Mit kradsetræ er stadig ikke kommet :(

Hvad skal jeg gøre? Jeg synes det er lige lovligt længe at vente altså… Det er bestilt den 4… Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg kan kontakte dem (det er vel zooplus i Tyskland jeg skal have fat på:) ) Kan jeg mon skrive på engelsk til dem? Er det nogen der har en mail eller noget? Vil i ikke godt hjælpe mig, føler mig lidt snydt og lost lige nu…

Har de sendt varerne og har du ikke modtaget dem?
Eller er varen aldrig blevet afsendt?

Hvis du har bestilt varerne via den tyske side, så skal du også kontakte dem via den side. Og du kan sagtens gøre det på engelsk.
Log ind under din personlige side (i højre hjørne vælger du “Mein Zooplus”, logger ind, og vælger herefter “kontaktformular” under “Meine Nachtrichten”.

Hvis der er problemer med bestillingen skriver de også undertiden kun inde på din profilside (det er ikke altid der kommer en rigtig email også), så gå ind under “Meine Nachtrichten” og se, om der evt. er en besked fra dem.

Jeg håber det hurtigt løser sig :slight_smile:

Der står den er afsendt, og pengene er trukket, men den er ikke kommet :frowning: Men må ind og kigge igen så…

Mystisk…jeg bestilte 3 træer sidste mandag…fik de 2 af dem fredag og det sidste i dag…et eller andet må være gået skævt…har du fået en ordrebekræftigelse:?

Du kontakter dem igennem den side du har bestilt, og kan sagtens skrive på engelsk.

Det er vel sendt med GLS?

zooplus plejer at sende en mail ved afsendelse. Der kan du se GLS pakkenummeret. Og via www.gls.dk kan du lave track & trace på pakkenummeret og se, hvor pakken befinder sig.

[quote=Churchtown;246076]Det er vel sendt med GLS?

zooplus plejer at sende en mail ved afsendelse. Der kan du se GLS pakkenummeret. Og via www.gls.dk kan du lave track & trace på pakkenummeret og se, hvor pakken befinder sig.[/quote]

Jeg får aldrig en mail fra zooplus om at de har afsendt min vare.

Det har jeg så til gengæld ALTID fået (og jeg har lagt mange ordrer der gennem tiden). Både ved køb på den tyske og engelske side.

Har fået en bekræftigelse, men er ikke sikker på der er et pakke nummer, kun et bestillingsnummer… Og der ståår inde på Mein zooplus at det er afsendt…

Pakkenummeret/numrene plejer at stå lidt nede i mailen.
Et 12-cifret tal, som begynder med 3553…

Og her hentyder jeg til den mail, som kommer ved afsendelse af varen (den vil typisk have en titel, som hedder noget lign.: “zooplus: Ihre Bestellung Nr. xxxxxxx ist unterwegs!”

Der er altså ikke noget pakkenummer, men nu har jeg skrevet til dem, og spurgt om den overhovedet er sendt, og bedst om et sporingsnummer… Så må vi da håbe jeg får noget ud af det… Sådan noget lort mand…

Og der ligger ikke en mail fra zooplus i din spam-bakke fx?

Jeg har bare fået sådan en standard mail, hvor der står at de har modtaget min ordre, og ik andet. Jeg ved ik om jeg har fået en afsendelses mail de andre gange jeg har bestilt, men sidst fik jeg ihvertfald ik nogen.

Zooplus plejer da heller ikke at trække pengene før en dag efter man har modtaget pakken? Er du sikker på den ik er røget forkert eller lign?

Jeg plejer at ringe til dem i Tyskland, uanset om det er bestilt på den engelske side, det er ligemeget. Hvorfor jeg ringer til Tyskland er fordi de er nemme og hurtige at komme i kontakt med og de snakker perfekt engelsk.

Og rent bortset fra det, så har GLS altså nogel ganske gevaldige problemer lige pt mht at levere pakker! Fx ventede jeg i næsten 1½ uge på en bestilling fra en grossist, som havde afsendt varen dagen efter ordremodtagelse… Først da jeg ringede GLS og brokkede mig ret kraftigt, kom pakkerne - dog måtte man lige aflevere den ene del et helt forkert sted! :doh:
Ved også fra andre, at de har problemer med lange ventetider…

Jeg ville bare tage at skrive en mail på engelsk til dem og høre hvor det bliver af:)

Jeg har også oplevet at vente en måned på kattegrus!!! Så jeg måtte ud og bruge penge på grus selvom jeg havde 30 kg liggende et eller andet sted:argh:

Du kan prøve at ringe til GLS, men jeg advarer dig i forvejen, hvis du får fat i dem i Kolding. de er IKKE særlig venlige, faktisk direkte modbydlige! Har de været både overfor min mor og jeg :prut:

Har du været hele din grund igennem? Jeg oplevede på et tidspunkt det samme som dig og skrev til dem. Det kunne de ikke forstå, for det var da leveret for længe siden. På et tidspunkt, da jeg var ude i haven en tur og kiggede ind i redsskabsrummet, så stod varene der lige så fint. Han havde bare villet være flink og havde båret varerne tværs gennem haven og ind i skuret, så de ikke blev våde.