Mulig blærebetændelse

Da jeg her til morgen ordnede kattebakker, satte Aristo sig der hvor bakken skulle ha’ stået og tissede på gulvet :S hvilket han aldrig før har gjort, og da jeg fjerner ham ser jeg der er blod i urinen -what Han er lige nu på Skovlunde dyreklinik, de mener det er blærebetændelse, han har ikke feber og blæren virkede ikke fuld, men hold op hvor er jeg nervøs, håber virkelig ikke det er hans nyrer den er gal med :bebe: er der nogen der har erfaring med blærebetændelse ??

Mere end jeg har lyst til, desværre :frowning: Galliano har været gennem nogle opslidende gentagne blærebetændelser, men har nu været fri det sidste halve år, så jeg satser på, at jeg fandt den rigtige løsning :slight_smile:

Hvis dyrlægen har mistanke om, at nyrerne kan være skadet, er jeg sikker på, de checker det med det samme - det gjorde min dyrlæge og Skovlunde er meget omhyggelige :slight_smile:

Hvilken medicin har Galliano fået for det ? og hvad har løsningen været ??

Jeg har lige talt med dem men de er ikke færdig med at analysere urinprøven :S men hun kunne sige der var utrolig meget blod i.

Ja jeg har også kun hørt godt om Skovlunde :smiley:

Det, der virkede, var vådfoder, vådfoder og vådfoder. Han havde - som rigtigt mange katte - det, dyrlægerne kalder “steril blærebetændelse” og det vil sige, at de ikke kan påvise bakterier - og dermed har antibiotika ikke meget virkning - men symptomerne er de samme som bakteriel blærebetændelse og krisen er lige så stor.

Mange tak for svaret Mette, måske jeg skulle prøve med vådfoder, vender det lige med dyrlægen :smiley:

Det vil i hvert fald aldrig skade :slight_smile: Men hvis der er bakterier, skal han selvfølgelig også have antibiotika.

Nu kender jeg ikke den dyrlæge, men det er faktisk de allerfærreste dyrlæger der har forstand på kattefoder.
De sælger det kun, og tror måske blot på, når fabrikanterne lover guld & grønne skove m.h.t. foderets kvalifikationer.

De sender som regel katte med nyreproblemer og blære/urinproblemer hjem med noget sindsygt dyrt tørfoder.

Og taget i betragtning, at det er tørfoder i det hele taget (grundet det manglende væskeindhold) , der smadrer kattenes organsystemer, så giver jeg ikke meget for det.

Jeg er enig med Temple Bar Det, der virkede, var vådfoder, vådfoder og vådfoder*…og så lige lidt mere vådfoder og gerne blandet op med noget vand og kogevand fra kød o.s.v.

Det væsentligste når katte har urin/nyreproblemer er at organismen skal skylles ordentligt igennem…og det bliver den ikke ved at skifte en slags tørfoder ud med en anden, selv om det så påstås at være “nyrediæt” eller “modvirker krystal- og stendannelser”

God bedring til Aristo :kryds:

Så er Aristo hjemme, han har en blærebetændelse med bakterier og har fået Metacam og noroclav med hjem til 10 dage, han skal have vådmad, og er der nogle der har gode ideér til hvad der er det bedste vådmad, eller er det ok hvis han får opblødt Hills??

Umiddelbart er det bedste vådfoder DÈT han vil spise OG når I har fundet èt der både på nøgletallene siger det er fint OG som han vil spise, SÅ har i fundet det bedste.
Prøv dig frem…OG tænk forøvrigt over at han måske også skal præsenteres for noget RÅT. RÅT er nemlig GÅDT :rock:
Det sidste bad Ulrikke Eleonora mig om at skrive…hun inhalerede en halv engelsk bøf i formiddags, så Poul får KUn en halv iaften.
Jeg har fået knækbrød :S (er på arbejde)

Jeg synes du skal købe noget rigtig vådmad til ham. Lige nu betyder det ikke så meget, hvilket mærke, for han skal bare have væske.

Men på sigt skal han have noget ordenligt fx: Lux fra Aldi, Bozita fra Zooplus.de eller noget i den stil.

God bedring med ham :slight_smile:

Åhh Hvor dejligt du har ham hjemme igen…

Giv ham det han vil spise…smut du en tur i Aldi…

Mange tak alle sammen, jeg drøner i Aldi i morgen, for han kan godt lide LUX, idag har han fået krebinet + opblødt hills, vil glæde mig til min søn er færdig uddannet som slagter, så kan de nok få lidt rester at tygge i :smiley:

God bedring med Aristo :kryds:
Af vådmad får vores Hills dåser, Hills poser samt Iams poser. Købt i Zooplus. Og det er de rigtig glade for :slight_smile:

kom gerne lidt ekstra lunken vand på dåsemaden, duften intentiveres og ja, ekstra væde:-)