Mit første kuld.... på sidelinjen

Det her kan gå hen og blive et lidt langt, men alligevel også spændende indlæg. Synes jeg selv :slight_smile:

Min Mor har i en længere periode haft en hunkat som er kommet til hende, sovet, spist og nusset. Efter det er den taget hjem igen.
Mine søstre har flere gange været ovre ved ejeren for at aflevere katten tilbage. Han er blevet sur, og bedt dem og at smutte igen og sætte katten udenfor. :thumbdown:

De er så alle stoppet med at komme med hende igen. Nu kommer og går hun næsten som hun boede der, hun har endda sovet i deres senge nogle gange, men min Mor sætter hende altid ud igen. Men hun er en lille bestemt dame, og stopper ikke beklagelserne før hun kommer ind igen…

Hun ligner en killing, jeg ville skyde på 9 mdr. Hun er hvid med sådan en lille kaskelot på hovedet :slight_smile:

En dag synes vi hun begyndte at blive lidt rund om maven. Jeg troede helt sikkert det var orm, for hun er en meget tynd kat (selvom hun spiser mere end min mors kastrat han) og hun render ude og fanger mus. Så købte jeg piller ved dyrlægen mod orm, men de hjalp ikke. Hun blev bare ved med at vokse.

Ahhh!!! Så gik lyset op for mig.

Jeg havde mange tanker om hvad jeg kunne gøre, og havde mest lyst til at sterilisere hende, men jeg prøvede at tage en snak med ejeren. Han var desværre bare hverken til at hugge eller stikke i.

  • Hvilket jeg ikke fatter, da han har mange katte, og to hold killinger, som jeg kunne fornemme.

Nu ligger landet bare sådan at hun har valgt at føde under min søsters seng…

Maisa (min søster) blev vildt forskrækket da hun kom hjem. Hun græd, og det var vist en lidt større oplevelse end hun kunne klare!
Mor-mis fødte 3 killinger i forgårs og en i går nat.
De er store og fine allesammen, de snippede lige på digevorten, og der var intet at se efter fødslen, mor-mis havde gjort det hele rent! :thumbup:

Min mor flyttede killingerne over i en kasse, men det ville hun ikke… Ind med dem igen… Så prøvede min mor igen… Så blev de igen flyttet… Så prøvede min mor igen… og ind på min anden søsters værelse kom de… Hun lavede en lille rede til dem i et tæppe og et gammel hånklæde der lå på min (TEENAGER) lillesøsters værelse, og så ville hun have sine killinger der :høhø: Det var så sødt!
I dag puttede vi killingerne i en kasse jeg havde med hjemmefra, og der ville hun gerne blive med dem. Så det var dejligt, så har min mor lidt bedre styr på dem!

I dag har jeg været rundt for at finde noget ordentligt mad til mor-mis og killingerne når de bliver lidt større. Min mor fodre med Whiskas… På det punkt er vi bare IKKE enige!!!

Det endte med at jeg kom hjem med 3 kg. IAMS jeg selv havde betalt for, dog med 40 kr rabat. og … vent på det…vent…

3,8 kg tørfoder og andre ting helt gratis.
Hvor er det bare skønt at der findes så mange mennesker som gerne vil hjælpe en!

Så mange tak til Plantorama og PetWprld for foder!

Mange tak til Langå Dyrehospital for en masse foder, en bog og killingernes opvækst og foldere vi kan give med til de nye ejere.

Vi hår også fået p-piller til mor-kat og loppemiddel til dem alle sammen.

Nu krydser jeg bare fingre for at det hele kommer til at gå godt med de smukke katte!

Der er forresten 4 killinger.

  • 2 creme
  • 1 blå tortie
  • 1 Blå med creme, sådan lidt i plettet. Den er så charmerende!

I er selvfølgelig mere end velkomne til at sige videre at der er nogle små smukke huskatte killinger i Langå, som om ca 13 uger søger et nyt hjem. Så kan man følge dem hele verjen op i deres opvækst, det er da for hyggeligt!
Tror dog min mor og søstre beholder et par stykker :slight_smile:

Tak fordi i læste med så langt, det er en meget spændende oplevelse for mig :slight_smile:

Hvor dejligt din mor vil tage ansvaret når ejeren ikke vil :ok:

Hvis den sidste killing er blå med creme så er den også blå tortie :slight_smile:

Tak Annie, men også når det er større områder? Min mor siger trefarvet, men den har ikke tre farver… sååå… ??

Laina - Trefarvet er vist bare “normal-sprog” for tortie’r :slight_smile: Ligesom stribet er for tabby osv. :slight_smile: En tortie er en der genetisk er både rød og sort (eller fortyndet og så creme og blå). Så også selvom hun bare har to creme pletter er hun tortie :slight_smile:

Og tak for fortællingen, det er rigtig dejligt at læse om!! -thumbs

Mormis må forresten også være tortie under det hvide, for at lave creme og blåtortie killinger :slight_smile:

Ja, så længe der er både sort og rød eller blå og creme så er
det en tortie, som Eva skriver :slight_smile:

Grunden til mange siger 3 farvet tror jeg er fordi der er så
mange tortier med hvid :slight_smile:

Sikke da en fantastisk fortælling, håber at i finder nogle gode hjem til dem. Og så kommer du selvfølgelig med billeder af dem ikk´?

Rigtig god historie som ente til mormis fordel :thumbup:
Og dejligt med så meget økonomisk hjælp:thumbup:

Men hvor er billderne hene :?

Skøn skøn fortælling.
Hvor er det godt din familie tager sig af den lille misser og hendes børn. Og hvor er det flot med alt den hjælp du har fået fra div butikker og dyrlæge.

Ja billeder, Laina :slight_smile:

laina - håber virkelig ikke hun har en kaskelot på hovedet - men en kalot - griner - men tillykke med familieforøgelsen !

-LOL den havde jeg slet ikke fanget

-LOL:klapper:-LOL:klapper:

heheh - Kira!! Du kan da også lige fange dem :smiley: :smiley: Men det ville nok være lidt voldsomt for sådan en lille mis :slight_smile:

Jeg skal nok komme med nogle billeder, jobber bare lige de her dage :slight_smile: Og fatter heller ikke at tage billeder af killingerne, det vil bare ikke fungere…