Muffinsforme

Jeg har haft en stevia plante og prøvede at spise et meget lille stykke af et blad, dét er sødt.

Er det i ‘behandlet’ tilstand eller som plante?
Har aldrig set det, er det flydende eller pulver?

Da jeg havde planten var det endnu ikke godkendt til levnedsmidler i DK (men mange andre steder).

:slight_smile:

http://foodiesnfashion.blogspot.dk/2012/06/cheesecake-muffins-og-en-efterlysning.html

Dem her lavede jeg den anden dag, for 2. gang. Første gang med sukker, og 2. gang var sukkeret skiftet ud med sødemiddel. Og hvor ER de gode - og mættende! Kan så absolut anbefales! De skal også laves igen!

Sådan en muffin uden hverken fedtstof eller sukker, har hvis man går op i det, cirka 80 kcal! :slight_smile:

[QUOTE=danpia;1025718]Har aldrig set det, er det flydende eller pulver?
[/QUOTE]

Det fås både i flyende form og som pulver :slight_smile:

Jeg (eller faktisk Andrea) har flere gange bagt muffins med stevia i stedet for sukker. Det fungerer rigtig godt til bagning, det søder som sukker, smagsmæssigt, og har ikke de fleste andre syntetiske sødemidlers … syntetiske bismag.

Det er nemmest at bruge efter “fylde” - altså en dl sukker = 1 dl Stevia. Ellers er det ret besværligt at omregne, det vejer nærmest ingenting.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1025812]Jeg (eller faktisk Andrea) har flere gange bagt muffins med stevia i stedet for sukker. Det fungerer rigtig godt til bagning, det søder som sukker, smagsmæssigt, og har ikke de fleste andre syntetiske sødemidlers … syntetiske bismag.

Det er nemmest at bruge efter “fylde” - altså en dl sukker = 1 dl Stevia. Ellers er det ret besværligt at omregne, det vejer nærmest ingenting.[/QUOTE]
Pokkers, jeg har lige købt det i pulver i dag. Men jeg må alligevel prøve det en af dagene. - Synes det er lidt sjovt der står det er til kosmetik brug G
Og ja, det bliver ikke nemt at regne ud hvor meget pulver der skal i, men må bare gætte mig frem. :slight_smile:
Men fedt at læse det ikke er helt ubrugeligt.