Mobilt bredbånd

Jeg har skrottet (eller framelder på mandag) min tdc abonnement og vil nu for eftertiden nøjes med mobil telefon (telmore, haft det i mange år) og mobilt bredbånd (3, ny spritkunde). Foreløbigt har jeg da fundet ud af at installere 3-netdimsen :høhø:

Men, jeg vil gerne høre, om nogen af jer har erfaringer med mobilt bredbånd? Er det lige så driftssikkert, lige så hurtigt som lovet osv?? :slight_smile:

ja det er det - vi har 3 i firmaet og privat og bruger ikke andet undtaget til sikre overførsler :slight_smile:

jeg sidder på en 3 lige nu :slight_smile: det er meget meget driftsikkert

jeg har haft 3mobil bred bånd vi blev trætte af det pga. dårlig forbindelse … De kører på TDC net og hvis du ligger i TDC land som de kalder det så er forbindelsen meget dårlig …
Vi er skiftede til TDCmobil bred og det er meget bedre …

Men en god løsning for man kan tage pc med over alt… Bare husk i udlandet kan det koste mere… Bare ikke i sverige når du er 3kunde det er samme pris som her hjemme for de kører på samme netværk.

[quote=skeem;271542]jeg har haft 3mobil bred bånd vi blev trætte af det pga. dårlig forbindelse … De kører på TDC net og hvis du ligger i TDC land som de kalder det så er forbindelsen meget dårlig …
Vi er skiftede til TDCmobil bred og det er meget bedre …

Men en god løsning for man kan tage pc med over alt… Bare husk i udlandet kan det koste mere… Bare ikke i sverige når du er 3kunde det er samme pris som her hjemme for de kører på samme netværk.[/quote]

Men kører TDCmobil bred ikke også på TDC net? :?

Jeg gør det for at spare penge fordi jeg ellers skulle flytte mit tdc fastnet + bredbånd to gange om året (når jeg flytter i/fra kolonihaven) så nu kan det kun gå for langsomt med at få opsagt tdc-abonnementet :slight_smile:

[quote=Battlestar;271542]ja det er det - vi har 3 i firmaet og privat og bruger ikke andet undtaget til sikre overførsler :slight_smile:

jeg sidder på en 3 lige nu :slight_smile: det er meget meget driftsikkert [/quote]

Nice at høre, mon ikke også det gælder i Aalborg :slight_smile:

det gør at den skifter konstant mellem TDC og 3… Vi skal til at skifte vores mobil abm ud for det har vi også i 3 mange gange når vi snakker , så vupti pga af den svinger frem og tilbage så mister vi forbindelse/netværk . Også kan man se ingen for bindelse , kort tid efter er der fuld dækning .

3 har deres eget netværk. Men når du kommer uden for 3’s netværk, så roamer den over på TDC’s netværk. Og det er nok det, der er tilfældet for Skeem.

Jeg har selv 3 mobil samt 3 mobil bredbånd og det eneste jeg har at sætte på det er at hastigheden aldrig lever op til noget nær, hvad de siger max. er.

Jeg har et abb. med max 3 mbit og jeg kommer sjældent over 1 mbit.
Jeg har så godt nok heller ikke brug for høje hastigheder på mit mobile netværk, men bare træls at de ikke kan gøre det bare lidt bedre end det.

Men bestemt driftsikkert og anbefalinger herfra.

// Martin

Ja, øv, det lyder træls!! Så kan jeg godt forstå, I skifter! :frowning: Jeg mener også telmore kører på tdc-nettet, og der har jeg 7-9-13 aldrig haft problemer!! :kryds: :kryds:

[quote=Battlestar;271541]ja det er det - vi har 3 i firmaet og privat og bruger ikke andet undtaget til sikre overførsler :slight_smile:

jeg sidder på en 3 lige nu :slight_smile: det er meget meget driftsikkert[/quote]

[quote=DaneX;271556]3 har deres eget netværk. Men når du kommer uden for 3’s netværk, så roamer den over på TDC’s netværk. Og det er nok det, der er tilfældet for Skeem.

Jeg har selv 3 mobil samt 3 mobil bredbånd og det eneste jeg har at sætte på det er at hastigheden aldrig lever op til noget nær, hvad de siger max. er.

Jeg har et abb. med max 3 mbit og jeg kommer sjældent over 1 mbit.
Jeg har så godt nok heller ikke brug for høje hastigheder på mit mobile netværk, men bare træls at de ikke kan gøre det bare lidt bedre end det.

Men bestemt driftsikkert og anbefalinger herfra.

// Martin[/quote]

Pyhh, nu har jeg det meget bedre med at have taget “3-springet” :slight_smile:

men nu bor du inde i byen og det gør vi ikke og det kan også havde noget at sige.

Ja, nu giver jeg det i hvert fald en chance :slight_smile:

Jeg har indbygget mobilt bredbånd i min computer, hvori jeg har et simkort til Telmore. Det fungerer upåklageligt, og bruges i al den tid, jeg ikke har adgang til bedre netværk. Bruges til og fra studiet og på alle andre rejser. Eller når jeg liiige skal bruge min computer på arbejdet eller ved studiearbejde ude i diverse virksomheder.
Det udnyttes i øvrigt til at udskifte mobiltelefon i ny og næ med håndjern, da det jo skaber et rimeligt minimumsforbrug (højere end min alm. tlf.regning) :wink:

[quote=pivnu;271632]Jeg har indbygget mobilt bredbånd i min computer, hvori jeg har et simkort til Telmore. Det fungerer upåklageligt, og bruges i al den tid, jeg ikke har adgang til bedre netværk. Bruges til og fra studiet og på alle andre rejser. Eller når jeg liiige skal bruge min computer på arbejdet eller ved studiearbejde ude i diverse virksomheder.
Det udnyttes i øvrigt til at udskifte mobiltelefon i ny og næ med håndjern, da det jo skaber et rimeligt minimumsforbrug (højere end min alm. tlf.regning) ;)[/quote]

Lyder også som en rigtig god løsning!! Ang. forbrug, så er mit nye 3-abonnement til 299,- pr. md med fri surf… Kan ikke lige huske, hvad min tdc-pakke koster, men der er der jo telefonabonnementet oveni, som jeg ikke kan slippe for, og så sparer jeg de to gange flytning om året, så det MÅ blive billigere!! :slight_smile:

Hvis hastigheden ikke betyder noget for dig og du ikke henter noget voldsomt (meget musik og film), så vil jeg anbefale dig https://www.oister.dk/ i stedet for 3.

Og det vil jeg, fordi det er 3, der ejer Oister. Så det kører stadig på deres stabile netværk.
Hastigheden er bare lidt lavere (max 2 mbit) og der er et forbrugsloft på 10 GB/måned (svarer til ca. 500 mails + 10.000 besøg på hjemmesider som facebook, tv2, bt osv. + download af 1.000 musiknumre), hvilket er rigeligt til de fleste danskere.

Men prisen er så kun 169 kr/måned.

// Martin

[quote=DaneX;271659]Hvis hastigheden ikke betyder noget for dig og du ikke henter noget voldsomt (meget musik og film), så vil jeg anbefale dig https://www.oister.dk/ i stedet for 3.

Og det vil jeg, fordi det er 3, der ejer Oister. Så det kører stadig på deres stabile netværk.
Hastigheden er bare lidt lavere (max 2 mbit) og der er et forbrugsloft på 10 GB/måned (svarer til ca. 500 mails + 10.000 besøg på hjemmesider som facebook, tv2, bt osv. + download af 1.000 musiknumre), hvilket er rigeligt til de fleste danskere.

Men prisen er så kun 169 kr/måned.

// Martin[/quote]

Tak, og yes, min søn nævnte også oister, EFTER jeg havde fået investeret i 3-abonnementet :slight_smile: men det kan godt være, jeg skulle ringe ind og høre om det kan lade sig gøre at skifte… Men jeg er nok bundet det første halve år fordi det var sådan en pakkeløsning med usb-tingesten og abonnement… :slight_smile:

Har man ikke en fortrydelsesret inden for abonnementer også?
Eller måske en “Fuld tilfredshed eller pengene tilbage” agtig ting, som du kan gøre brug af med skjulte hensigter?

// Martin

P.S.: Jeg ved det ikke - blot en undren. :slight_smile:

[quote=DaneX;271691]Har man ikke en fortrydelsesret inden for abonnementer også?

// Martin

P.S.: Jeg ved det ikke - blot en undren. :)[/quote]

Det ved jeg faktisk ikke, men eftersom det jo er et datterselskab, så kan det jo godt være, de er lettere at tale med :slight_smile:

Naa, det er nok ikke lige mig, så hellere bare skifte efter det halve år, jeg har bundet mig for :slight_smile:

Telmore koster kun 159 kr. pr. måned for deres billigste løsning (“fri” surf). Da jeg har masser af netværksmuligheder ud over mit mobile bredbånd, vil jeg ikke betale ekstra for en potentielt hurtigere forbindelse :slight_smile:

Hvis du har trådløs mus kan det ikke anbefales da det går ind og generer musens “netværk”. Jeg har haft tdc mobilt bredbånd, og jeg kunne slet ikke køre med musen pga det lort. Samtidig var nettet møg langsomt og jeg røg af hele tiden. Såh aldrig om jeg vil købe det igen.

vi har 4 maskiner med trådløs og trådløse mus og har aldrig oplevet det…

det lyder mere som en recieverfejl du har været meget uheldig med for det er ikke et problem vi nogensinde er stødt på og vi har haft ret mange maskiner med den kombination…

tror du har været uheldig :frowning: