Missemødre som er ved at dø af sult

Jeg vil bare høre om jeg er den eneste hvis hunkat tror hun er ved at dø af sult hver gang hun får killinger? Hver gang man går i køkkenet så kommer Alta ilende til, også selvom det kun er 20 minutter siden hun fik lækker vådmad.

Den hunkat som fødte vores første kuld var dog værre, hun gik simpelthen på køkkenbordet og åd hul i vores rugbrød og krydderboller og hun er grunden til at vi nu har en brødkasse.

Jeg forstår det ikke, for Alta er godt i stand på trods af at hun jo også fødte 5 killinger for 5 måneder siden (hun tiggede lige sådan da hun ammede dem) og hendes 7 killinger er også godt i stand, men alligevel så er hun åbenbart ved at dø af sult :gruble: :tihi:

Jeg synes ikke at kunne huske at Qalla har været sådan de 2 gange hun har haft killinger, men det kan være jeg har fortrængt det :høhø:

Uhh Annie, du er ikk den eneste. Delle er ved at gå til af mangel på foder, syntes hun selv.

Hun kommer straks vi går i køkkenet og bliver ved med at kalde hvis der ikke hældes frisk op hver gang og dette kan være en del gange om dagen da der bor 5 mennesker her. Hun har jo kun 2 killinger som hun ammer og er altså stadig pænt rund, så mon ikke bare hun elsker de lækre killingefoder og extra vådmad som dine piger ss

MVH
Gitte

Nu fik Saga godt nok kun et kuld - men jo, hun ÅD som en bryggerhest, mens at killingerne var små… ´
Og det var de mest besynderlige ting, hun kunne finde på at hælde i kraniet - ting som vi bestemt ikke skulle drømme om at tilbyde hende ellers :open_mouth:
I flæng kan nævnes netop rugbrød, majs, fløjsgrød, alt pålæg, kogte æg, kogte gulerødder, osv osv osv… selv leverpostej begyndte hun at spise herhjemme og ikke kun inde hos naboen :smiley:

hviden har 3 uger igen og mener allerde nu at hun sulter s

[QUOTE=DK Thomani;686462]Jeg vil bare høre om jeg er den eneste hvis hunkat tror hun er ved at dø af sult hver gang hun får killinger? Hver gang man går i køkkenet så kommer Alta ilende til, også selvom det kun er 20 minutter siden hun fik lækker vådmad.
[/QUOTE]

Mine abyer er altid ved at dø af sult - killinger eller ej :tihi:
Hver evig eneste gang jeg går i køkkenet vågner det op og løber med mig.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;688161]Mine abyer er altid ved at dø af sult - killinger eller ej :tihi:
Hver evig eneste gang jeg går i køkkenet vågner det op og løber med mig.[/QUOTE]

Alta trækker skam også resten af flokken med sig, når hun står og tigger :høhø:

Det er altså ikke nemt at lave mad når der står omkring 8-13 katte rundt om ens ben og køkkengulvet kun er ca 5 kvm. Jeg løfter ikke fødderne derude, jeg slæber dem hen over gulvet :høhø:

PS: Jeg overvejede faktisk at skrive i mit startindlæg at Aby folk ikke behøvede at svare fordi jeg godt vidste i ikke slap for dem i køkkenet :tihi:

Jeg servicerer i den grad en mormis - hun får simpelthen serveret utallige lækre måltider i fødekassen så hun kan spise imens hun ammer de små. :0))) Og så sørger jeg for at hun har en buffet af ynglingstørfoderet stående tæt på kassen også.

Min mormis gider kun indtage første måltid i kassen resten sidder hun op og spiser. Og hun får altså også alt hvad hun kan indeholde :wink:

Herhjemme er vores Maine Coon-kastrat evig sulten. Han både dør hver 3. time og bliver mishandlet konstant (hvis det står til ham :muhaha:). Især efter, at han er blevet hyggeonkel for vores Sphynx har han fået en enorm appetit. Det må åbenbart være meget hårdt at vaske hende mellem ørerne og tumle med hende.

Han æder jo som en hest efterhånden :høhø:.

Jeg har læst, at ammende katte faktisk ikke kan indtage kalorier nok til at dække mælkeproduktionen, selvom de har fri adgang til foder.
Mine hunkatte har altid gået til madskålen og spist (helst vådmad), lige inden de ammer.

PS: Dette gælder sikkert også for kastrerede hyggeonkler, der bruger energi på at vaske de små :tihi: