flok, hvilket altid får besøgende til at falde i svime over de her fantastiske katte når det er tid for en demonstration:)
Misserne tror jo bare det er spisetid-høhø
Marina

Nej… her bruges ikke mis, mis mis…
Men derimod
MAAAAAMSEEEEEEE… det får sjovt nok hele banden til at komme springende!

Ang hundeluftning… Jeg spørger aldrig om de vil med - det vil de jo altid, så det virker tåbeligt på mig… men signalet er at jeg siger: Kom her, du skal have tøj på! - i betydningen af at vovse skal have sele og snor på :slight_smile:

Jeg kan sagtens finde på at sige Tissetår, især til Dise… begge hunde har nemlig lært at tisse på kommando :wink: Uendeligt praktisk, når man har rejst i timevis og kun har mulighed for et kort ophold på en kedelig rasteplads - og gerne vil være sikker på at Vovse ikke ligger med en fyldt blære de næste mange timer…
(Ren projicering af mine egne følelser… jeg hader at skulle tisse - og så ikke kunne komme til det! :smiley: )

Ja, jeg bruger mis mis mis, hvis jeg kalder på hele banden ellers tiltaler jeg dem ved navn / kælenavn.

Nårhh ja, med hundene siger vi ikke noget- der starter automatisk en hylekoncert fra 2 af dem, når man tager et par sko eller en jakke på.

Jeg bruger heller ikke “mis mis mis mis…” ved egentlig ikke helt hvorfor!!!

  • Jeg kalder “Bamme” som er hans kælenavn hvis han skal komme og det bare er for hyggens skyld, eller hvis det ikke er helt vildt vigtigt, han reagere nemlig kun på det når han selv gider!!
  • Men hvis jeg siger “Bamse” får han øjenkontakt og så siger “kom” i et lidt fast toneleje så stæser han ind til mig, det ser simpelthen bare SÅÅÅÅ sjovt ud. De små hjulbenede pølseben, hans hurtige vrikken fra side til side og meget store intense øjne gør bare, at han er sådan en lækkermås at se på når han kommer der!! - men det er også fordi han som regel ved vi skal træne når jeg kalder sådan og det elsker han bare!!-wehuu

Mine katte hedder deres navne og kælenavne. Det er dem jeg bruger, når jeg kalder på dem.
Da Mea var udekat lærte jeg hende i stedet at komme når jeg piftede :slight_smile: Meget mere praktisk, og knap så fjollet en fornemmelse jeg så stod med :wink:

Men ude hos mine bedsteforældre (nedlagt landmandssted) har jeg altid gladeligt skrålet “MIIIIIS MIS MIS MIS MIIIIIS MIS MIS MIS” når jeg ville have dem til at komme og snakke med mig. Nok både fordi det var det min bedstemor kaldte og fordi den første mis derude hed Missemor.

Jeg bruger for det meste deres navne - men i hvad der selvfølgelig må være et “momentarily insane” øjeblik, kan jeg godt komme til at sige “er du mors lille misser” -upssa -upssa -tihi -LOL

Rikke - Haha, jeg spørger vist mere om de er “mors lille skat” :wink:

Det er så ikke nu at jeg skal fortælle at de år jeg boede i USA havde vi to dejlige huskatte en han og en hun. Den ene hed Oliver som jo er helt normalt og den anden hed “mors mis” -LOL - Jeg var helt smadret hver gang min amerikanske kærste gik rundt og kaldte - Mors mis - Mors mis, hvor er du -LOL

Men det er nok kun mig der har humor på den måde -upssa -tihi

Rikke - Haha! Ja, du fik mig i hvert fald også til at grine ved at male det billede. Kan lige forestille mig det. Så det er nok ikke kun dig der har den humor :wink:

jeg går og fører samtaler med mine katte, men de bliver kaldt ved navn medmindre de alle 5 er ude og der er mad, så holder jeg mig til at kalde “misserne, skal i have mad?”
og når de er ved at spænde ben for mig når jeg går i køkkenet så er de “tossede kræ”…
og så kommer de gerne når jeg fløjter, også sådan jeg kalder dem til mig hvis de er ude på længere ture eller er ude på odagelse mens jeg har været inde og handle…