Hvordan reagerer jeres misser i de her dage, hvor det er såååå varmt :?
Mine er dvaske og især Sean, de spiser ikke så meget som ellers, og sover meget, synes jeg
Er det meget normalt, tror I :?
Hvordan reagerer jeres misser i de her dage, hvor det er såååå varmt :?
Mine er dvaske og især Sean, de spiser ikke så meget som ellers, og sover meget, synes jeg
Er det meget normalt, tror I :?
de sover, sover og sover lidt mere!
de er splattet helt ud!
Fuldstændig udsplattede her…
Oliver er helt færdig og tilbringer tiden i vindueskammen, trykket helt op i hjørnet ved sprækken, så han får luft ind på ryggen…:høhø:
Om aftenen liver han dog gevaldigt op…
Sløve og dvaske, sådan er katte-dyrene her.
Normalt sidder Chili på hylden i gården, men der er sol nu, så hun ligger på trappen i skyggen og puster.
Charley er også sløv
Mine spiser heller ikke så meget, som de plejer…
Jep - jeg kan hoppe med på splatter-katte bølgen.
Og mine spiser heller ikke så meget i varmen som ellers. Hos os er det helt normalt, og noget jeg observerer hver sommer.
Til gengæld ryger der noget ekstra tørkost i løbet af natten…
Mine finder kølige og skyggefylde steder i haven, hvor de så daser hele dagen. De gider dårligt jagte de fugle, der kommer og spiser oldenborrer i disse dage.
Her har de også været meget dvaske hele dagen…selv Kalle Både han og de andre har heller ikke spist som de plejer, men lige før kom Kalle og han sagde til mig…Så mor, så ka’ du godt lune mad til mig, nu er jeg ved at være kvik igen :høhø:
Snehvide insisterer på sin daglige spadseretur, men her i varmen er det bare for at finde en græsplet undet et skyggefuldt træ og med mere vind end hjemme i indhegningen.
I dag sad vi og hyggede os på den samme plet i 40 minutter. Jeg skulle have taget avisen med…
Mine dovner også helt vildt… vi havde også 28grader herinde tidligere :S
Nu er den nede på 26, med samtlige vinduer i lejligheden åbne, og 2 gulv ventilatorer… Uudholdeligt. Men de får spist en masse vådfoder med ekstra vand på, og så bliver de tørret med en fugtig klud når det ser ud til det bliver for meget. De har dog taget plads foran den ene ventilator, og de ser ud til at nyde det
Der er meget roligt her i løbet af dagen.
Kattene bevæger sig ikke mere end højest nødvendigt.
Jeg var faktisk begyndt at holde ekstra øje med Zulu, for han lå/ligger bare og snooooozzzer hele dagen lang. Rører sig næsten ikke ud af flækken.
I nat kunne jeg ikke sove - det var SÅ varmt i vores soveværelse, der ligger på 1. salen.
Kl. 02 gik jeg nedunder og ud på terrassen for at ryge en cigaret.
Aaaaahhh der var dejligt køligt udenfor … og der var skisme fest og glade dage derude :høhø:
6 ud af 8 skovkatte drønede rundt og legede.
Selv Zulu drønede rundt med fuld skrald på
Nu hører det også med til historien, at Zulu er hankastrat, ret doven anlagt, vejer 6,5 kg. og ligesom har “glemt” at smide sin vinterpels, så der er ikke noget at sige til, at han foretrækker at ligge i skyggen og snooooozzze hele dagen lang.
Det korte af det lange er, at de dovner dagen lang, men er friske om aftenen/natten.
PS. det er Zulu, der ligger til højre på mit banner.
[QUOTE=Lindvig;611332]Der er meget roligt her i løbet af dagen.
Kattene bevæger sig ikke mere end højest nødvendigt.
Jeg var faktisk begyndt at holde ekstra øje med Zulu, for han lå/ligger bare og snooooozzzer hele dagen lang. Rører sig næsten ikke ud af flækken.
Ja jeg har også været lidt bekymret for Sean, for han har sovet en del mere end Gizmo
I nat kunne jeg ikke sove - det var SÅ varmt i vores soveværelse, der ligger på 1. salen.
Kl. 02 gik jeg nedunder og ud på terrassen for at ryge en cigaret.
Aaaaahhh der var dejligt køligt udenfor … og der var skisme fest og glade dage derude :høhø:
6 ud af 8 skovkatte drønede rundt og legede.
Selv Zulu drønede rundt med fuld skrald på
Nu hører det også med til historien, at Zulu er hankastrat, ret doven anlagt, vejer 6,5 kg. og ligesom har “glemt” at smide sin vinterpels, så der er ikke noget at sige til, at han foretrækker at ligge i skyggen og snooooozzze hele dagen lang.
Det korte af det lange er, at de dovner dagen lang, men er friske om aftenen/natten.
PS. det er Zulu, der ligger til højre på mit banner.[/QUOTE]
Men han er tilgengæld ikke så tit inde og sove, når vi står op om morgenen, hvilket Gizmo næsten altid gør
Nu er jeg ikke så bekymret mere, når jeg hører, at det generelt er sådan for alle misserne herinde
Tak for jeres svar
Tja Trixie har sovet dagen væk som hun plejer… stadig under sofa tæppet i solen, så hun må jo ikke føle sig særlig trykket af varmen. Personligt ville jeg nok have valgt et mindre varmt sted end hendes så som en af hængekøjerne i skyggen…
Min lille birma pige, er hårdt ramt at sommer varmen, man kan se at hun “sveder” i hendes pels, hun sover meget og spiser heller ikke så meget…
Men Cigurd klare det ganske fint, han har ikke ændret adfærd. Om han gør det ved jeg ikke, for det er vores første sommer sammen
Men jeg er glad for at læse at det er helt normalt, for jeg blev lidt bekymret for Guinevere i dag. Men jeg har stillet ekstra vandskåle frem til de små kattebørn
:)
Silke sover også langt mere end hun plejer, spiser lidt mindre - og er ikke helt vild for at løbe rundt og lege mere end et par minutter af gangen.
Til gengæld synes hun at det er et hit med de vandskåle jeg har placeret forskellige steder i huset… :høhø:
Vi bor “heldigvis” i en bunker hvor der altid er stort set samme temperatur ¨- så Margrethe er ikke mere udsplattet end vanligt
Vores 5 kræ er også mere splattede i denne varme.
De lægger sig i skyggen ude i haven, eller foran vores blæser.
Det bedste de ved er at få lov til at komme i kælderen, der er nemlig dejlig køligt.
Jeg servere vårmad tidligt om morgenen og sent på aftene rørt op med massere af vand.
Konrad flader også meget ud på gulvet, og vil heller ikke lege særlig lang tid ad gangen. Tror han er blevet glad for den balje med vand jeg har stilt frem til ham, med små stykker legetøj i. Han drikker i hvert fald mere vand fra den, end han gør fra sin rigtige vandskål. Jeg blander også vand i hans vådmad, og det lader han ikke til være træt af.
Men jeg synes egentligt ikke han gør noget specielt for at undgå solen. Han ligger i vidueskarmen, det er godt nok åbent, men det var det også nogle gang i vinter, hvor han også lå der. Egentligt virker han bare lidt mere doven, men der er også frygtligt varmt i min lejlighed. Min kæreste og jeg har næsten sværere ved at holde det ud end Konrad.
Her trækker de ind eller ned i haven hvor der skygge.
Men havde da en pige sidste år , hun havde fået hedeslag og kredsløbet var dykket
Da vi opdaget det kølede vi hende langsom og forsigtig ned .Mens vi ventede på at at dyrlægen kom . Det var godt nok en grim oplevelse .
Men min dyrlæge sagde det var ikke tit de så det hos katte . De var gode til at regulere varmen og søge ind i skyggen eller hvor der lufter .
De hvade kun oplevet det vis en kat havde været lukket inde eller i en transport bur , når solen stod på og det var varmt .
Så vi må jo konkludere at Clear ikke er den klogeste kat , da hun ikke havde søgt skygge .
Alle dyrene herhjemme er meget dvaske og ugidelige. Det er tydeligt at de er ligeså mærket af varmen som vi tobenede er (selvfølgelig) så der er åbent vindue hele dagen, og hundene kommer kun ud på små hyggelige ture, for mere orker man bare ikke. Vores katte har lige fået helt nyt kradsemiljø i dag… fem minutter kunne de klare at lege på det, så var de helt dvaske igen. Stakkels dyr…
[QUOTE=Noël;611724]Her trækker de ind eller ned i haven hvor der skygge.
Men havde da en pige sidste år , hun havde fået hedeslag og kredsløbet var dykket
Da vi opdaget det kølede vi hende langsom og forsigtig ned .Mens vi ventede på at at dyrlægen kom . Det var godt nok en grim oplevelse .
Men min dyrlæge sagde det var ikke tit de så det hos katte . De var gode til at regulere varmen og søge ind i skyggen eller hvor der lufter .
De hvade kun oplevet det vis en kat havde været lukket inde eller i en transport bur , når solen stod på og det var varmt .
Så vi må jo konkludere at Clear ikke er den klogeste kat , da hun ikke havde søgt skygge .
[/QUOTE]
Puha sikke en grim oplevelse