Mor & søn

Hej allesammen

Da jeg kan se at mine børn er helt forelsket i en af vores killinger (måske er jeg også selv,lidt) så tænker jeg tanken om MÅSKE at beholde bassen. Så derfor er jeg nu nysgerrig på om i ved og har erfaring med at beholde en killing.

Jeg har også via dette forum fornemmede at det er rigtig godt at have to katte.

Bliver mor-mis på et tidspunkt træt af din egen søn og vil dermed ikke få meget glæde af at vi beholder ham? Eller ville de godt kunne blive gode venner og lege og sove sammen? Altså har det nogen betydning at kat nr.2 er hendes eget barn og vil aldersforskellen ha stor betydning? Mor-mis er fra april 17 og bebs er jo så fra juli 18.

:smiley_cat::cat:

For 9 år siden beholdte mine forældre 2 killinger og havde jo stadig missemor.
De gik fint sammen; dog legede de kun meget sjældent. De 2 killinger har altid været bedste venner.

Jeg vil tro at de fint kan gå sammen men om de vil lege meget er måske ikke nødvendigvis det der sker.

Jeg ville helt sikkert beholde den killing der i temperament ligner mormis mest muligt.

Der kommer to faser.

Den ene er, når hun ikke gider lege killingeleg med ham, og hun ikke gider, at han dier. Det vil han klare fint, når han kan lege med husets mennesker i stedet for.

Den anden fase kommer, når han bliver større og stærkere end hende. Her er det afgørende, at hun har den fornødne selvtillid til at sætte ham på plads: Et hurtigt hak i øret, et hvæs og så væk. Som regel virker det; men der er en risiko for, at hun bliver bange for ham.

Der er mindre risiko ved at beholde en hunkilling. Mor og datter kan bevare hakkeordenen hele livet igennem.

Tak for jeres svar, dem vil jeg helt klart tage med i mine overvejelser :smiley_cat:

Andreas: hun fik 3 drenge,så ingen piger og vi skal ha hende neutraliseret når de små er lidt større​:relaxed: Hvis der var en pige så havde det nok også været hende jeg havde i tankerne om måske at beholde :smiley_cat:

Vi har lige haft en mor og søn til formidling hos DDÅ - de var uadskillelige og skulle ud i nyt hjem sammen, hvilket de også kom.
Så det kan godt lade sig gøre.

Har killing sammen med 2 mødre ( de passede alle deres killinger sammen ) her og det går fint- vi mistede hendes søster og mødrene blev syge, så kunne ikke nænne/ risikere at sende hende i nyt hjem.
Har også 2 søskende ( begge hanner ) fra sidste år- de er pot og pande.

PErfekt, så dejlitg at høre, jamen så er der jo bare et plus mere på ja-siden… så må vi se hvad det ender med :wink:

1 Synes om

Vælg den killing, som hun bedst kan lide.

Den hun putter mest med og vasker mest.

3 Synes om