Morgengave

Vores kat, Bitten, har været ude hele natten. Og mente så at hun skulle komme hjem med en morgengave til os. Hun havde lige så fint lagt en markmus på foran vores hoveddør. Jeg opdagede den, da jeg skulle i skraldespanden med skraldeposen. Bwadr!! Var lige ved at jokke på den…
Senere kunne vi så sidde bag glasdøren og se hende æde den. Først bed hun maven op og så røg hovedet… YAIKS!!! Stakkels mus; godt den VAR død.
Men hva, Bitten var VÆLDIG stolt af sin fangst… Mor her var dog ikke lige så begejstret:tihi:

Årh, sikke en dygtig kat :smiley:

Hvor er du utaknemlig, hun ville med garenti gerne have delt med dig, hvis du ikke var sådan en sippe:høhø::høhø::høhø:
Knus Elin

Døøøøgtig mis :rock:

Jeg tror mus må være en truet art her i området, for der bliver godt nok fanget mange mus hver dag … Bambina er en formidable jæger og hun plukker dem simpelthen, som var det frugter på træer :besvimer:
Det værste var dog den dag hvor hun kom med en levende museunge og lagde ved mine fødder … jeg samlede den op og den var såå fiiiin :wehuu: … den lå i min hånd og lavede suttebevægelser/lyde … nøjjj, det var ikke sjovt at gå udenfor med den for at aflive den :ked:

Dygtig misser :rock:

Jeg er nu glad for at mine er indekatte så jeg slipper for at få uventede gaver :høhø:

helt slippe for gave gør jeg ikke selvom mine er indekatte. Hvad med en lækker edderkop eller endnu bedre en stor fed spy flue?

Det er hvad mine kommer med når det lykkes dem at fange noget :thumbup:

[quote=Leopolds mor;263704]Hvor er du utaknemlig, hun ville med garenti gerne have delt med dig, hvis du ikke var sådan en sippe:høhø::høhø::høhø:
Knus Elin[/quote]

Hehe, ja det var måske lidt forkert af mig, at jeg ikke lige tog et ben eller et øre :ups::stuck_out_tongue:

[quote=Skattekat;263721]Døøøøgtig mis :rock:

Jeg tror mus må være en truet art her i området, for der bliver godt nok fanget mange mus hver dag … Bambina er en formidable jæger og hun plukker dem simpelthen, som var det frugter på træer :besvimer:
Det værste var dog den dag hvor hun kom med en levende museunge og lagde ved mine fødder … jeg samlede den op og den var såå fiiiin :wehuu: … den lå i min hånd og lavede suttebevægelser/lyde … nøjjj, det var ikke sjovt at gå udenfor med den for at aflive den :ked:[/quote]

Åh nej dog. Jeg tror, jeg havde beholdt den som “kæledyr”:høhø:.
Ja vores kat er også begyndt at jage helt vildt. Tror det er efter, at hun fik killinger for 7 uger siden. Så skal der skovles mad indebors…og slæbes mad med hjem-brækkesig

[quote=cæsar;263732]helt slippe for gave gør jeg ikke selvom mine er indekatte. Hvad med en lækker edderkop eller endnu bedre en stor fed spy flue?

Det er hvad mine kommer med når det lykkes dem at fange noget :thumbup:[/quote]
Har du lagt mærke til den LYD, der kommer, når katten spiser spyfluen:rock::høhø::tihi:. Bitten er også vild med fluer og sommerfugle (som ind imellem flyver indenfor) og især stankelben-what

[quote=minekatte;263741]Åh nej dog. Jeg tror, jeg havde beholdt den som “kæledyr”:høhø:.
[/quote]

Jeg overvejede det et kort øjeblik :ups: … men den var nok for ung til at kunne klare sig uden sin mor + at med 6 katte i huset, så havde den nok ikke noget langt liv foran sig alligevel :fløjte:

Kan du huske den mus vi holdte som kæledyr? :høhø:

Ja … hver gang jeg gik op på Antons værelse, havde jeg en kødrand af katte efter mig :høhø:

Han har vel stadigvæk det akvarie stående, med træhytten og det hele … :?

Jeg kan ikke lade være med at tænke for ca 3- 4 år siden der havde jeg main cooner og de kom ud og vi havde også tit “gæster” på besøg. Men en episode glemmer jeg ikke.
En aften kunne jeg mærke der var noget de vimset med, men tænkte ikke mere over det. Men jeg kom til at mærke det da jeg skulle i seng de havde taget en rotte med ind og lagt under min dyne… Hvis de så bare havde slået den ordenlig ihjel, MEN nej så jeg kunne mærke den hale fra rotten… Da de hørte mit skrig så kunne man hører det sagde klap klap med kattelemen de vidste godt mor ikke var tilfreds !!!

Dygtig missepige, men jeg er nu glad for at den mus der er blevet lagt i min seng bare er en legetøjsmus :slight_smile:

For en del år siden passede jeg naboens fritgående skovkat. En aften kom han og forærede mig en skade, han havde fanget. Han var meget, meget stolt, men havde svært ved at slæbe den med sig, for han gik for faldt over skadens lange hale :tihi:

[quote=Skattekat;264703]Ja … hver gang jeg gik op på Antons værelse, havde jeg en kødrand af katte efter mig :høhø:

Han har vel stadigvæk det akvarie stående, med træhytten og det hele … :?[/quote]

Ja, det mener jeg faktisk han har:uha:

Min maine coon kat synes ikke jeg skal snydes selvom hun er indekat :stuck_out_tongue: Så sent som igår fandt hun en dejlig, kæmpe nullermand under sofaen som da lige skulle frem og præsenteres med høje MIAAUW :open_mouth:
Så var det jo jeg kunne lære at støvsuge :stuck_out_tongue:

Igår kom de ind med en mus…fortalte min gemal imorges, da jeg måtte kalde på ham fordi den halvhjerne til Ranya var ved at grave en meget stor hunsolsort ned i kattebakken ude i baggangen.
Da jeg lidt efter slog blikket ud i udestuen kunne jeg se hvor henrettelsespladsen havde været.
Hvor ville jeg ønske man så sig noget bedre for INDEN man landed i missernes indhegning, gik gennem tråden ind i indhegningen …ja i det hele taget bare de dog ville holde sig borte.
Man dør sgu af det og det er trist:(