Mobilos

Jeg går med planer om at anskaffe sådan en tingest - man kan jo nærmest ikke bevæge sig rundt i samfundet uden !
Så tænker jeg på, om jeg så skal opsige min fastnettelefon og nøjes med mobildyret?
Hvordan griber jeg det an?
Jeg er total blank i forhold til mobil, så jeg trænger virkelig til hjælp - please!
Også med hensyn til, hvor det er bedst at oprette abonnement.
Det er nærmest pinligt det her, når selv unger ned i børnehave kan håndtere mobilen :rolleyes2:

I bund og grund synes jeg det handler om hvordan og hvor meget man vil bruge den…

Fastnet kan være rar at beholde men den kan også være unødvendig det handler kun om ens behov

Du har sprunget det vigtigste over :wink:
Hvad er dit behov for en mobilos?
Er det for at du vil kunne ringes til hvorend du er?
Eller hvad forventer du at opnå med købet af den?

1 Synes om

Jeg har ikke behov for at kunne ringes til hvor jeg end befinder mig - men mere at jeg kan ringe hvis jeg f.eks. bliver forsinket til en aftale.
Min fastnet-telefon virker ikke optimalt - så hvis jeg alligevel skal købe en ny, så var det måske på tide at anskaffe en mobilos.
Jeg bruger ikke telefonen voldsomt meget, så det er nok ikke nødvendig med to abonnementer.

Jeg har stadig mit fastnet og er rigtig glad for det.
Mine venner og familie ved at når de vil have fat på mig til længere samtaler er det på fastnettet det foregår.
Jeg kan simpelthen ikke lide at tale i mobilen. Jeg synes lyden er dårlig, og den er ubehageligt at holde på.
(Jeg kan ikke holde ud at have noget i ørerne, så har aldrig brugt sådanne plug-in øretelefoner. Hverken til mobil eller musik.
Jeg kan ikke heller ikke lide at alle andre lyde er holdt ude, så føler jeg mig ikke godt til pas :slight_smile:
Jeg er dog glad for min mobil.
Jeg chekker mail og messenger beskeder og ringer med den til korte beskeder. Derudover er det et must som jobsøgende, da evt. arbejdsgivere skal kunne få fat på mig i løbet af dagen, hvor jeg måske ikke lige er hjemme.
Dog tager jeg den f.eks. aldrig i køen i Føtex eller lign.

Jeg har mobil til at folk kan få fat i mig eller jeg kan give lyd fra mig i henhold til aftaler ect. Her har jeg blot totalt billigts abonnement hos Telmore 29kr pr måned. Og det dækker over jeg ringer gratis til andre Telmore kunder min familie er hos dem og jeg ringer/skriver minimalt til andre der bruger jeg imessage som er gratis. Har jo frit net hjemme.

Manden har også hos Telmore 119kr pr måned og har fri SMS/MMS, 20t tale, 20GB og vi bruger netop kun hans til at ringe og skrive fra ect og være på nettet når vi ikke er hjemme og vi får aldrig opbrugt data eller taletiden.

Vi havde fastnet hos TDC og det var dyre end hvad vores to mobiler kostede så vi droppede den.

Vi har fastnet som del af vores bredbåndsløsning via Yousee herhjemme.
Normalpris er vist 99,00 pr. måned med fri tale, men vi har som følge af noget samlerabat gratis fastnet via bredbånd.
Vi har så også samlet alt hos Yousee. Bredbånd/fibernet til TV og TV-pakker incl. streaming (Netflix, HBO og C-more), samt to mobil abb og så altså mit elskede fastnet.

Vo havde før også gratis fastnet men efter opsagt tv pakke ville fastnet koste 399kr :see_no_evil:

Vi har nemlig kun Viaplay/tv2/Netflix via streamning.

1 Synes om

Der er voldsomt stor forskel på hvilke selskaber der har dækning rundt om i landet, så spørg gerne naboerne hvad der har og om de er tilfredse med dækningen.

2 Synes om

Vi har i rigtig mange år, også før vi mødte hinanden haft TDC, fordi det virker!
Men prisen var efterhånden blevet så høj at vi for et par måneder siden opsagde vores abonnementer og skiftede til Oister. Man får, hvad man betaler for… Mere er der ikke at sige om den sag. Det virker ok, men det er ikke TDC og jeg vil ikke nægte vi kan hitte på at skifte igen :slight_smile:

Jeg har også overvejet Oister - ser ud til at deres priser er i den lave ende.
Har nu ikke kunnet finde abonnementer billigere end 99 kroner om måneden og hos YouSee er det billigste tilsyneladende 199 kr. pr. måned.
Jeg har ellers TV, bredbånd og telefoni hos YouSee, så det nemmeste ville jo være, at få det hele samlet - men prisen spiller lidt ind.

1 Synes om

Mobilabonnement | Køb abonnement til en god pris | CBB Mobil … jeg har været kunde hos CBB i rigtig mange år efterhånden og har aldrig haft bøvl med dem.
De kører på TDC-nettet (hvilket er vel YouSee nu om dage) og selv her ude i provinsen, er der god dækning :ok:

Jeg har et abonnement hos YouSee, der er billigere. En 50’er billigere i hvert fald. Oisters dækker ikke 100 % hele landet, men hvis du bor midt i København, er det jo nok ikke et problem. De sagde selv, at jeg ikke kunne bruge dem her, hvor jeg bor.

Desuden kan du uden tvivl få et meget billigere abonnement, hvis du kun ønsker at bruge mobiltelefonen som telefon og derfor kun skal bruge tale.

Telmore kan jeg anbefale. Dem havde jeg i mange år. Jeg skiftede kun, fordi der var nogle fordele ved at samle alt hos YouSee, da jeg flyttede her til Nr. Broby. Telmore kører også på YouSees net - faktisk har YouSee vist købt dem, men de opererer da, så vidt jeg ved, stadig selvstændigt som forretning.

Jeg ville ikke betale for at have 2 telefonabonnementer, men du kan jo lige vænne dig til mobilen, før du opsiger det velkendte fastnet :slight_smile:

Hvis du er i tvivl om, hvad du skal, kan du eventuelt også prøve at kigge på Dukas side. Det gode ved Duka er, at de satser rigtig meget på support. I begyndelsen formidlede de simple computere til ældre mennesker, der ikke vidste noget om it. Det segment forsvinder stille og roligt, så de har udvidet forretningen til også at omfatte andre :slight_smile: Men support er stadig en væsentlig del af deres brand. De har også abonnementer til 99 kroner.

Det er desværre meget forskelligt, hvad der dur. Her er YouSees netværk håbløst, men Telenors virker :person_shrugging:

1 Synes om

Jeg har faktisk kun brug for tale - alt det med foto og musik kan jeg godt undvære.
Men man kan vel ikke få mobiler uden det er inkluderet?
Jeg har set på Duka, da jeg er med i ældresagen og ved, at de sælger mobiler til totalt uvidende personer som mig. så megen hjælp vil sikkert blive nødvendigt :woozy_face:

Det kan man sagtens, eller i hvert fald nogen der ikke kan 127 fancy-pancy ting :slight_smile: jeg har ikke en smartphone, men en alm. “gammeldags” nokia. Men man skal måske lige overveje hvilket netværk telefonen er på. Køber man en ny nokia er det dog måske fint :slight_smile:

Fx sådan en her? (Har ikke læst de nærmere specifikationer dog)
https://www.wupti.com/produkter/mobil/mobiltelefoner/nokia/nokia-105-dual-sim-sort

[quote="Eva_K, post:16, topic:238003, full:true

Det kan man sagtens, eller i hvert fald nogen der ikke kan 127 fancy-pancy ting :slight_smile: jeg har ikke en smartphone, men en alm. “gammeldags” nokia. Men man skal måske lige overveje hvilket netværk telefonen er på. Køber man en ny nokia er det dog måske fint :slight_smile:
[/quote]

Jeg har faktisk en gammel Nokia liggende og har haft den med i et par forretninger, men de ville overhovedet ikke røre ved den - den var for antik, fik jeg besked på.
;Men jeg har set, at man kan få en nyere model - den kan vist tage billeder med ikke 100 andre fancy ting, som jeg alligevel aldrig vil kunne sætte mig ind i.
Undskyld blev først bagefter opmærksom på, at du havde lavet et link til den Nokia, jeg tænkte på

Okay, altså nu ved jeg ikke hvor gammel den er, men den jeg har er en Nokia 6303c, som jeg er meget glad for (det er 2. gang jeg har den, var omkring et par nyere imellem tiden, men fik fundet en brugt hos en hjemmeside der restaurerede dem, og det er den bedste telefon jeg nogensinde har haft). Og den virker i hvert fald stadig fint på alle måder :smil:
https://www.ebay.co.uk/itm/274012787899

Mht link, er det måske fordi jeg redigerede i indlægget og tilføjede :smil:
Men ja, som sagt synes jeg dit behov fint lyder til at kunne passe til sådan en af den type.

Det må være det nordjyske YouSee vi skiftede da vi købte huset og det har bare været bøvl med bøvl siden vi kom på deres net :-1:t3: Så sidste år opsagde vi det og fik andet net som har fungeret (hvad husker jeg ikke) :see_no_evil: Noget ude fra vejen, og med boks inde i huset. :joy:

Telmore kan jeg kun varmt anbefale har været hos dem i 20år :metal:t3: det var der min første mobil blev indskrevet.

Ringer man ind til dem kan de ofte lave en løsning der passer til en frem for de ting som de reklamere med på hjemmesiden.