Musiktråden

Hejsa alle kattegale :slight_smile:
Jeg er inde i en svær periode hvor jeg bare ville ønske tiden kunne gå baglæns igen :gruble:
Jeg har den sidste uge tænkt tilbage på 90’erne og 2000-2011 og jeg kom til at tænke på hvilkene store musiknumre i husker bedst når i tænker på “gamle dage” også musiknumre fra 70’erne og 80’erne??

Jeg kan ligge ud med mine erindringer :smiley:

Nik og Jay : En dag tilbage
The Bangles: Eternal Flame
Anne Linnet: Tusind stykker
3 doors down: Here without you
Bamses venner: I en lille båd der gynger
Backstreet boys: I want it that way
Celine dion: im alive :hjerte:
Kim Larsen : om lidt
Roy Orbison: Pretty woman
Tim Christensen: Right next to the right one
Maroon 5: this love
Natalie Imbruglia: Torn
Savage garden: Truly madly deeply
Westlife: world of our own
Maria mena: You’re the only one
James Blunt: Beautiful
Dodo & the dodos: vågner i natten

Årh ha!.. Gamle dage og unge dage :tihi:
Kom frisk og fortæl hvad i mindes af sange :slight_smile:

Uha jeg jag har mange sange jeg mindes. Jeg har siden jeg var godt og vel 13 - 30 brugt næsten alle mine penge på musik.

Fra 70’erne kan jeg bedst huske det mine forældre lyttede til. Jeg kan specielt huske når de havde gæster og jeg var lagt i seng og lå og lyttede til dem næsten hele natten så blev der lagt nogle gode lp’er på gramafonspilleren.

Fra 80’erne husker jeg bedst film-musik fra 80’er ungdoms filmene. Gerne musik der blev lavet af ukendte amerikanske grupper.
Omkring 1984 faldt jeg pladask for Duran Duran. Noget jeg simpelthen ikke forstår i dag - jeg kan simpelthen ikke lytte til dem uden at krumme tæer.

I start 90’erne opdagede jeg 50’er og 60’er musikken og i slut 90’erne var det 70’er musik der blev spillet meget.

De sidset godt og vel 11 år er jeg gået helt i stå med at købe musik på nær nogle enkle musik dvd’er.

Her er et lille udpluk af de mange mange sange jeg stadigvæk er helt vil med.

//youtu.be/_hyKLJuDQ9Q

//youtu.be/TehFZ38kt6o

//youtu.be/IfHzJU-Rlo4

//youtu.be/Tgcc5V9Hu3g

//youtu.be/CjY_uSSncQw

//youtu.be/0U_w5HlnhAM

Arhh jeg glemte lige et nummer eller to af mit til alle tider ynglings band

//youtu.be/5BmEGm-mraE

//youtu.be/lIPan-rEQJA

Too many to mention … jeg æææælsker stadig det dejlige 80’er musik, og hører det derfor jævnligt, så jeg husker mange!

DEN HER!!!

//youtu.be/Ryx_6H35UJU

den var en stor inspiration for mig i hele min ungdom :slight_smile:

Fra '80’erne husker jeg bl.a.:

//youtu.be/nKWbMJOIkUk

//youtu.be/fIBzbdo2LjU

//youtu.be/QE61Bz7IHKg

//youtu.be/uPudE8nDog0

//youtu.be/UMPC8QJF6sI

//youtu.be/NXQYyKzyDaE

//youtu.be/jpc7TBhilFI

Og ikke mindst :hjerte:

//youtu.be/zzeNAUOp17c

Derudover var der jo flere gode numre med Duran Duran og Spandau Ballet :gruble:

Siden blev det meget Depeche Mode og The Cure, jeg hørte

I '90’erne kom Grunge :hjerte:, så den tid forbinder jeg meget med Nirvana, Pearl Jam, Smashing Pumpkins, Alice in Chains, Stone Temple Pilots, Soundgarden, Hole og mange flere fantastiske bands :slight_smile:

Sjovt - sådan en periode har jeg også haft. Af forskellige grunde har der har vel været ca 10-12 år, hvor jeg overhovedet ikke har fundet ny musik. Og så pludselig de sidste 3-4 år er jeg kommet igang igen, har vel fået 25-30 nye favoritter :ok: (For mig er James Blunt en af de nye, ikke en af de gamle :D)

Gamle favoritter… åh, jamen, hvor skal man ende og begynde.

All time favourite: Dire Straits

//youtu.be/QVbd9wd9rrg

En mere… en rigtig klassiker…

//youtu.be/vHgZCrAoqKk

Og et meget specielt nummer, jeg altid slapper heeelt af til

//youtu.be/BLKiMbC6s2k

Var stor fan af Depeche Mode