Misserne i Jylland og tak til skræpperne

Jeg læser der er en ”takke tråd” vedrørende de misrøgtede misser - til de vist ca. 6 aktive mennesker vi kender fra dette forum for deres indsats for at hjælpe dem. Og en masse andre som vi ikke kender herfra, eller som ikke har været aktive i vores fællesskab, men pludselig er dukket op, så det handler denne tråd IKKE om.

Skræpperne er et ord, vi har fået påhæftet, for her i forummet af vise og udtrykke vores inderste tanker og frustrationer over misrøgtede katte. Ord og tanker som nogle synes skal kaldes ved sjovt navn, dem om det og jeg er så en skræpper.
Jeg synes virkelig der mangler en tak til alle, som ikke tog af sted til kattestedet, men ikke desto mindre bekymrede sig om de sølle misser, hvilket jeg er sikker på vil dække langt over 100 mennesker. -thumbs

Og til alle som bag kulisserne forsøgte og fik aftaler med folk om at kunne husere de forhåbentlig hjembragte katte.
Jeg synes absolut ikke I skal føle jer mindre værd, fordi I ikke kunne styrte af sted for at hente katte og tage billeder, det havde slet IKKE hjulpet, nok snarere forværret situationen. Men jeg føler jeres frustrationer over ikke kunne følge med i missernes skæbne (ingen bebrejdelser til nogen her).
Jeg synes I er en dejlig flok mennesker, med en masse dejlige følelser, uanset om I har deltaget i trådene eller ej, for jeg ved alle bemærkede de grimme billeder og fik knuder i maven. Ellers ville I ikke være kattemennesker og slet ikke være her. -kramer

Tilbage til misserne:
Vi kan nu læse at de stakkels misser – eller rettere nogle af dem – er fjernet fra stedet. Jeg håber nogle kan reddes, men det får vi muligvis aldrig at vide, eller sikkert ikke alle af os. Men vi må håbe, ja vi ved vel, at de er bedre stillet uanset hvor de er . Vi læser også, at der – desværre i mine øjne – endnu er katte på stedet, og så 9 katte. Jeg fik tilbuddet om at hente kattene i går, alle katte undtagen 3, på cirka samme tid som folk var på vej ud af døren i Jylland for det samme, kan jeg forstå. Men jeg tillader mig at undre mig over, hvorfor der er 9 katte tilbage. :frowning:

Det bekymrer mig en del, sådanne ting er set før, og det føles ligesom at tisse i bukserne. Men vi kan måske allerede nu aftale en dag for næste afhentning af katte, jeg vil tro at der om ca. 4 måneder nok er 20-30 stykker igen på stedet. Jeg HÅBER dog der noget på gang for at hente resten, for det sted er IKKE et kattehjem fremover i mine øjne. Og næste gang håber jeg vi kan gøre tingene anderledes, så man kan gå den slagne vej med anmeldelser og forbud, det ville efter min mening være, hvad der skulle gøres næste gang, for at undgå gentagelser hver ½ år. -blåblå

Men altså, tak til alle som sad og bekymrede jer hjemme, I var slet, slet ikke alene.
Og jeg håber nu det tidligere fællesskab kan findes frem her igen, og andre der ikke tidligere har deltaget blandt os stille og roligt forsvinder igen. :slight_smile:

Enig -thumbs

[/quote]

Enig -thumbs

Enig -thumbs

Jeg ved ikke om 9 er for mange, men jeg håber på at de får passet de 9. Ellers tror jeg at der er mange der holder øje med dem og sørger for at det bliver bedre… eller det håber jeg der er

Enig -thumbs

Kan da tilføje at jeg har fået oplyst at der var noget mere end 9 tilbage, men mon ikke der på et tidspunkt er en dyreværnsforening, som reagerer.

Lad os håbe det -jegkrydser

Hvor ville jeg dog ønske at ALLE dem som har siddet hjemme og hjulpet, blot kunne få en lille melding om hvordan det går med kattene og hvad der skal ske? Det er ikke for AR’s skyld for hvis vi skal hjælpe økonomisk, så skal vi have oplysningerne for at kunne forsvare det i regnskabet. Jeg kan dog love, at hvis vi hører nyt om disse katte, så skal vi nok opdatere det på vores hjemmeside. Det er jo det mindste vi kan gøre :slight_smile:

Okay så må jeg da hellere beskrive hvordan alt gik til…

Vi alle herinde var oppe at køre og Pia og jeg besluttede at vi skulle afsted.

Der blev taget kontakt til Mega Hanne og hun satte mig i kontakt med Karina fra Animal Rescue, og der fik jeg at vide at der allerede blev flyttet katte i ly af mørket, men at de var på stedet og holdt øje med det hele.

Vi blev anbefalet at komme straks, og jeg fik min søn til at køre mig derover, Pia kunne vi ikke få fat på da der er langt over Lolland for at komme til Jylland :frowning:

Vi hentede Hanne i Ringsted og så blev der ringet hjemmefra at Regitze stod hjemme hos mig, og ville køre til Jylland med os.

Vi blev alle enige om at køre direkte derover da Vi vidste at Annette O og Vibeke sad og ventede på os.

Animal Rescue lovede os at de holdt styr på det hele til vi kom, og at når vi kom derover ville de kunne rekvirere dyrlæge og politi hvis det blev nødvendigt.

Vi var så 2 biler afsted, og vi blev enige om at bede Bente tage med os derop, hende hentede vi i Silkeborg.

Nu kunne vi drage mod Skive, vi fik jævnligt besked fra Annette O om at nu skulle vi altdså se at komme, hun var meget utryg :frowning:

Da vi nåede Skive tog vi Animal Rescue med i bilen og de var med inde…

Vi Fik held til at komme ind, men desværre var sindene meget oppe at køre, og vi blev smidt ud igen og ingen af os turde gøre så meget… Bente blev derinde og kørte nu sit eget løb…

Vi fik dog Hannes 2 DBA piger med derfra…

Vi måtte gemme vore biler da de havde tilkaldt hjælp for at vædre vore biler.

I denne sag er det åbenbart vigtigt hvad organisation man er med I

Animal rescue trak sig hvis vi kontaktede DB

Bente vil ikke anerkende AR

Ikke for at sige den ene er bedre end den anden, men jeg er så naiv og tro det er kattene det drejer sig om.

Dagen efter tog Bente alene op og hentede 3 killinger, og korekt uden at fortælle det til AR.

Vi herhjemme kunne intet for vi vidste ikke om hun havde kontaktet DB eller andre,

Da hun ringede og fortalte om killingerne ja så fandt vi ud af at DB ikke var kontaktet.

Dagen efter var Bente på vej efter kattene og jeg fortalte hende at også herfra var der nogen på vej, og dem skulle jeg stoppe. for hun havde styr på det.

Dennise havde ringet hun kunne hente alle katte pånær 3. Men jeg stoppede hende

I hele dette forvirrende og Bizare forløb, har vi alle vidst at huset I skive har været holdt under opsyn og at der har været flyttet katte, og grunden til vi vidste dette er Animal Rescue.

Vi herovre fra gjorde ikke ret meget andet end tage Bente med og have og holde kontakten med Animal rescue.
Vi skal ingen ros have og ingen Tak.

Men for pokker en og nu skal I ikke misforstå dette men en " JYSK MAFIA". det er der sku derovre.

Og det er de forskellige foreninger der vil og ikke vil.

samarbejde er en by i Rusland.

Jeg personligt har lagt dette indlæg for nu gider jeg ikke mere af denne historie, og hvem der tager æren er jeg fløjtende ligeglad med.

Men der er stadig katte, og det er der ingen der nævner eller tænker på ifølge Bente 7-9
Men ifølge Qnimal Rescue 15-20

Jeg orker ikke mere jysk mafia og jeg er god og jeg er så dygtig.

Gør hvad i vil men jeg nægter at sige Animal Rescue ikke lavede et kanon arbejde .

Vi andre kom i kort tid, de er der stadig i døgndrift.

Enig -thumbs

Mange tak for indlægget Karen -thumbs

Sådan Karen -thumbs Respekt [smilie=hate-tunz.gif] Godt du fik taget bladet fra munden… sikker på at det gør dig godt i den sidste ende - tror jeg ved hvordan du har det lige nu -shhhh

Tak for info Karen -thumbs og ja, det er ikke første gang nogle er blevet overhalet indenom desværre -blåblå
Håber så AR finder ud af hvor kattene er og håber de har det godt og er blevet tilset og behandlet -blåblå
Især den med de store sår er i mine tanker -blåblå

Godt skrevet Karen. Jeg ved hvor meget sagen har gået dig på. Og ja desværre er det en jysk mafia her og ingen vil samarbejde.

For pokker da [smilie=hate-wall.gif]
Der er da ingen af alle i mennesker der behøver at elske hinanden :S

Det må da dreje sig om at få de katte VÆK… og så er det da fuldstændigt underordnet hvem der har gjort det… eller hvem der har gjort/gør mest.
Alt det personlige fnidder fnadder, det gavner da ihvertfald ikke kattene -ked

Glem dog hvem der er med i hvilken “BANDE”… og find ud af at tale sammen… og ikke mindst samarbejde.
I kæmper da alle for EN SAG… gør i ikke ??? Nemlig at få de katte væk, i behandling… og evt. i nye hjem ???

Ja, jeg synes sQ det er sørgelig læsning… Det kan da ikke undre nogle, at der er krig i verden, efter alle de intriger vi har hørt og læst om de sidste dage her på kattegale -argh -argh -argh

SLÅS DOG BAGEFTER… -grrr

For pokker da [smilie=hate-wall.gif]
Der er da ingen af alle i mennesker der behøver at elske hinanden :S

Det må da dreje sig om at få de katte VÆK… og så er det da fuldstændigt underordnet hvem der har gjort det… eller hvem der har gjort/gør mest.
Alt det personlige fnidder fnadder, det gavner da ihvertfald ikke kattene -ked

Glem dog hvem der er med i hvilken “BANDE”… og find ud af at tale sammen… og ikke mindst samarbejde.
I kæmper da alle for EN SAG… gør i ikke ??? Nemlig at få de katte væk, i behandling… og evt. i nye hjem ???

Ja, jeg synes sQ det er sørgelig læsning… Det kan da ikke undre nogle, at der er krig i verden, efter alle de intriger vi har hørt og læst om de sidste dage her på kattegale -argh -argh -argh

SLÅS DOG BAGEFTER… -grrr[/quote]

Enig -thumbs

Nej jeg tror man skal have været med i Tv serien RENT FUP for at forstå hvordan jeg lige nu har det.

Vi var der men det er også alt hvad i skal takke os for… Alt andet er rent Anders And

Undskyld men kan folk da ikke have lov til at skrive deres mening uden at få af vide at det er mudderkast osv…

Du er simpelhen så skøn en kvinde Karen, du har virkelig hjertet på rette sted -forelsket
Jeg kan godt forstå din frustration, det er simpelhen for meget der her -ked