Mor og datter - lilla bimsespas i sneen

Har været lidt i kattehaven…desværre var lyset på vej væk og solen stod lige lavt nok her kl 15.30. Men I skal da se mine 2 sneprinsesser ( Og Susanne kan se sit barnebarn )

Her har vi Chicabee You & Me, 6 mrd gammel er hun. :hjerte:

Og her er hendes moaaar Chicabee Tai Chi, som efter planen også skal med til Brædstrup i januar.

Hvor er de smukke. :hjerte::hjerte:

:hjerte::hjerte:

Sikke et par smukke piger… jeg skal have bimser når Silke ikke er her mere… (håber, at det varer mange år endnu før jeg skal sige farvel til Silke)

Tak skal I have…det er altid dejligt at have nogle skønne katte på fotos, så de stjæler opmærksomheden fra hvor doven havemanden har været i flere år. :wink:

Måske havemanden ad åre er blevet forstyrret af, at være omgivet af sådanne skønheder :smelter:

Fantastiske billeder. You & Me på det første, øj det er altså bare lige efter mit hjerte. De andre er også rigtig gode men lige det, er helt anderledes end vi normalt ser Bimserne “skudt” på. Ofte er det jo deres blå, blå øjne der ligesom drager en og måske stjæler lidt billedet af den “hele” Birma. Billedet viser alt det “andet” Birmaen også er udover, de blå øjne og lækker pels - forstå mig ret.

Elsker den slags billeder, og igen forundres jeg over, at de udvikler sig så meget på blot 6 måneder mht. pels. Det er simpelthen imponerende.
Mvh
Yvonne

Super billeder :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Kiwa;993809]og igen forundres jeg over, at de udvikler sig så meget på blot 6 måneder mht. pels. Det er simpelthen imponerende.
Mvh
Yvonne[/QUOTE]
Det er godt nok meget forskelligt hvordan pelsen “gror og vokser” syntes jeg.

Her kan du se bruntabby Xiao, som er 4 uger ældre end You & Me…men kun har den halve pels, eller mindre.

Hvor er de smukke i sneen :hjerte:

Hold da op for nogle smukke misser…de ligner godt nok hinanden meget :wink:

[QUOTE=Chicabee;993832]Det er godt nok meget forskelligt hvordan pelsen “gror og vokser” syntes jeg.

Her kan du se bruntabby Xiao, som er 4 uger ældre end You & Me…men kun har den halve pels, eller mindre.

[/QUOTE]

Igen et super billede :ok: og tak for input mht. pelsudvikning, meget interessant. Selvfølgelig er jeg helt med på, at pels i den grad kan/må være linjebestemt, men kom lige i tanke om, der måske også er forskel i udviklingen alt efter maskefarver, selvfølgelig i kombination med de gener der ligger bag.

Men er der også forskel på hvor tidligt/sent pelsen udvikles, alt efter hvilken maskefarve der er tale om?

Måske skulle tankerne lægges i vores Birma gruppe, men kunne ikke lade være med, at tænke dem her, når nu der kommer så fine billeder op, med forskellige maskefarver. Elsker når der vises Birma billeder herinde - men det er der jo en naturlig årsag til. Man er vel lidt farvet, når det kommer til stykket :ups: :hjerte:
Mvh
Yvonne

Jeg har ikke knækket pelsgåden…men det gør selfølgelig en forskel om forældrene har anlæg for stor pels. Men nogen af dem, sætter først rigtig pels som kastrater…ved faktisk ikke lige hvordan, man kortlægger gåden.

Alle 3 billeder er superflotte.

Bimser i vinterpels er så flot. Bastian herhjemme er helt vildt fin i øjeblikket med lang pels i forhold til hans sommerpels, hvor han i bimse-regi næsten er korthåret