Misja er væk på 5. døgn :(

Der sprang mir hjerte lige nogle slag over! :S En fremmed mand bankede på døren - han havde set efterlysningen af Misja i Fakta. Han havde lige været på cykeltur og desværre set en lignende kat ligge i rabatten længere oppe ad vores nærmeste tungt befærdede vej. ALDRIG har 2 km føltes så langt på cykel!
Det var heldigvis ikke Misja…!
Et lille håb lever endnu…

hold håbet i live

min lille Tabby var væk i over 14 dage da hun pludselig kom hjem igen - DRIVVÅD og meget utilfreds…

og Pepper som var min gamle husmis - han blev stjålet :cry:

men efter over 3 uger - så kom han hjem igen… han havde trodset esrum å og var svømmet over for at komme hjem igen… han var fyldt med en bestemt slags dynd der kun fandtes ved å-bredden og var smurt ind…

så tro på det… hvis hun lever skal hun nok komme hjem til dig!!!

Føler virkelig med dig… Hvor gør det ondt at læse helt ind i hjertet … Jeg flyttede selv i nyt hus for lidt over et år siden, og havde mine to katte med, en hun og hankat… Han var kasteret … men da vi kom der ud forsvandt han, og har ikke set ham siden… forsøgte ALT simpelthen … Lever bare i håbet om at nogen har taget ham til sig som deres egen… :frowning:

Battlestar - uha det har også været en grim oplevelse og en grim ventetid! Jeg prøver at holde håbet oppe. Jeg tror på, hun er i live. Det ligger bare ikke til hende at være væk mere end et par timer…og så sidder hun i haven.

Bettemis - Ja, man må bare tro på, de har det godt. Ellers bliver man skør i hovedet. Det er simpelten så hårdt…virkelig hårdt! Hvis Misja ikke vender snuden hjemad, håber jeg også bare hun er “flyttet”.
Mine forældre fandt en tamkat, som havde fået forvildet sig hjemmefra. De fremlyste hende, men der var ingen respons, så de tog hende til sig. I dag har hun lige fået et kuld killinger og NYDER tilværelsen :o)

[quote=Misjas_Mor;414836]Battlestar - uha det har også været en grim oplevelse og en grim ventetid! Jeg prøver at holde håbet oppe. Jeg tror på, hun er i live. Det ligger bare ikke til hende at være væk mere end et par timer…og så sidder hun i haven.

Bettemis - Ja, man må bare tro på, de har det godt. Ellers bliver man skør i hovedet. Det er simpelten så hårdt…virkelig hårdt! Hvis Misja ikke vender snuden hjemad, håber jeg også bare hun er “flyttet”.
Mine forældre fandt en tamkat, som havde fået forvildet sig hjemmefra. De fremlyste hende, men der var ingen respons, så de tog hende til sig. I dag har hun lige fået et kuld killinger og NYDER tilværelsen :o)[/quote]

Hvis det kan være en trøst;
så var vores Stribe (huskat)
væk i 3 år og 1 uge.

Forhåbentlig bliver hun ikke hjemmefra så længe. :slight_smile:

Da jeg var lille havde vi også en kat som blev væk.
½ år senere er min stedfar, som flyttede ind i mellemtiden ved at smide den ud, fordi han troede det var en fremmede kat… Det var først da mig og min søster kom ned og råbte THOMAS O’MALLEY at han fandt ud af at den kat hørte til…

Der kan gå længe, det er hårdt - Håber i finder hende.

Herfra bliver der krydset fingre og poter for at Misja finder hjem igen, det er en grufuld ventetid …Jeg har selv prøvet, men desværre kom min misling ikke hjem igen. Min daværende nabo fortalte at han havde set at ræven havde taget hende :-/ …Derfor anbefaler jeg altid at katten bliver holdt inde om natten, da det er i skumringen og daggry ræven for det meste jagter. Efter min triste oplevelse havde jeg ikke nerver til at have fritløbne katte, nu er mine katte udlukkende indekatte, men hvis alt går vel, så bliver vores lejlighed skiftet ud med et hus, og så skal der bygges løbegård til mine striber.

Tak skal I have. Jeg har stadig et lille håb, når jeg læser jeres historier herinde… Jeg håber, at hun pludselig kommer spankulerende ind, som om hun aldrig havde været væk. Jeg har også tænkt over, om en ræv kan have taget hende. Men hun lugter fremmede på lang afstand…og bare der er en lille killing i nærheden, gemmer hun sig.

Jeg trøster mig lidt ved, at hun er en glimrende jæger og der trods alt vil være lidt regnvand at drikke af.

:S

Jeg fandt min Snudeberg efter han havde været væk i 9 mdr. via lokalavisen. Han havde fundet et godt sted at bo. Han kom hjem men løb væk en mdr. efter igen, det er så en helt anden historie. Håber og tror stadig at jeg nok skal finde ham igen :slight_smile:

Årh nej da! Jeg håber, du finder hende i god behold!!

Jeg har nu været oppe ved de omkringliggende gårde og gået langs markerne. Intet spor! Jeg har også undersøgt hele skoleområdet…ingen Misja.

Hvis hun ikke kommer hjem igen, håber jeg bare hun har det godt :S

Vi krydser alt herhjemme for at din lille missepige finder hjem igen. :kryds::kryds::kryds::kryds:

Endnu engang :trøste:, her fra! Her hjemme krydses virkelig alt hvad der krydses kan for at din lille kat snart kommer hjem igen! Det er simpelthen bare det værste. Vi havde engang en hunkat der var væk i næsten 14 dage, så pludselig en morgen stod hun ude i køkkenet og spiste da vi stod op! Så hold håbet i live. Det er langt fra umuligt at hun kommer hjem igen. Vores hunkat var også en der helst aldrig forlod matriklen:):hjerte:

De varmeste tanker til dig og din lille Misja, uanset hvor hun er:kryds::kryds:

Tak :s

SIB -Iihh hvor jeg håber, det er sådan det ender. Jeg er sgu godt nok ked af det!

:frowning: Håber I snart finder hende i god behold!

I dag er det en uge siden, vi sidst har set hende…det føles som et år! :græde:
Kom nu tilbage lille Misjatutten! :kryds:

Kørte lige op for at se den påkørte kat igen…måske jeg havde set forkert?!? Den var godt nok fjernet nu…men jeg er også ret sikker på, jeg havde genkendt min egen kat liggende død. Men det kunne jo bare være, jeg havde set forkert…åh suk! Man bliver desperat. Overvejer endda varmesøgende briller, clairvoyance…alverdens ting :blegne:

Jeg håber, din kat kommer hjem i god behold. :kryds:

[quote=Misjas_Mor;415442]I dag er det en uge siden, vi sidst har set hende…det føles som et år! :græde:
Kom nu tilbage lille Misjatutten! :kryds:

Kørte lige op for at se den påkørte kat igen…måske jeg havde set forkert?!? Den var godt nok fjernet nu…men jeg er også ret sikker på, jeg havde genkendt min egen kat liggende død. Men det kunne jo bare være, jeg havde set forkert…åh suk! Man bliver desperat. Overvejer endda varmesøgende briller, clairvoyance…alverdens ting :blegne:[/quote]

Jeg kender faktisk en som fik god hjælp med clairvoyance

Har du haft fat i alle de børn der er i området - Giv dem et print med billede på, og udlov en lille dusør…Det plejer gerne at kunne få børn til at gå ind i eftersøgningen med iver.

Du har haft fat i alle dem med kældre og udhuse …Det kunne jo være hun er blevet lukket inde.

Jeg ved du har det svært, men opgiv ikke håbet endnu …Jeg tror du får Misja hjem igen :-).

Jeg håber, du har ret Alice. :kryds:

Jeg har allieret mig med naboerne og kigget skure og andre gemmesteder igennem. Jeg har cyklet rundt i kvarteret og snakket med folk i området. Delt sedler ud…hængt sedler op. Snakket med børnene som fodrer ænder nede ved søen. Cyklet flere km i alle retninger og kigget grøftekanter. Kaldt og kaldt og kaldt! Hun er pist væk!

Jeg snakkede med en nabo, som engang havde fundet sin kat på loftet, selvom den umuligt kunne være komme derop. Så vi kiggede på vores loft i går aftes. Ingen Misja.

Vi bor i et nybyggerkvarter og de 3 omkringliggende grunde er ubebyggede og med 1 meter højt buskads. Har trampet rundt i tidsler og andet…for tænkt hvis nu hun havde lagt sig til at dø der - af en eller anden årsag. Det er som at lede efter en nål i en høstak :S

Engang var Misja væk i 1 døgn, næsten lige da vi havde fået hende (det længste hun har været væk tidligere). Der sad hun fast i køleren på vores bil - hun kunne ikke komme ud igen. Vi har checket vores egen bil… Men tænk hvis nu, hun ligger i en anden bil. Det bliver projektet i aften!

:uha:

Åh nej, hvor er det strengt. Jeg føler med dig, har selv været i samme situation.

For mange år siden gik Fie sin vej - i fortørnelse over, at en ny kat flyttede ind, jeg regnede selvfølgelig med, at hun kom hjem, når hun blev sulten, men nej. Da der var gået en uge, var jeg blevet ret bekymret, og vi begyndte at lede, vi ledte og ledte, vi spurgte naboer, venner - og nabolagets børn… Ingen Fie.
Efter næsten et år fandt jeg hende, hun var flyttet ind hos et ældre ægtepar - over to kilometer fra, hvor vi bor, de havde ikke andre katte, hun var glad for at være der og blev godt forkælet, så jeg lod hende blive.

Miss. Dolly, der nu er død efter 14 gode år, forsvandt også, da hun var yngre. Hun var væk i over to uger, og da hun kom hjem, var hun mager, frygtelig sulten og tørstig. Vi gætter på et bestemt udhus, der sjældent blev brugt, og hvor ejerne havde været bortrejst - i to uger. De ville ikke snakke om det, men pyt, vi fik Dolly hjem igen.

Der er mange andre historier om bortløbne katte, der ender godt, så prøv at holde modet oppe.

Min gamle Bokser (hund) fandt engang genboens bortløbne kat, der sad i et træ ok ikke kunne komme ned. Jeg har også hørt om et andet tilfælde, hvor en hund fandt en bortløben kat, hunden lugtede til kattens kurv, efter at have ledt en eftermiddag og næste formiddag fandt den missen. Dog var missen bange for hunden, men ejerne var meget glade.

Jeg håber, du snart finder Misja eller i det mindste får noget nyt om hende.
Vi krydser fingre og poter - og sender positive tanker.

“Kom nu hjem, Misja.!”
.