MODEklip til birmadreng

halløjsa du derude

min skønne fertile hankattebamse har sådan en super træls pels her i pelsskifttiden - han knudrer noget pga hans fedtede pels.
Han er total ligeglad med når jeg fjerner knuder ved at rive dem af - bare han får berøring, så er han tilfreds :?
MEN så har jeg købt en lækker trimmer og vil trimme ham ned - han har fået en tur og han NØD det meget…

SÅ hvordan i alverden klipper man en kat, så den ikke ligner noget som er helt løgn? - har du billeder af din nyklippede kat, så jeg kan få inspiration.
Den kvikke vil sige, at der jo skal klippes hvor der er knuder - men jahhhh så får han pels på den ene side og ikke den anden.

En siger en løveklip…men hvordan ser den lige ud på en kat ;O) så er det vel sådan, at kun manken, hale og hoved står med pels eller?

vis mig din klippetrold og lad mig finde den rette modefrisure til Boogie

Hilsen Heidi og birmabanden

Der er nogle… interessante bud, hvis du googler “cat haircut”…:cool2:

Når vi klipper ned (persere) så beholder de pels på hale og ben .

tusind tak - prøver lige at google.

Lailah - tager I også hele ansigtet og kraven så? det må du da have nogle billeder af, dine mega skønne colourpointer
KH Heidi

Her er et par stykker…

Punker-klip :tihi: aka hanekammen… Han fik taget kraven, al pelsen på maven og op til midt på siden (kan ikke ses for det på ryggen) og så hele bagpartiet, både på inderlårene og ryggen osv. :slight_smile:

Det første er nogle uger efter klipning, og her er et 3 mdr senere, men fra en anden vinkel.

Og her er så en puddel klip

Og her er Anne P’s dreng :tihi:

ej tak Eva…jeg er altså lidt chokket…kors en kat uden pels, når den skal have pels er ikke særlig køn…puha overvejer godt nok lige en ekstra gang, om jeg skal nøjes med at “lokalklippe” som nu…sammenlignet med de kattebamser her, så ser Boogie jo slet slet ikke slem ud mere i sin pels ;O) …

nå men Løveklippen skal han ikke have…han skal nu beholde sin manke…den er så smuk…

sorry katte…jeg griner lidt af jer ok jeg er ikke et godt menneske nu. ;O)

Heidi, en ægte grinebider

Heidi - Ja, de er rædselsfuldt grimme! :høhø: Diego blev klippet fordi han var opereret for en 1½ månedes tid siden for en brækket hofte, da han fik et helt stoppet urinrør, og pga. det mistede kontrollen over sin urinladning i en periode - og havde krave på den uge han var indlagt. Dvs. at han var smurt ind i gammel blodfyldt urin, samt havde knuder i massevis i hans megakrave, og på siderne og under maven… Så for at pelspleje ikke skulle være et helvede for en stadig syg kat - ja så blev resultatet alt det der :stuck_out_tongue:

Han har heldigvis næsten helt fået sin pels igen nu :slight_smile:

Her er de så - men risiko for at blive til grin :tihi:
Dene ene hentede jeg hos en opdrætter, der ville stoppe opdræt - og i guder hvor så katten ud:uha:. Hendes knuder sad meget tæt til huden, og det var et mareridt at få hende klippet uden at ødelægge hende - men det lykkedes:)
Den anden er vores helt egen Grynt:love2:, hun er “bare” forsøgt parret af en ung han - så af med overfrakken (eller det der var tilbage, da vi havde fjernet alle totter/knuder).

Vil lige tilføje, at katten på de øverste billeder, er blevet klippet 4. januar, så det vokser hurtigt ud igen.

Jeg har faktisk lagt nogle foto ind af mine MCO i De Fælder tråden - mange tror, at jeg klipper dem skaldet - LOL - men som det fremgår er det en udtynding, som jeg har lært af en perserejer.

Mit bedste råd er at spørge en perserejer, for de kan dælme deres kram, er min erfaring:-)

hvis du ikke vil trimme helt ned altså:-)

KH

Når Gia får sommerhår, beholder hun pelsen på hovede, hale, ryg og sider, så meget, at det lange hår gør, at man nærmest ikke kan se, at hun er bar på maven og hofterne, og op ad siderne.
Men kors, hvor hun er lettet over at have det mindre varmt i sommertiden - min lejlighed vender mod syd!
Det startede med, at da hun kom, havde hun pelsknuder på hofterne og maven. De partier blev barberet, og det var hun lettet over!
At hun så er sur, mens det står på, det tager vi med: Kattefrisøren kender hende jo efterhånden.

Ja coonierne er også helt legesyge når de får det af:-) Det er dejligt at se

Diego nød også sin klip rigtig meget i sommers - men nøj han synes ikke om det da vi nåede til vinteren :tihi: Han var ikke nær så meget/så længe ude som de andre, eller som han var sidste år :slight_smile:

Når et par af mine bliver løveklippet, beholder de pelsen på halen, det nederste af benene og den øverste del af kraven.

Her er lidt birmamodeklip… her har jeg klippet ALT det knuder væk…og ja det kan næsten ikke ses, så ind til videre beholder han resten af pelsen

Boogie med ny frits

Og jubi en tur ud i sneen og rulle rundt, så han rigtig kan få filterknuder over alt igen igen

Rulle rulle rundt…jubiii det er fedt at blive barberet af mor… mellemgangen i hankattehuset

sagde mor jeg er lækker…ja jeg er ihvertfald mega mega sød

Kyllingbryst…

Hilsen Heidi og Boogie

undskyld at jeg ikke kan finde ud af at sætte billederne ind korrekt…

Heidi - Ligger de i et album her? For så tager du bare den kode der er [IRL] omkring og paster ind? Det er den der hedder BB kode og står i i højre hjørne under billedet :slight_smile:

Edit: Nej, når der står vedhæftet gør du jo nok ikke… Hmm, så trykker du på vedhæft filer (papirklipsen) og så uploader dem du vil, og når du så har dem fremme i pop-up boksen, så trækker du dem ned i linien der og så lukker du bare når de står der i nederste boks/linie, og så er billedet fremme?

puha Eva K - der stod jeg så af…jeg gør som vanlig - kopierer httpfilen fra FB…og normalt kommer den da korrekt ind. Men efter det nye design så er det gået ged i den her indimellem…hmm

KH Heidi

Hi hi - jeg kan heller ikke lade være med at fnise lidt af de tyndhårede her :fnis: - det ser herligt ud! Men jeg er nu glad for, at det ikke har været nødvendigt at klippe Bowie nogle steder endnu!