Mit besøg hos Lone L (bellane)

Jeg var i går på besøg hos Lone og fik lov til at tage nogle billeder, som jeg her vil vise jer. Jeg vedlægger med vilje ikke min holdning til hverken det ene eller det andet. Men folk må forholde sig til billederne, og deres eventuelle kommentarer.
Og er i selv i tvivl om rigtigheden/det forkerte i de rygter der verserer efter disse billeder, så synes jeg at i selv skal tage kontakt til Lone, tage op og besøge hende. Hun åbnede da døren for mig, selvom hun jo kendte årsagen til mit besøg. Og hvis i har spørgsmål til hvorfor kattene ser ud som de gør, så spørg også Lone, for jeg kan helt ærligt ikke huske forklaringen for hver enkelt kat. Bortset fra nogle huskatte, så havde de vist allesammen øjenbetændelse. (men husk på at det er min vurdering, og ikke en dyrlæges)

Dette er en af de katte Mega (Hanne) købte fri, jeg kunne mærke hver sammenføring på rygraden og hendes hofteben

Samme kat

Dette er 2 af de 4 killinger jeg så, som alle fik vasket øjne inden billederne blev taget

Den med numsen til og højt løftet hale er altså en hund G

Den ene af de 2 colorpoint, begge har meget knudret pels

Den ene killing som vandt lidt af mit hjerte

Den ene huskat, som er mor og plejemor for killingerne

Dette er den anden kat, som Mega købte fri. Meget knudret pels og også meget tynd

Om det er samme colorpoint, må i altså ikke hænge mig op på. Da jeg på den time til 1½ ikke lærte alle kattene at kende

Jeg kan ikke vise billeder af kattene i lejligheden på 1.sal, da de har Giardia og de mente at det ville være risikabelt at gå derop, når nu jeg selv har katte herhjemme.

Og husk gå til hovedet(Lone) og ikke til numsen(mig) for at få svar på jeres spørgsmål. for jeg vil hellere lade være med at sige noget end at få sagt det forkerte angående grunden til kattenes udseende

Ligger lige lidt af min korrespondence med Lone L herind, så man kan se at jeg har fået tilladelse til at tage billeder af kattene og hjemmet.

Skrevet: 13-07-2008 17:45:41

ok så kender du det, smiler

--------- Forrige besked ---------
Fra: Morkia H
Sendt: 13-07-2008 17:35:27
Emne: SV: Hej Lone

Ha ha det er lissom mig, derfor er det som regel altid mig der holder kameraet herhjemme.

Fra: lone L
Sendt: 13-07-2008 17:29:37

ja du må gerne tage billeder af kattene og hjemmet men ikke af mig for jeg kn ikke fordrage at blive fotograferet, smiler.
adressen er xxxxxx,xxxxx
7870 roslev

Fra: Morkia H
Sendt: 13-07-2008 17:27:20

Jamen jeg har også lige fået mine store unger hjem efter ferien hos deres far, så jeg har heller ikke lyst til at smutte ud af døren :slight_smile:

Men ja så gør vi det bare uanmeldt, vil det være ok at jeg tager billeder af kattene?

Og så er der lige en mere udført adresse som jeg har brug for G
Er det ved xxxxxx eller xxxxxxx?

-sorry -ked -ked -blåblå

Karina du får lige et -kramer

Åh nej, disse billeder siger meget mere end ord. Karina -sorry Du har nu gjort det, som du havde sagt du ville, nemlig at besøge Lone og tage nogle billeder. Jeg kan godt forstå, at du ikke vil bombes med masse spørgsmål oveni turen -ked -ked -ked. Du ved, hvor jeg er Karina.

… -ked

Jeg synes faktisk, hvis jeg skal være helt ærlig, at kattene ser slemmere ud end hos CK.
Og hvor ville jeg gerne have set kattene på førstesalen. Man skulle nok trodse, Lones ord ang. førstesalen, man kunne jo tage en engangs malerdragt på og plast poser på skoene samt engangs plast handsker på når man går derop.
Dette smides ud efter besøget på førstesalen, og hænder vaskes, man ikke tage tøjet på ind i egen bolig ved hjemkomst, der skal man alligevel have alt tøj, sko af som så skal vaskes, og man selv skal vaskes, før man kan vide sig sikker på, ikke at medbringe vira/bakterier til egne dyr.

Jeg er ellers ikke sart, det kan jeg ikke tillade mig at være med 3 årige tvillinger i huset, for de griser sørme også en del, men umiddelbart ligner hjemmet i mine øjne en bakterie bombe og kattene på billederne ser alle ud til at være mere eller mindre syge.
Pelsene er glansløse, ser fedtede og knudret ud.

Billederne strander i ligegyldighed overfor kattene, altså set med mine øjne.
Ved Vira og bakterier, må der simpelthen laves isolerings rum og rengørning er faktisk lige så vigtig som medicinen, ellers får man aldrig kattene raske igen.

Enig -thumbs

Ja de billeder gjorde heller ikke noget positivt for mit humør -ked og tilstår gerne at jeg hellere ville brække en arm på langs, end at aflevere en kat der. I min verden har man ikke flere katte, end man kan klare på en ordentlig måde, både med pasning og økonomisk.

Selvom jeg er ny her, så er jeg nødt til at give mit besyv med .
Jeg er dybt chokeret :frowning: Dengang Hanne (Mega) reddede kattene var der 4 stk. De 2 der er hos Lone og 2 der er her hos os. Nu ser jeg så disse billeder og mit hjerte gik næsten i stå. Jeg bliver nu så ked af at vi ikke havde plads til de 2 andre. Tænk hvad de ikke kunne have været sparet for -blåblå Jeg håber virkelig at der bliver taget hånd om alle kattene og at man skaffer Lone den hjælp hun tydeligvis har brug for.
Sådan som disse katte ser ud er mine øjne IKKE acceptabelt .

Jeg er dybt chokeret og utrolig ked af af se nogle katte i en tilstand som dem man ser på disse billeder -ked
Det er jo tydeligt at de ikke er raske -uha

Jeg gruer ved tanken om hvad syn man fik at se… hvis man gik op på første salen, til de katte med Giardia.
Håber der er en der har mod på endnu et besøg hos Lone ? Man kan sagtens gå ind til katte der har Giardia (Jeg har selv haft det inden for dørene) Det smitter kun hvis ens egne katte kommer i kontakt med syge kattes afføring.

Det er tydeligt at der er brug for hjælp på dette sted !

Pyha… dette var ikke en god måde at starte dagen på… Disse billeder vil side på min nethinde resten af dagen -ked

Enig -thumbs

Enig -thumbs

-græd -græd stakkels katte -græd -græd

Øv siger jeg bare.

Ligenu er jeg tom for ord, men det skal nok komme.

Og hvor er jeg ked af at de 2 coonere ikke kom her istedet for.

Hvorfor er der ingen med kendskab til de forhold der melder det? Eller det er måske osse blevet gjort? ( Har ikke fulgt helt med )

Enig -thumbs

Jeg skriver også der skal tages hånd om alle kattene. Selvfølgelig ikke kun de 2 redningsmisser .

Enig -thumbs

Hvem vil tage op og se til de katte der siges at have Giardia ???
Jeg kan slet ikke få det ud af mit hoved -ked

Hvis det ER Giardia, så ved jeg hvor vigtigt det er, at der bliver taget hånd om det på den RIGTIGE måde !

Jeg må indrømme, at jeg er dybt chokeret over at se de billeder -sorry De stakkels katte. Jeg håber virkelig, at der er nogen, som kan og vil hjælpe dem. Jeg kan kun sige, at jeg er glad for at Perseren Ann aldrig nåede at blive “reddet” op til det sted.

Lone

Jeg aner ikke hvem du er, så for mig er der intet personligt mellemværende.

Jeg vil dog tillade mig at hævde at disse billeder viser da helt klart nogle katte der ikke har de optimale forhold at leve under. Jeg kan som lægperson se at disse katte trænger til medicinskbehandling.

Jeg har som Troldemor også bange anelser for hvordan de katte på 1.salen ser ud - jeg har desværre oplevet hvad giardia gør ved ens katte og det er ikke et rart syn.

Som jeg startede med at sige, så kender jeg dig ikke, men når jeg kan se at de her katte ikke har det godt, så må du også være klar over det. Dine nullermænd og støv gider jeg ikke forholde mig til, men at kattene ikke har det godt det er DU nødt til at forholde dig til! Desværre kan jeg ikke ud af tråden læse at dine katte er i behandling, men det håber jeg vitterlig for alt andet er i min verden dyrmishandling!

:frowning: :frowning: :frowning: :frowning:
Det kan i fanme ikke være bekendt.
Nu skulle jeg lige til at holde ferie, og total stresse af. Og bare nye livet og mine misser. -blåblå -blåblå
Og hvad er det så for noget.

Hvem kender disse mennesker?, hvem her en god kontakt til dem. Så ledes at de måske kan få en meget stor hjælpende hånd.
frem for en flok kvinder der skyder med skarpt.
Jeg vil kunne forstå hvis problemerne er vokset over hovedet på dem, så mange katte, killinger samt udbrud af giardia, som en eller anden virus. Tja det kan altså tage pippet fra mange.

Så skal vi ikke i stedet for at lave en Britta, se om vi kan hjælpe disse mennesker, de ar trods alt åbnet deres hjem for en af jer.
For der er bestemt ikke optimalt, for dem eller kattene. Så hvad sir i? skal vi, med alle vores erfaringer og masse af energi, istedet finde ud af om vi kan give en hånd?

Forøvrigt, dør husdyr altså ikke af at have giardia, sorry. Farenved at det kommer ind i et katterri er smitte presset er enormt, så derfor bliver de gensmittet, det er mega besværligt men altså ikke farligt.
Husk lige på at giardia er i naturen i hver sø, vandhul, vandpyt osv. Jeg tror at i vil blive overresket over at jeres katte på et el. andet tidspunk har haft giardia, og selv har renset sig.
Og at i som mennesker sikkert også har haft det, ex. en tur i en pool i spanien… kæmpe giardia hul.

Hilsen Pia -engel

Billederne gør mig så ked af det, arme katte, de trænger da i den grad til hjælp.
Jeg er enig med Birgitte i, at forholdene og katte ser næsten langt slemmere ud end hos CK.

De stakkels katte trænger til hjælp og det kan kun gå for langsomt.

Jeg retter derfor en appel til Lone/Venuspige som vi også kender dig som. Jeg er egnentlig ligeglad med hvad der er grunden til at det er kommet så langt ud med forholdene i dit hjem. Det er er vigtigt nu er, hvad skal der til nu? Har du overblik over din stiutation, så der kan tages fat på at få ryddet op i din kattebestand, og I hjemmet. Kattene skal have hjælp og det er nu. Hvad mener du selv der skal gøres, og I hvilken rækkefølge?

Kom til ordet nu, lad os høre fra dig!!!

Enig -thumbs