Mobil

Jeg har i dag bestilt en mobiltelefon, som bliver sendt til mig.
Så langt så godt - men jeg skal have noget der hedder et sim-kort, for at kunne anvende dyret - hvor køber jeg det, en butik er jo pt. udelukket, så jeg skal have fat i nogen, der er villig til at sende med opkrævning, da jeg jo ikke kan betale over nettet, endnu.
Kende I nogen, der er rimelige også med pris?

Kontakt din udbyder, så sender de et simkort. Det gjorde min udbyder i hvert fald

Jamen, jeg har jo ikke nogen udbyder, da jeg ikke har haft mobiltelefon før

Så skal du undersøge, hvilket selskab der billigst og bedst udbyder det abonnement, der svarer til dit behov :slight_smile:

1 Like

Jeg har selv Oister, og de har flere forskellige abonnementer. Lige nu har de et til 59 med fri tale og 1 GB data, men tænk over hvad du vil komme til at bruge mest, om det er tale eller data.
Og hvis du finder ud af at det er noget andet du har brug for, så kan man hos Oister skifte abonnement hver måned

2 Likes

Jeg har haft Oister en flere år og er yderst tilfreds. Både med dækning, priser og det at jeg nemt kan skifte, hvis jeg får lyst og hvis de har et godt tilbud. Kan kun anbefale dem

Jeg har egentlig kun brug for en mobil for at kunne handle på nettet - jeg var helst fri, men det forlanges jo nu, at man kan modtage sms fra banken som godkendelse for betaling. :knotten:
Så egentlig skal jeg vel bare vælge det billigste - og så håbe, at de vil sende simkortet med et girokort. :kryds:

Alle vil vel sende et girokort til betaling, men de fleste kræver et ekstra gebyr for det, så kan klart anbefale at betale via betalingsservice.
Vi har call me de har en god dækning og og flere abonnementer. mener det koster ca 10 kr at få et girokort ti betaling

1 Like

skal det bruges til mobilepay ? …ellers måske taletidskort, fås i netto, aldi osv

Har kigget på det og det lyder jo meget godt. :grin:

Skal man ikke stadig have et simkort - undskyld disse måske fjollede spørgsmål, men jeg er totalt uvidende om mobiler.
Og mobil pay - nej, jeg skal absolut ikke sætte mig ind i mere, kan jeg bare finde ud af at indsætte diverse kort og modtage en SMS, så er jeg mere end tilfreds. :rolleyes:

jooo…men det får du i en startpakke med taletid, nummer osv …så plopper du det i telefonen…og vips kan du plapre …jeg bruger et taletidskort fordi jeg ævler for mindre end 100 penge pr år …når så den er ved at løbe tør for taletid vader man ind i netto og får frisk taletid for en hund …så ringer man til top up og taster en håndfuld tal der står på taletidsbonen …og så er der tanket igen

2 Likes

Haps, det var lige billigere end mit nuværende. Så håber jeg der er en OK dækning, den kan være tvivl som flere steder jeg færdes

Jeg kiggede på Oister, da jeg flyttede herud, men de frarådede det selv, fordi der ikke er god nok dækning herude. Så jeg ville undersøge det, hvis jeg var dig og stadig færdes ude i det yderste Vestjylland :slight_smile:

Lige hvis andre er i tvivl. Der er ikke krav om, at man kan modtage sms. Det er også muligt at bruge NemID nøgleviser til det nye 3D secure. De koster 99 ifølge NemID - https://www.nemid.nu/dk-da/kom_i_gang_med_nemid/nemid_noegleviser/

Vi oplever meget dårlig dækning med Tenenor og TDC

Jeg har været i forbindelse med banken 2 gange og har hver gang fået at vider, at KUN SMS og nøgle app virker ved fremtidige betalinger.
De kunne jo godt at gjort mig opmærksom på, at der var en 3. mulighed - især da jeg spurgte dem om der ikke var andre måder man kunne anvende.

Det var da virkeligt dårlig service fra dem :confused: På info om 3D Secure bliver nøgleviseren nævnt som en mulighed.

1 Like

Jeg har Oister og der er fint dækning hvor jeg færdes.
Det er 3s billig selskab og de er på 3s netværk

Jeg har haft den nøgleviser i mange år efterhånden og det er så nemt at bruge den.

Den kan klart anbefales og så slipper man for at sidde og fedte med den papirlap