[QUOTE=Eva;1119562]Tak for alle svar 
Jeg skal have skiftet min fastnettelefon ud, da der er noget galt med den, derfor tænkte jeg, om det var bedre udelukkende at have en mobil.
Men det kan godt være, at jeg bare beholder mit fastnet - jeg er ikke så meget inde i det mobilhalløj, så jeg er bange for at komme til at dumme mig, så det koster en herregård :S[/QUOTE]
Hvis du får det rigtige abonnement, er der ingen fare for, at du kommer til at dumme dig og bruge en masse penge på noget, du ikke har opdaget, du bruger penge på.
Mange abonnementer fungerer sådan, at du har et bestemt antal timer til rådighed til samtaler og et bestemt antal GigaBytes til rådighed til data (dvs. være på nettet via telefonen).
Sådan et abonnement kan som regel indstilles til, at du ikke kan overskride det antal timer, du har til rådighed til samtaler eller som minimum, at du bliver adviseret om, at du nu skal betale minuttakst.
Mht. data vil det ofte være sådan, at du fortsat kan gå på nettet, men at din hastighed bliver sat ned, hvis du overskrider det antal GB, du har til rådighed i abonnementet. Så du kommer ikke til at betale mere. Du skal bare lære at være meget tålmodig 
Hvis du vil anskaffe en mobiltelefon og skal begynde helt fra Adam og Eva, så vil jeg foreslå, at du allierer dig med én og kun én person, der ved noget om mobiltelefoni, og får rådgivning om
- hvilken type mobiltelefon du har behov for
- hvilken type abonnement du har behov for
- hvordan man kommer i gang med at bruge telefonen
Hvis du spørger herinde og så får svar fra 47 forskellige mennesker med 47 forskellige idéer om, hvad der er bedst at gøre, så ender du med at blive skræmt fra vid og sans og opgive projektet - som nu. Der er som sådan ikke noget at være bange for, men det er en jungle at finde rundt i diverse tilbud om det ene og det andet, når man ikke aner, hvad en mobiltelefon i virkeligheden går ud på.