Morgenmad

Jeg er simpelthen så dårlig til at spise morgenmad, og når jeg endelig gør det bliver jeg sulten efter to timer :mad:
Jeg har derfor brug for inspiration til noget nemt morgenmad :bebe:

Skyr med friske bær eller en god müsli.
Det mætter rigtig godt.

“Problemet” med at spise morgenmad er, at uanset hvad det er, så sætter det gang i maven, så man bliver sulten igen op af formiddagen. Det er meeeget nemmere at lade være :wink: Selvom jeg godt ved, at det er særdeles usundt, men sådan har vi jo vores laster :stuck_out_tongue:
Jeg erfarede engang at All-Bran og den slags tungt på fibre faktisk var OK at starte på, hvis det skulle være. Men pludselig en dag var jeg bare kørt sur i det.
Havregryn med mælk UDEN sukker er faktisk også en udemærket spise, som man godt kan glemme i det meget fancy morgenmadsudvalg. Evt. tilsat lidt simple rosiner. Eller havremusli (husker ikke lige producentens navn) - der er en stor mængde hvede i også, som faktisk har en ret lækker smag. Også med mælk på.
Lige for tiden skovler vi Levevis Nødder og Frø på yoghurt - nammenam, det er nærmest hyggespise :slight_smile: (og jeg starter ikke før efter frokosttid…)
Skal jeg rigtig hygge, så køber jeg en pose hasselnødder og strør nogle af ud på hvad jeg så end spiser af yoghurt/mælk/musli/havregryn.

[QUOTE=PiaR;618774]Skyr med friske bær eller en god müsli.
Det mætter rigtig godt.[/QUOTE]
Hvad pokker er SKYR :?

Skyr, det er et superlækkert surmælksprodukt som oprindeligt kommer fra Island :slight_smile:
Netto forhandler det, og det er Løgismose der producerer det. Mums mums mums!

[QUOTE=PiaR;618916]Skyr, det er et superlækkert surmælksprodukt som oprindeligt kommer fra Island :slight_smile:
Netto forhandler det, og det er Løgismose der producerer det. Mums mums mums![/QUOTE]

Jeg synes så ikke at det fra Netto smager som det skal … :S
Til gengæld synes jeg at både det fra Thise mejeri og det fra Levevis, kommer tæt på det islandske Skyr :cool2:

Hvad smager det af??

Det kommer jo an på hvad du kan lide og om du spiser efter bestemte principper. Havregryn er f.eks. Røget ud ved mig, da jeg spiser en proteinrig kost. 200 g fromage frais med en smule cheasy youghurt er min morgenmadsfavorit.
Jeg spiser 6 gange om dagen, så jeg forstår ikke at det er et problem at man bliver sulten efter 2-3 timer for der skal man jo have det næste måltid :slight_smile:

Jeg spiser en skive god groft rugbrød med masser af icebergsalat, et par skiver god smagfuld ost, og så lige et par tykke skiver peberfrugt på toppen. Det er mums

[QUOTE=Nevadaisy;618961]Det kommer jo an på hvad du kan lide og om du spiser efter bestemte principper. Havregryn er f.eks. Røget ud ved mig, da jeg spiser en proteinrig kost. 200 g fromage frais med en smule cheasy youghurt er min morgenmadsfavorit.
Jeg spiser 6 gange om dagen, så jeg forstår ikke at det er et problem at man bliver sulten efter 2-3 timer for der skal man jo have det næste måltid :)[/QUOTE]
Har du flere idéer til proteinrig morgenmad - Jeg hørte nemlig igår, at hvis man vil tabe sig, så skal man spise proteinrig morgenmad :wink:

Skyr er meget proteinrigt :slight_smile:

½ liter hjemmelavet frugt / bær smothie og et stykke groft brød med pålæg, det er min morgenmad og giver mig en god energi.

En omelet med 1 æggeblomme, 2-3 hvider og hytteost + hvad man lyster af grønsager (evt. tomat, grønne bønner eller champignons). Man kan også spise lidt stegt Light skinke til fra Lidl - smager faktisk som bacon, bare med 2% fedt i stedet :slight_smile:

Fiberkiks, groft knækbrød eller lign. med kødpålæg og/eller hytteost.

Jeg spiser aldrig morgenmad :confused:

Men hvis det endelig sker, er et frugt…

Jeg er simpelthen så dårlig til at spise morgenmad.
Min appetit er på 0-punktet om morgenen, og morgenmad “vokser” ligefrem i min mund.

Jeg tager et glas mælk når kl. er ca. 06, og lever af lidt kaffe og lidt frugt indtil kl. 12.
Meeeeget usundt, I know :pose:
Måske jeres input kan puffe til min dårlige samvittighed, og give ideer til noget jeg kan spise med velbehag.

Min morgenmad veksler lidt, da jeg heller ikke er god til at få spist morgenmad, og jeg bliver hurtigt træt af at spise det samme hver morgen :S
Så jeg veksler lidt mellem:

• En ristet fiberbolle fra Levevis med lidt mager ost på og et glas mælk
  • En lille skål havregryn med mælk
  • En lille skål Kellogs special k fuldkorn med mælk på eller blandet i youghurt
    Ellers til nød tager jeg en banan eller lign. (syntes det er alt for sødt med frugt til morgenmad)