Mis mis mis? Nej vel!

Næææ jeg bruger deres navne, mis mis mis bruger jeg ikke.

Jeg ikke kun snakker med dem , nej jeg svarer skam også -høhø…

For et par år siden skulle vi møde datteren kæreste for første gang …

“Mor vil du ikke lade som du er normalt , en ting er at du snakker med dem , med lad være med også at svare tilbage”

Idag ved han godt at svigermor har gennemtræk, når det gælder hendes dyr -hahaha

Vi kalder heller aldrig mis, når kattene skal komme, vi bruger deres navne. Undtagen Mogens, han har lært dem at komme når han pifter. Det tror pokker, når han pifter kan det høres i Viborg, 7 km væk;o))
Når det er mig så bruger jeg deres navne og gjalder det ud så naboerne ikke er i tvivl om at hende den skøre kattedame er ved at få slænget hentet hjem;o))
Herinde snakker jeg meget med mine katte og man er aldrig i tvivl om hvem det er jeg snakker med. Mors smukke dreng er Leopold, Pippi Pigen ja den er ikke så svær, det er Lille Pigen, som Lilli bliver kaldt heller ikke. Otto dreng, ja det er self Hans Otto. De to gimper er mors dejlige tøser, og Xena er mors Lille Mis. Når jeg kalder Lillemis, så kommer hun benende med det samme.
Folk må tro det de vil, når de er her, jeg snakker med kattene uanset og helt galt står det vist ikke til, de fleste der kommer er gengangere;O))
Knus Elin

Jeg kan godt finde på at kalde misse misse misse, for så kommer de alle tre løbende -tihi

Vi kalder heller ikke Mis mis mis når vi kalder,her hedder de deres navne/kælenavne, og skal vi have alle samlet,så åbner vi bare køleskabet-tihi

Ja køleskabet virker også her, skal bare lige passe på jeg ikke får lille Xena lukket inde. Hun mener bestemt det er et stort tag selv bord, derinde.
Knus Elin

Jeg er sikker på at for udeforstående ville vi helt sikkert blive betragtet som rigtig gale hvis “de” hørte hvad folk herinde kalder efter deres missere-wehu

Herhjemme bliver der både brugt mis mis og deres navne,vel nok fodi ungerne kalder mis mis :slight_smile: Hilsen Ninna

[quote=Leopolds mor;83156]Ja køleskabet virker også her, skal bare lige passe på jeg ikke får lille Xena lukket inde. Hun mener bestemt det er et stort tag selv bord, derinde.
Knus Elin[/quote] Det samme gør Tåben han er sikker på at vi gemmer det bedste inde bag alt det andet.

Jeg har som nævnt det samlende kald MAAAAMSEEE…
Men hvis jeg kun vil kalde en af kattene til mig, så bruger jeg selvfølgelig kattens navn…
Og hvis jeg vil have fat i Aske og Tjalfe samtidig, brøles der TJAAAASKE - det får begge drengene til at komme farende, for der vanker guf, ja der gør!!! :slight_smile:

Ja… Jeg kom lige i tanker om at når det er mad tid, råber jeg : MAAAADDDEEEER, og flokken kommer styrtende…

Men er det tid for eftermiddagsguf, inden det er sove til middag tid, bruger jeg en melodi, og der ved de så, nu er det guf og snart sove tid (Fordi jeg lige tager 1-1½ time om eftermiddagen, enten med en bog eller sove…) Men det ER nu unægteligt lidt svært at gengive melodien her, men jeg bruger ordene: TA TA TA TA TAAAAA TA og forfra, kun lyd mangler…

Til at grine af?? Je, men jeg elsker det…

når der er mad her - så kalder jeg

skal der MISSEMAMSE i MISSEMAVSE - i ren falset - er du vimmer de kommer fløjtende fra alle verdenshjørner :slight_smile:

det ser bare så sjovt ud…

Er sikker på, at dem der IKKE kender os, og spec IKKE kattemennesker, vil ryste dybt på hovedet, hvis de læste med her…

Der var en der spurgte mig endag: Hvordan holder du så dine katte ude fra soveværelset?? Jeg svarede: Jamen det gør jeg da heller ikke. De skal da há lov til at putte med os, så meget de vil.
Hun sagde: Jamen, hvad med alle kattehårene. Jeg svarede: De fleste sidder på katten, resten ryster jeg af dynen om morgenen, og støvsuger i løber af dagen…
Tænk engang, hun blev sgu sur… Tsk tsk tsk… folk fatter bare ikke, hvor hyggelig og social og beroligende en kat er… Når jeg sover til middag, ville jeg under ingen omstændigheder undvære, den beroligende lyd af misser der putter…

Kære Gerner…-wehuu

Lige da jeg læste ordet Tåben
tænkte jeg:
Jamen dette indlæg handler da ikke om Gerner.

Undskyld Gerner…-tihi

Det må være min alder; -olding
siden jeg er så langsomt opfattende.

Nu håber jeg da, at jeg husker at hente vores lille pige
i lufhavnen på onsdag.

Kærlige tanker :snemand
Mona-Lisa

[quote=Mona;83223]Kære Gerner…-wehuu

Lige da jeg læste ordet Tåben
tænkte jeg:
Jamen dette indlæg handler da ikke om Gerner.

Undskyld Gerner…-tihi

Det må være min alder; -olding
siden jeg er så langsomt opfattende.

Nu håber jeg da, at jeg husker at hente vores lille pige
i lufhavnen på onsdag.

Kærlige tanker :snemand
Mona-Lisa[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL

[quote=Mona;83223]Kære Gerner…-wehuu

Lige da jeg læste ordet Tåben
tænkte jeg:
Jamen dette indlæg handler da ikke om Gerner.

Undskyld Gerner…-tihi

Det må være min alder; -olding
siden jeg er så langsomt opfattende.

Nu håber jeg da, at jeg husker at hente vores lille pige
i lufhavnen på onsdag.

Kærlige tanker :snemand
Mona-Lisa[/quote]

Tror også det er alderen der trykker-rækkermegatunge-rækkermegatunge-dans

hehehhe

Godt nytår og tak for det - gamle!

:-))))))

Hvis jeg skal samle flokken så råber jeg altid “MIIISSSEEEEEERNEEEEEEEEE” Så kommer de altid. Det har jeg fra dengang jeg boede hjemme og havde mange udekatte. Når de så skulle have mad så råbte jeg “MIIIIIISEEEEEEERNEEEEEEE” så naboerne blev irriteret :stuck_out_tongue:

Hvis jeg skal have Blonde for sig selv kalder jeg Blonde, og Dino så kalder jeg Dino. Hvis jeg skal bruge Blonde OG Dino samtidig, så kalder jeg Killingerrrrrr - det var de jo dengang vi havde Briterne, så det hænger ved selv om de er 13 år :smiley:

Hvis jeg skal kalde på de sorte så kalder jeg dem enkeltvis, men hvis jeg skal bruge alle kattene, så fløjter jeg, så kommer de alle styrtende.
Altså bortset fra hvis de i haven, så kommer de desværre ikke styrtende ind, så dumme er de heller ikke. :smiley:

Tja, mine to var “forprogrammerede” fra opdrætteren af. Hun lærte dem at “kis-kis-kis” betyder lækkerbisken/mad, så de kommer styrtende på den kommando. Det er faktisk ved at blive lidt af et problem, fordi på færøerne bruger man kis-kis-kis istedet for mis-mis-mis, så når vi har besøg af vores forældre og venner og de sidder og råber kis-kis-kis, så kommer de begge og tigger mad…hehe