Mmm marabou.... nej snegle!

Mine katte fik et flip i går! De har rullet i snegle i løbegården!

Normal har vi ikke snegle her, men i går kom der fem og misserne syntes de var LÆKRE!

Tara var slimet til ned langs den ene side, Eddies ene ører var helt klistret, Tip havde snegle på begge forben og kun Nanoq - som naturligvis aldrig kunne drømme om at deltage i den slags fornedrende aktivitet - gik fri.

Bagefter kom de alle og puttede i min seng!

jamen er de da ikke bare kære og betænksomme, de søde kræ -LOL

Hvis det er de famøse brune “dræbersnegle” så husk slimen er fyldt med colibakterier.
Ellers under alle omstændigheder en ret klistret affære-høhø
Marina

Nice… :uha:

[quote=Marina;206065]Hvis det er de famøse brune “dræbersnegle” så husk slimen er fyldt med colibakterier.
Ellers under alle omstændigheder en ret klistret affære-høhø
Marina[/quote]

Og alverdens mærkelige andre bakterier og sygdomme.
Ved man skal passe på hunde ikke slikker på dem, da de er “værter” for bl.a hjerteorm.

Altså de katte :smiley:
Bare det ikke var dræbersnegle.

Sorry, men dræbersnegle er KLAMME!!! og jeg vil IKKE have dem i min have … så jeg forsøger at drikke dem ihjel (har glas med øl stående i haven … så kan de lære det.)

/Dorte

Jeg kan heller ikke li’ dem, og har også hørt øl skulle kunne klare dem.

Uhmm lyder super lækkert, specielt med snegleslim i sengen…:thumbup: ehm eller…
Nej, søde Helle, jeg må erkende at jeg ikke misunder dig det -høhø

Leo mangler pt ca halvdelen af sine ene “bukseben” på det ene bagben, efter at jeg måtte opgive at få viklet en stor ækel vammel dræbersnegl ud af hendes pels!
Der var kun en løsning - saksen :frowning:
Det sker jævnligt, at kattene får sådan et kræ i pelsen, mennormalt kan det klares med at fjerne den med fingrene og afvaskning med en klud… men denne her havde nærmest snoet sig rundt i Leos pels og dannet en slimsnasket knude på størrelse med en ½ tennisbold adr

En af aftenbeskæftigelserne herhjemme er for øvrigt at tilse øl-fælderne… og skære synlige snegle ihjel med en spade! På en “god” aften fjernes ca 50 - 60 individer!!!
Vi skal i dag sætte et lille sneglehegn op, så sneglene ikke kan komme i løbegården - netop pgr risikoen for e-coli…

Jeg har kun søde sorte snegle her:-)

Og ja livet er farligt:-)

Sådan en sort skovsnegl kan nu ellers også sagtens lave ravage i en lang katte pels :wink:
Dem fjerner jeg dog bare fra løbegården, hvis jeg ser dem… men det er godt nok et par år siden at jeg har set en helt almindelig sort skovsnegl her!
Til gengæld er vi nu endelig ved at have masser af Vinbjergsnegle igen… de er med til at bekæmpe dræbersneglene, så dem passes der rigtig godt på :thumbup:

Ja jeg værner også om mine sorte :slight_smile: De siges at holde de der grimme orangetingester væk:-)

Maggie var ekspert i at komme ind med dem i hele kraven - men det opdager Elin nok snart:-)

[quote=lenschow;206601]Ja jeg værner også om mine sorte :slight_smile: De siges at holde de der grimme orangetingester væk:-)

Maggie var ekspert i at komme ind med dem i hele kraven - men det opdager Elin nok snart:-)[/quote]

Ja tak jeg har fået 3 små og en stor sort-what

BWADDER

Knus Elin

[quote=lenschow;206601]Ja jeg værner også om mine sorte :slight_smile: De siges at holde de der grimme orangetingester væk:-)

[/quote]
Her lever de nu side om side ganske uden problemer - :ikkemig:

Du skal nok have nogle af dem med huse på - dem har jeg nemlig også her - i massevis.

Jeg mener at have hørt at den Ibiriske Skovsnegl og den almindelige sorte kan parre sig med hinanden :thumbdown:
Endnu en grund til at deltage i udryddelsen af dræbersneglene… de forurener vores naturlige fauna med hybrider…