Motte-opdræt?

Jeg har hørt rygter om at der er nogen herinde der har startet et motte-opdræt ( og nej - ikke moppe-opdræt :tihi:) … det kunne jeg godt tænke mig at høre mere om :sshh:

Hvor store kan sådan nogle motter blive og findes de i mange farver … :?

Bliver de solgt med stamtavle og er de neutraliserede når de flytter hjemmefra … for der findes vel osse BYB’ere inden for motte-verdenen :?

Kunne ellers have været sjov hvis det var moppe-opdræt :tihi:

Hvad i alverden er en Motte???

Marsvin kaldes Mutter, men det kan vel ikke være det?

[quote=Ann K;96753]Hvad i alverden er en Motte???

[/quote]

Det er jo det jeg ikke ved :sorry: … har bare hørt rygter om et motte-opdræt, så jeg håber at vedkommende snart melder sig på banen -fløjte

Okay -LOLRart at vide, at jeg ikke er den eneste…

Okay, jeg er klar med kameraet, når motteopdrætteren melder sig på banen.

Er det mon et måtteopdræt - sådan en stor, tung flad-ud-agtig kat - så kunne jeg godt bruge en i sort til entreen :?

Jeg er også spændt på hvad en Motte er for en, med mindre det er en dørmåtte :tihi:

:? …ja. Eller også er vi ovre i noget mink - en kastreret mink måske, men så bliver der selvfølgelig ikke så meget opdræt i det -høhø

-kaisålæredetSkattekat, find så ud af et eller andet
…nu kan jeg slet ikke arbejde videre, før jeg får det der mottedyr at se :doh:

Er det mon ligesom et kastratopdræt :?

Ja, mon ikke :slight_smile: …men man skal jo lige huske på, at det ikke er ensbetydende med, at der ikke kommer killinger - eller nye motlinger.

Ihhhhhh - jeg glæder mig allerede til at se sådan en deeeejlig lille motling

[quote=Charlotte Oeh.;96787]

-kaisålæredetSkattekat, find så ud af et eller andet
…nu kan jeg slet ikke arbejde videre, før jeg får det der mottedyr at se :doh:[/quote]

Jamen sødeste … jeg ved ikke hvad jeg skal gøre :sorry:
Vi må nok vente til hende her kommer på banen …

[quote=Therese;96699]

Og mit motte-opdræt ??

Jae, hvis nogen nu direkte spørger ind til hvad det er for noget, så er det da ikke umuligt med en alenlang tråd om det.

-LOL-LOL-LOL[/quote]

[quote=Skattekat;96790]Jamen sødeste … jeg ved ikke hvad jeg skal gøre :sorry:
Vi må nok vente til hende her kommer på banen …[/quote]

Nåh -høhø tilbage til arbejdet…

:thumbup:[quote=Charlotte Oeh.;96781]Okay, jeg er klar med kameraet, når motteopdrætteren melder sig på banen.

Er det mon et måtteopdræt - sådan en stor, tung flad-ud-agtig kat - så kunne jeg godt bruge en i sort til entreen :?

[/quote]

Og vi vil gerne have en blå - gerne en som Tip kan ligge på!:muhaha::uha::ok:

[quote=Skattekat;96748]Jeg har hørt rygter om at der er nogen herinde der har startet et motte-opdræt ( og nej - ikke moppe-opdræt :tihi:) … det kunne jeg godt tænke mig at høre mere om :sshh:

Hvor store kan sådan nogle motter blive og findes de i mange farver … :?

Bliver de solgt med stamtavle og er de neutraliserede når de flytter hjemmefra … for der findes vel osse BYB’ere inden for motte-verdenen :?[/quote]

:tihi::tihi::tihi::tihi::tihi:

Så er hun på banen igen, den skønne gimpe !

Må hellere føje hende, ellers bliver hun sikkert ganske umulig - og dét har jeg og andre vist ikke nerver til.

:surrender::surrender::surrender::surrender::surrender::surrender::surrender::surrender::surrender:

Ja Therese
Vi vil se dit BYB motteopdræt. :thumbup:

Eller… hvordan det startede :tihi:

:thumbup:

Ja det måtte jo frem- og jeg beklager meget overfor i andre, at i skal se dette…
Men læg mærke til, hvad musemor har gang i med rottefar…:ups:

Therese har et BYBopdræt hvor hun blander mus og rotter = motter.
Og der er ingen papire på

Vi opdagede det ved en tilfældighed, på et andet forum. Men hun er ikke til at stoppe.:cool:

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Åhhh, de billleder der var værd at vente på :slight_smile:

:wehu::wehu:

Der var engang…

På et andet katteforum, kom jeg til at vise mit nyeste MaiLeg-indkøb - en SKØN rotte.

:wehu::wehu:

En anden bruger mente, at det var en mus - så jeg blev TVUNGET til oz at vise en mus.

:wehu::wehu:

Det blev så til en rus og en motte (det var IKKE mig, der fandt på det)

:wehu::wehu:

Og straks var der en af de hurtige tøser derinde, der foreslog mig at starte mit eget motteopdræt - for hun ville da gerne have sådan én.
(jeg nævner ingen navne, om jeg så bliver kildet under tæerne)

:wehu::wehu:

Nu går rotten og musepigen i samme indhegning, og jeg går spændt og venter på lyserøde dutter og at hun begynder at bygge rede.

:wehu::wehu:

Hvis der en dag viser sig at komme unger, kan det det godt ske at jeg kommer til at nævne det herinde - sådan lige i forbifarten i et af mine få indlæg - for læg venligst mærke til, at jeg rent faktisk er en stille og rolig, meget-meget tilbageholdende bruger, genert, tavs og ikke mindst at jeg nærmest skal provokeres for at skrive noget.

:wehu::wehu:

PS: Rotten hedder ROTGER MOORE og musene hedder MUSSE & MANFRED

:tihi: