Misforstået 'godhed'!

[quote=Alice;469607]Jeg er glad og lettet over, at jeg holdt fast i min beslutning om, at killingerne skulle lægges tilbage, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor ofte misforstået ‘godked’ er årsag til mange af de fund af ‘moderløse’ killinger.

?[/quote]

Det tror jeg desværre det er sådan mange gange.
og ikke bare med killinger, men også med voksne katte som folk tror er “blevet borte” eller ingen ejer har…og det så bare er fritgående katte, der fjernes fra deres omgivelser.

Men den med killingerne er helt klassisk.

Folk ved ikke eller forstår ikke, at en enlig fritlevende kat med killinger, nødvendigvis bliver nødt til at forlade dem for at finde føde, først til sig selv og senere i længere tid ad gangen, til killingerne også…

Og noget folk også glemmer, det er at hvis det er en lidt menneskesky kat, så vil den ikke komme tilbage såfremt den opdager mennesker for tæt på det sted killingerne er gemt.
For den vil gøre alt for at holde killingerne i skjul.

Hvor er det dog en dejlig historie at komme hjem til :wehuu:

Godt at der var en kattekyndig pige som dig Alice til at få tingene sat på plads.

:thumbup::thumbup::thumbup:

Folk gør det jo ikke for at være onde, men fordi de ikke ved bedre og tror, at de gør det bedste for killingerne.

Det var da godt nok ikke så lidt, du der fik sat i sving sådan en helt almindelig lørdag formiddag :smiley: Og sikke en lykkelig udgang på situationen.

Loool …Dem der kender mig, ved at jeg hurtig kan få sat gang i MANGE ting, og på kort tid :-). Jeg nåede dog ikke rigtig at få handlet ind til weekenden, men så får vi sikkert ryddet ud i køleskabet :slight_smile:

Sådan, Alice!

Du er en helt, en vaske ægte helt!

fedt med andelskat !

en flamingokasse er god at holde varmen i - og den kan de ikke lige kravle ud af. Dog skal den betrækkes så de ikke bider og spiser af den.

Dejlig beretning - lige efter bogen :slight_smile:

[quote=Lis Dahlstrøm;470064]en flamingokasse er god at holde varmen i - og den kan de ikke lige kravle ud af. Dog skal den betrækkes så de ikke bider og spiser af den.

Dejlig beretning - lige efter bogen :-)[/quote]

Øv …Jeg har ingen flamingokasse, jeg må rundt og banke på hos mine naboer, det kan ikke passe at en eller anden ikke har sådan en stående i kælderen - Ellers springer jeg på grønthandleren i morgen :slight_smile:

Jeg var lige over ret sent i aftes for at se om de havde det godt og varmt. Jeg medbragte en af mine stribers kattehuler som er godt foret med lammeskind, jeg var lidt bekymret for om den måske stadig duftede af mine katte, så jeg gav den en tur i tørretumbleren, og satte den udenfor i kulden i nogle timer og gav den er par pist feliway. Den puttede jeg de små killinger ind i og straks kravlede mormis ind til dem - højtspindende, og jeg kan tydelig mærke på hende at hun godt ved at jeg hjælper hende. :slight_smile:

For en times tid siden ringede min svigermor som lige havde været nede og fodre mormis, og hun fortalte at kattehulen stadig er i brug, så når jeg får fat i en flamingokasse som jeg kan sætte hulen over i, og dække det hele til med den lammeskind jeg har bragt derover, så tror jeg på at de sagtens kan holde varmen …Og nu hvor missemor bliver fodret godt, så går hun jo ikke ret meget fra de små.

Mon hun vil bruge en kattabakke med EC …Jeg har en ekstra bakke i kælderen, og jeg tror sagtens jeg kan få min svigermor til at tømme den - Ellers kan jeg selv smutte over og gøre det et par gange om dagen. Hvis alt går vel, skulle de tre små killinger gerne flytte ind som indekatte hos nogle af beboerne, når de er 12 uger, og så kunne det jo være rart hvis de var vænnet til bakken.

Iøvrigt spiste missemor pænt hendes p-pille, som jeg havde gemt i noget råt oksefars …Det synes hun var guf :slight_smile:

Jeg er super glad for at jeg fik dem overtalt til andelstanken :-). Jeg måtte jo gøre dem allesammen ‘medskyldige’ da de alle var bekendt med at der boede en fertil hunkat i deres cykelskur, og at de allesammen mere eller mindre har fodret på hende i årets løb …Og hvis de ikke agtede at stå med to - tre kuld killinger igen til næste år, så måtte de gøre noget. Og nu er jeg jo ‘rød’ så jeg har stor forkærlighed for andelsbegrebet, og de kunne li’ min ide, og straks var der en af damerne som straks stemte dørklokker i opgangen, og fik dem alle med på ideen …Der er 6 lejligheder i opgangen, og alt efter hvilken pris jeg får forhandlet mig frem til hos dyrlægen, så bliver det vel kun omkring 300,- til hver familie - Jeg har påtaget mig udgifterne til mad til missemor og børn …Jeg har jo masser af mad stående, og jeg overlever fint, selvom jeg i nogle uger skal købe noget godt killingefoder - De skal nok blive store og fine de små killinger :slight_smile: