Misty bliver nogle gange gal på Snebold

[quote=Saphiira;460889]Ja, det ville jeg da også mene… derfor skal jeg lige have hevet den frem igen, og læst den igennem EN gang til. men er 100 procent sikker på, der ikke står et antal på, det er nemlig derfor vi valgte at flytte herud. Jeg vil bare gerne lige have nogle love i baghånden, HVIS der bliver noget. Heldigvis er min søster jurist… De skal i hvert fald ikke tvinge mig til at komme af med mine katte, hvis det er ulovligt…

Okay, sådan havde jeg faktisk ikke tænkt på. Det må jeg lige prøve… :thumbup:Kan man egentlig ikke bare gøre det med deres navne, eller er det forvirrende? De lystrer ikke på navne endnu…?[/quote]

Tror du ikke det bliver forvirrende? Herhjemme bruger vi tit deres navne og så skulle du jo give godbid hver gang du kalder på dem?

Det har du måske ret i…:ups:

Selvom det sikkert ville løse problemet med den selektive hørelse mange af vores katte døjer med :høhø:

Tror bare det ville blive en kæmpe udgift… :tihi:

Det ord du vælger skal være et ord, der er isoleret til kun at blive brugt, når der følger en godbid efter hver gang… Ellers mister det sin værdi

Det andet kan du bruge når du skal lære hver enkel kat at komme på dens navn, men det er jo ikke det der er målet her. Det du vil her er, markere rolig adfærd sammen med den anden kat:-)

Det har du ret i… :slight_smile: Kan godt se det nu…

Ja man skal lige vende den en omgang så kan man se det:-)

Jeg sagde DUB til Tip fx - et rent vrøvle ord, men et ord som jeg aldrig siger ellers.

Når du kan få dem tæt på hinanden og har arbejdet med dem sådan i en uge til 14 dage et par gange dagligt, så begynder du stille og roligt at trække tiden lidt, så de forholder sig/ser længere og længere tid på hinanden uden at slås.

Hele tiden markerer du al rolig adfærd med ordet til hver enkel kat og giver en lækker godbid lige efter hvert ord.

[quote=lenschow;461960]Ja man skal lige vende den en omgang så kan man se det:-)

Jeg sagde DUB til Tip fx - et rent vrøvle ord, men et ord som jeg aldrig siger ellers.

Når du kan få dem tæt på hinanden og har arbejdet med dem sådan i en uge til 14 dage et par gange dagligt, så begynder du stille og roligt at trække tiden lidt, så de forholder sig/ser længere og længere tid på hinanden uden at slås.

Hele tiden markerer du al rolig adfærd med ordet til hver enkel kat og giver en lækker godbid lige efter hvert ord.[/quote]

Okay, det må jeg altså lige prøve så…

Bare spørg på PB eller mail hvis du er i tvivl om noget:-)

jeg takker for hjælpen. Hvad med godbidder? Misty er virkelig kræsen… Det eneste jeg lige kan komme på, som hun vil spise ud over tørfoder er tun.
Hun vil ikke spise tørfoderet, hvis jeg bruger det som godbid…

Du kan sagtens bruge tun, bare helt små bitte bidder og du skal max fodre hver kat med 6-8 stykker per gang. Til gengæld gerne 2-3 gange dagligt. Træningen tager max et minut per gang - og nok snarere 30 sekunder.

Mange tak… Jeg vil prøve at gøre det nu med Misty… :kryds:for at hun forstår lidt… men tager nok et stykke tid… Bruger dit ord “Dup” :stuck_out_tongue:

God idé - og hvis Snebold er ligeglad, så kan han jo bare være i rummet imens.

Husk først at indlære ordet - dsv gentage det med mad efter flere gange over nogle dage, før du sætter dem sammen og gør det

PS og når du føler dig godt dum ved at stå og sige DUB og fodre din kat, så husk bare på, at der står en i Hvilsom og gør det samme :slight_smile:

For hvor føler man sig dog skør… :slight_smile:

[quote=lenschow;462496]God idé - og hvis Snebold er ligeglad, så kan han jo bare være i rummet imens.

Husk først at indlære ordet - dsv gentage det med mad efter flere gange over nogle dage, før du sætter dem sammen og gør det[/quote]

Hmm… Jeg nåede at give hende 2-3 stykker… så ville hun ikke mere. Men det er rigtig svært… Hun er nemlig ret sky… Ved ikke lige. det skal helst passe hende. Så må prøve igen senere…

2-3 stykker er fint - hvis hun går, så venter du bare til senere. Med tiden vil hun måske lidt længere, men lidt er også træning.