Myregift

Vi er blevet invaderet af myre inde i huset :yikes:

Min mand ville sætte myre dåser op men der har jeg sagt det gør du ikke. Er de ikke giftige for katte ? Altså hvis de spiser myrene ?

Hvad bruger i andre til myreindvadering inde i huset . Håber nogen kan hjælpe er bange for at gøre misse børne syge

Jeg er blevet tilrådet Kanel i stedet…
Jeg er også blevet indvaderet :frowning:

[B]saxet fra DR

Myrer
[/B]Bland ½ dl flormelis med ½ dl kartoffelmel, og drys det ud over myrerne. Når de æder det, dør de. De kan nemlig ikke tåle kartoffelmel.

[QUOTE=Jim;1240264][B]saxet fra DR

Myrer
[/B]Bland ½ dl flormelis med ½ dl kartoffelmel, og drys det ud over myrerne. Når de æder det, dør de. De kan nemlig ikke tåle kartoffelmel.[/QUOTE]

Tåle og tåle, det stivner i myrerne … og det virker

Da jeg i sin tid havde myre-rykind, dryssede jeg kanel langt med panelerne - Det hjalp.

Er kanel ikke giftig for katte. Min tvivl med dette har gjort jeg ikke har forsøgt med kanel

Det ved jeg ikke - Mine katte holdt sig væk fra det. Kunne nok ikke lide lugten.

rådet med flormelis og kartoffelmed virker - de foræder sig i sukkerblandingen og dør af melet… så det virker…

jeg udryddede et myrebo på 111 meter i min have da jeg flyttede ind i mit hus på den måde… samtlige arbejdere døde… og så døde boet …

Jeps det virker det kartoffel mel / floremelis … Hold op alle de døde myre der er her til morgen …

vi havde problemet sidste år. Der var myrer OVERALT… jeg var fuldstændig desperat. Vi kontaktede dem her Sikringsaftaler og sikringsordning mod skadedyr - serviceaftale. de kom en formiddag og da jeg kom hjem fra arbejde, var der ikke en myre at se. De har garanteret mig, at det de bekæmper med på ingen måde kan skade katte og fugle men “kun” bekæmper myrer hvordan det så end kan lade sig gøre. men fakta er, at det virkede helt fantastisk og det ser ikke ud til at andet har taget skade af det. Vi valgte at lave en service aftale men man kan også bare betale for den gang hvor de kommer. Da jeg her for 14 dage siden så et par myrer igen, kontaktede jeg dem igen, og de kom igen og har skaffet mig af med de få myrer der var. Vi har været meget tilfredse med service og virkning.

Jeg er officielt ikke fan af myrer! Jeg har aldrigt lidt af myrer problemer i min lejlighed, men de kommer simpelthen i stimer … Jeg har nu sporet problemet til et hul i min fue ude på mit badeværelse :S det virker simpelthen som om de har en gang direkte ind i min lejlighed :frowning: hvad gør man så?

Sæt gaffatape over hullet så de ikke kan komme ind og kontakt varmemesteren/hvem der ellers tager sig af vedligeholdelse i bygningen, så de kan reparere skaden.

Der findes myregift, som er sikker for mennesker og katte, for biokemien hos pattedyr er anderledes end biokemien hos insekter, så vi bliver ikke nødvendigvis syge af de samme kemikalier. Sørg for, at det er den slags gift, der evt. bruges.

Lapper hullet i fugen? Hvis du bor til leje, så kontakt din udlejer.

Vi havde myrer sidste år lige ved hoveddøren. Så underboen prøvede med kanel. Hvilket bare fik myrerne til at flytte sig et andet sted hen til et vindue længere oppe ad trappen. Det kan godt være, de ikke kan lide kanel, men de dør åbenbart ikke af det. Udlejeren satte en myrelokkedåse op, og så forsvandt de.

Nej, myrer dør ikke af kanel, men det ødelægger deres duftspor, så de farer vild. Grunden til, at man bliver invaderet af horder af myrer er, at når først én har været inde i huset og fundet en spiselig krumme, så følger resten af boet dens duftspor hen til samme sted for at hente mere mad. Kommer man kanel ud over duftsporet, kan myrene ikke finde vej indenfor og går tilbage igen. Man skal derfor drysse kanel f.eks. langs vindueskarme, så man forstyrrer duftsporene der hvor myrerne kommer ind.

Da jeg boede i en stuelejlighed, fandt de bare et andet sted at kravle ind, desværre, så kanel er ikke altid effektivt til at holde dem væk. Det virker kun, hvis man lægger det hen over myrernes duftspor, ellers går de bare i en bue udenom.

Haha, nej, så virker det ikke. Så går myrerne bare forvildet rundt, indtil de finder deres gamle duftspor igen, og så er man lige vidt.

Det er også den slags som vi har brugt herhjemme (for en håndfuld år siden) uden problemer - og kan da også se at jeg skal have tjekekt holdbarhed på den vi har til rest/have kæøbt nye i år, for knagme hvor har vi mange myrer i år også. Haven vrimler, så kan jo godt regne ud at de nok snart forsøger sig indenfor.
(Og apropos det - flåterne er godt nok også kæmpe i år - det har vist været en god vinter for insekter og spindlere)

Vi har simpelthen så mange myrer rundt om i haven, at vi vander mod dem alle steder de dukker op, på nær hvor kattene har adgang og hvor vi har grøntsager. Resten af stederne bruger vi alternative metoder som kartoffelmel/flormelis, kanel og andet for at undgå dem

Hver eneste forår og sommer er vi nødt til at vande mod myrerne rundt om soklen for at undgå at ha’ en hel hær af dem i køkkenet.

Hullet bliver lappet her i weekenden, indtil da, bor jeg på toilettet og må leve med titlen massemorder :smiley:

[QUOTE=Cecilie;1242910]Nej, myrer dør ikke af kanel, men det ødelægger deres duftspor, så de farer vild. Grunden til, at man bliver invaderet af horder af myrer er, at når først én har været inde i huset og fundet en spiselig krumme, så følger resten af boet dens duftspor hen til samme sted for at hente mere mad. Kommer man kanel ud over duftsporet, kan myrene ikke finde vej indenfor og går tilbage igen. Man skal derfor drysse kanel f.eks. langs vindueskarme, så man forstyrrer duftsporene der hvor myrerne kommer ind.

Da jeg boede i en stuelejlighed, fandt de bare et andet sted at kravle ind, desværre, så kanel er ikke altid effektivt til at holde dem væk. Det virker kun, hvis man lægger det hen over myrernes duftspor, ellers går de bare i en bue udenom.[/QUOTE]

Aha, det tror jeg ikke, underboerne vidste. De hældte vist bare kanel ud over de myrer, der myldrede rundt i forgangen :slight_smile: