Mistet ung kat på 3 år

Åh, hvor gør det ondt. Den første kat, jeg har haft, og den, der lærte mig, at en kat ikke er et troløst dyr, var min lille Pingo, som blev 3 år.
Vi fandt den død i går morges, trafikdræbt, lige ved indkørslen til vores ejendom, der desværre ligger ud til trafikeret vej. Den så ikke påkørt ud, var helt fin, men har åbenbart fået så voldsomt et slag, at den døde omgående.
Den kom, når den hørte min bil komme i indkørslen. Den kom, når jeg kaldte. Den blev født her sammen med 3 søskende den 1.8.08. Vi beholdt den og en hunkat mere. Moderen ser vi kun stort set hveranden eller hver 3. dag - hun strejfer, men de to hunkatte var er næsten altid. Kom ihvertfald altid, når der blev fodret. Om vinteren med adgang via magnet i halsbånd og kattelem til isoleret hal. Om sommeren i åben hal og hele vores store have og marker. Ikke inde, da mange familiemedlemmer har katteallergi.
Nej, hvor jeg er ked af det - og hvor jeg savner den. Jeg har dens søster tilbage. Men hvordan skal man dog sikre dem mod folks køren vildt og hensynsløst? De har halsbånd med reflekser på. Kan jeg gøre andet?
Mit hjerte græder over den stakkels kat, der var det mest tillidsfulde, der kunne findes. Og jeg tør næsten ikke tænke på, hvis den anden kat også bliver kørt over.
Er der nogen, der har gode råd? Man kan vel ikke give dem en refleksvest på - som man gør ved hunde - kan man? De skal vel holde fast ved deres natur og være jægere om natten, ikke?

Først et stort trøste -kramer

Har du overvejet at indhegne din have så du på den måde sikre dine katte mod den grimme verden udenfor?

-kramer sender dig trøst og varme tanker

:rip: god rejse

Det gør mig ondt for jer…

:rip: Pingo

Herhjemme er løsningen en indhegnet have, så kattene ikke kan komme ud og blive kørt over, men stadig nyde de glæder en have giver…

Stakkels mis :frowning:

Øv for Pingo :sørger: Føler med dig !

:trøste: Jeg føler med dig

:sørger: god rejse lille mis :lys:

det bedste du kan gøre er at hegne din have ind… katten kan stadig komme ud - bare ikke længere end til din havelåge :slight_smile:

det kan den med al sandsynlighed leve fint med

:kram:

Farvel, Pingo. Det frie liv er farligt, og dit held slap op. :rip:

Så længe, vi husker dem, er de stadig med os. :trøste:

  • og Vivi. Prøv at kigge på nogle af de forskellige indhegninger, jeg har links til [B]her[/B].
    Der er mange muligheder for at sikre sine katte.

[QUOTE=vivi;656675]
Er der nogen, der har gode råd? Man kan vel ikke give dem en refleksvest på - som man gør ved hunde - kan man? De skal vel holde fast ved deres natur og være jægere om natten, ikke?[/QUOTE]

Nej, du kan ikke give katten refleksvest på - i det hele taget skal man være meget
varsom med at give katten noget som helst på, fordi den jo af natur bevæger sig
på for os ufremkommelige steder, dvs. gennem krat, buske og op i træer - steder,
hvor en vest (eller et halsbånd) kan hænge fast, så katten ikke kan komme fri og
i værste fald kan blive kvalt.

:lys: Pingo

Stakkels dig, det er så svært at skulle sige farvel til en god misseven.

En indhegnet have som nogen af de andre allerede har forslået er en super god idé.

Ååhh hvor er det trist :frowning:
Føler virkelig med dit tab. Det må være frygteligt :trøste:

Vil også mene en indhegnet have ville være godt. Når jeg engang får have skal den helt sikkert indhegnes, hvis det er muligt.

kære alle. Tak for de varme hilsener.
Jeg synes dog ikke, vi kan hegne haven eller en del af den, for det vil jo være en voldsom begrænsning af den frihed, de hidtil har haft. Jeg kan godt se, at man kan lave en slags løbegård, og det ville jeg også gøre, hvis vi boede i en by. Men vi bor mest på landet, og haven er på 3.000 m2, og støder op til marker og eng. Men hvorfor kattene så partout vil over en vej, er rigtig træls.
kh Vivi

[QUOTE=vivi;657102]kære alle. Tak for de varme hilsener.
Jeg synes dog ikke, vi kan hegne haven eller en del af den, for det vil jo være en voldsom begrænsning af den frihed, de hidtil har haft. Jeg kan godt se, at man kan lave en slags løbegård, og det ville jeg også gøre, hvis vi boede i en by. Men vi bor mest på landet, og haven er på 3.000 m2, og støder op til marker og eng. Men hvorfor kattene så partout vil over en vej, er rigtig træls.
kh Vivi[/QUOTE]

det kan i godt - det er langt fra sikkert at kattene bliver meget kede af det…