Mon jeg burde

Gad vide om jeg burde fortælle alle mine naboer med fritgående katte hvad jeg foder mine bamser med, for deres katte kommer troligt ind og spiser af deres mad flere gange om dagen.

Ligeså snart jeg åbner min teressedør har jeg diverse katte på spisning. Blandt andre min datters…hmm.

hvad er det da de spiser?

Forskellige slags RC…åbenbart bedre end det de andre får hjemme :tihi:

Min bengaler er fritløbende, og han går over og spiser naboens hundemad en gang imellem :besvimer: Det tager han nu ikke skade af, for det er kun af og til. Men alligevel… det er da bedre han kommer hjem og får en kylle, eller selv fanger sig en musesteg. Jeg tror bare at fremmed mad smager bedst :yah:

Ja men har i tænkt over at det måske er et problem for naboen. For det er det faktisk her, vores Sonnei bliver fustrert over de fremmede katte der kommer på vores grund. Det lader han så gå ud over vores egne. De fremmede katte strinter på vores hovededør, vasketøj osv. Vores er i løbegård og det ved de fritløbende så de driller dem uden for hegnet.
Vi er glade for katte men det er der ikke alle der er, så tænk lige en gang på hvad dem der ikke er så kattevenlige kunne finde på at gøre.

Må tilstå at da naboens kat flænsede mit nye træbord blev jeg sgu gnotten - hendes eneste kommentar var at jeg skulle kaste vand på katten…øh ja men det bliver mit bord sgutte pæn igen af…

Jeg har det sådan at så længe mine bamser ikke bliver angrebet af disse katte og de ikke splitter mine ting må de godt spise herinde…sidder pludselig og tænker på hvad disse katte evt. kan slæbe til huse til mine katte…hmm det har jeg da ikke tænkt over før…måske er jeg bare lidt hys her i varmen.

For øjeblikket overvejer vi at give Sonnei Zylkene, for han er stresset over de fremmede katte. For tiden er her 2 fertile hankatte og en drægtig hunkat. Jeg syntes ikke det er så fedt at have dem rendende

Irene.

Kan sagtens følge dig.

Sjovt nok vil man blive forstået hvis man fortalte at man havde fremmede hunde i ens have, men når det er katte møder man sjældent den samme forståelse.

Jeg er som ingen herinde hvis er i tvivl om imod fritgående katte og der er mange begrundelser for det og en af dem er altså at andre mennesker bliver belemmert med disse katte i deres haver og hjem.

I starten var jeg også voldsom træt af, at jeg ikke kunne lukke mine katte ud i min indhegnet have uden at jeg skulle holde øje med at andre folks katte der kom ind ikke kom op og slås med mine. Heldigvis har det så vist sig at mine bamser er mere tolerante overfor de andre katte end jeg nødvendigvis er.

Din kat, skal jo være der, så det er bestemt ikke rimligt at du overrendes af andres katte ej heller at du skal medicinere din kat pga. andres katte.

Var mine katte så plaget, ville jeg først tale med ejerne hvis jeg vidste hvem det var og derefter stille fælder op og aflevere dem til internat, så må ejerne betale for at få dem udleveret igen.

Desværre ved jeg hvem der ejer 2 af dem. Den sidstes ejer er ligeglad. Jeg har en aftale med min dyrlæge om den ene, han bliver kastret på halvt min og halvt deres regning. De vil så prøve at finde et hjem til ham. Ham må jeg nok påtage mig ansvaret for da jeg har fodret og behandlet ham for flere forskellige ting (jeg har haft ham fremlyst) i ca 6 mdr.

Altså… Jeg har en kat, som får ordentlig mad herhjemme - både råt og vådt. Men han ville altså også æde hos fremmede hvis han løb væk.

Synes faktisk ikke det er okay at fodre på andre folks katte :S Heller ikke selvom de er fritløbere… Men det er selvfølgelig en risiko man må tage med som fritløbs-ejer…

Men man kan i hvert fald ikke brokke sig, hvis de strinter eller generelt bare kommer meget i ens have… Det er jo klart de gør det, når de får mad der :slight_smile:

Men det er da altid en god ide at fortælle folk om hvad god mad til katte er :thumbup:

Mon katte har det ligesom studerende? Gratis mad, hos andre er altid det bedste :yah:

Jeg fodre da de misser som kommer her som besøgende, man kan da ikke være andet bekendt når de gæster ens have :høhø:

hehe… Ja, men så kan man heller ikke rigtig blive sur over de kommer jo… De tror jo netop så at de er velkomne :slight_smile: Men det er de jo så nok også :stuck_out_tongue:

Jeg har kun smidt en kat væk herfra - og det var en fertil hankat som overstrintede ALT! Også stod han og sang for Pelle… Ved ikke lige helt hvad der skete der :tihi:

[quote=Abaddon;407722]hehe… Ja, men så kan man heller ikke rigtig blive sur over de kommer jo… De tror jo netop så at de er velkomne :slight_smile: Men det er de jo så nok også :stuck_out_tongue:

Jeg har kun smidt en kat væk herfra - og det var en fertil hankat som overstrintede ALT! Også stod han og sang for Pelle… Ved ikke lige helt hvad der skete der :tihi:[/quote]

Jamen det er de da også - jeg har jo ingen fertile katte de kan irritere og jeg tror egentlig at dem der kommer her er done - jeg har da ikke set dem strinte :slight_smile: