Mus under køkkenvasken *SKRIG*

Det her problem er der vel efterhånden en del danskere der kender til. Mus under køkkenvasken. Små bæster!

Jeg kommer gående ud i køkkenet. Der sidder 3 katte foran lågen til under køkkenvasken. Jeg kan høre noget pusle rundt derinde. Så jeg stiller mig så langt væk som muligt fra lågen men sådan at jeg liiiiiiiiiige kan nå den så jeg kan åbne.

Jeg åbner så og Simba STYRTER ind under vasken og bag skrældespanden begynder han at angribe musen. Han vender rundt og sender kræet ud mod mig… Idet, det sker begynder jeg at skrige og 2 sekunder efter… kommer dyret ud…

Og for faen den var farlig… HELT ORANGE… Tror i den er syg? Ja død var den ihvertfald… For det var ikke en mus… Men en CLEMENTIN -tommelned

-LOL-LOL

ÅNDSVAGE kat siger jeg bare -tihi

-LOL-LOL-LOL
Tydeligt… INTET bliver da overset af kattene…
Har du aldrig hørt om de orange Californiske dræber-Clementinere???-LOL-LOL

[quote=Copycat;75509]-LOL-LOL-LOL
Tydeligt… INTET bliver da overset af kattene…
Har du aldrig hørt om de orange Californiske dræber-Clementinere???-LOL-LOL[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Natascha for f*****

Da jeg var 18 år boede jeg i et gammelt hus der var delt op i 4 lejligheder.

Jeg vidste jeg havde mus, men så dem aldrig, men så snart lyset blev slukket kunne jeg høre at de legede ude på køkkengulvet.

Når jeg lå i min seng forestillede jeg mig musene fra Disney, det var det eneste der forhindrede mig i at løbe skrigende bort -tihi

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Men fortæl lige hvordan en clementin kan “pusle rundt” -LOL-LOL

Sikker på der alligevel ikke er en mus, så katten bare har taget fejl i kampens hede ?? -LOL-LOL

[quote=Felis;75518]-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

Men fortæl lige hvordan en clementin kan “pusle rundt” -LOL-LOL

Sikker på der alligevel ikke er en mus, så katten bare har taget fejl i kampens hede ?? -LOL-LOL[/quote]

Jo, jeg VED at der er mus derunder. For vi har før hørt dem skramle rundt derinde. Og jeg er os sikker på at der var en mus derinde inden at clementinen helt sikkert angreb katten… eller nowet -LOL

Problemet er bare at køkkenlågen den knirker voldsomt… så jeg har nok skræmt musen væk -høhø

-LOL -LOL -LOL

Kan du ikke prøve at lade lågen stå åben en hel nat med kattene i køkkenet? (Husk at tømme skraldespanden inden :)). Og så finde ud af, hvor de kommer ind, så hullet kan blive lukket! Desværre får du så nok også lukket hullet til clementinerne -tommelned)

Når man som os, bor lige op og ned af en skov, så får man jævnligt musebesøg. Her lader vi lågen være åben om natten i den tid der er musebesøg, ca en nat, og misserne camperer på skift ved skabet. En aften jeg gik i seng lå der tre katte og holdt vagt og jeg tænkte: Stakkels mus, du får ikke en chance;o))
Næste morgen fandt jeg, ja hold nu fast, 3 døde mus på mit køkkengulv. Jeg tør ikke tænke på hvor mange der var blevet spist, men de fik altså en ormekur for en sikkerhedsskyld;o))

Knus Elin, der er meget glad for sine levende musefælder.

Stakkels mus, du får ikke en chance;o))*

Næ…musen her sad vist også bare og overvejede hvem af kattene der fik fornøjelsen af “godbidden”

Fedt billede Felis:-)

Hvem får så musen - den kat der har den højeste rang, eller?

[quote=Lis Dahlstrøm;75627]Fedt billede Felis:-)

Hvem får så musen - den kat der har den højeste rang, eller?[/quote]

Det er lidt forskelligt…denne her var det Ziggy der slog ihjel, men han forærede den til Billemis (det er ikke den anden på billedet, det er Pelle)

Men hvis en af de andre kommer med en mus der ikke er død, så kan Ziggy finde på at stjæle den…han spiser den ikke, men leger med den og slår den ihjel, og så kan den anden tage den igen og spise den…

Der er også meget forskel på hvordan de agerer når de kommer med en mus…Ziggy er kun en eneste gang kommet ind og vise en mus frem, det var den allerførste mus han kom hjem med da han var 9 uger…pavestolt var han, det bette myr, jeg har aldrig hørt så lille en kat knurre så højt -wehuu …han ku’ slet ikke forstå, at jeg ikke var vildt begejstret, da han smed den så højt op i luften, at den landede på mit køkkenbord…og han blev forvirret, rendte og ledte efter den på gulvet, fordi han ikke lige så hvor den landede, men jeg smed den da bare ned til ham igen -LOL-LOL-LOL

Hvorimod et par af de andre ofte kommer og højlydt fortæller, at nu har de altså været dygtige igen.

Hvis jeg så ikke er hjemme kan der ske at ligge en død mus når jeg kommer hjem…og så kommer “gerningsmissen” som regel og fortæller at det er den der har fanget den…

Da de var yngre havde Pelle en sjov ide…hver morgen lå der en mus i madskålen…som om det var en jeg sku’ ha’ til gengæld for maden…-tihi-tihi

Dem åd Billemis som regel…han er ikke så kræsen m.h.t. om musene er nyfangede -rulleøjne

Herlig fortælling. :smiley: :smiley:
Hvor bor du egentlig henne, laaaangt ude på landet eller ?

[quote=Denise;75753]Herlig fortælling. :smiley: :smiley:
Hvor bor du egentlig henne, laaaangt ude på landet eller ?[/quote]

Ja, jeg bor på et nedlagt landbrug 2½ kilometer ude for enden af en blind vej med skov og marker omkring, hvor der kun er et par enkelte andre ejendomme på vejen herud

det må da helt sikkert være den grå mis der vandt musen, for han ser da velvoksen ud

ja, ham med de hvide poter…men på et tidspunkt spillede de nu nærmest fodbold med musen -høhø

Åhh, hvor skønt, ingen bil-farer i nærheden :slight_smile:

Åhhhh en skøn lille historie Nat -høhø
Orange Mus -LOL

Igår hørte vi meget høje skrig fra en mus under køkkenvasken. Well… Det gjorde kattene os. Kæresten åbnede lågen (imens jeg stod i stuen og liiige kunne se på :D)

Simba styrtede ind under og fangede en lille museunge. Jeg har ondt af den lille mus… Men jeg gider altså ikke have mus i huset :frowning:

Så Simba løb ud igangen med musen i munden og kæresten åbnede hoveddøren så han ku spise den derude :slight_smile: