Myrelokkerdåser

Må jeg stille sådan nogle op i min stue, når misserne er der alene? Er det sikkert?

MVH Helle

Jeg har hørt om hunde der har spist myre-gift fra dåser, så mon ikke os en nysgerrig kat kunne finde på det?

Så jeg ville ikke anbefale dig at gøre det.

Uha nej så tør jeg ikke… Hvad kan jeg så gøre ved flyve myrer, der vil ind… Jeg har skal det lige siges, givet dem kanel og kogt vand og nu er de væk på andet døgn, men tror I det var nok? De kommer vel igen…

Jeg har aldrig haft så små husdyr før, så er lidt på herrens mark her…

PS lige da jeg så dem på væggen troede jeg det var et massivt angreb af lopper - Pyyyyha! :slight_smile:

Myrelokkedåser vil jeg ikke have nogen problemer med at bruge indendørs, kattene kan ikke komme til giften (og bider ikke i ting på samme måde som nogle hunde gør).

Jeg har haft brugt det uden problemer, og så selv om kattenen var i samme rum.

Jeg har drysset med kanel for 3 uger siden og her er de ikke kommet igen, og vi havde rigtig mange :thumbup:

Har du ikke mulighed for at “afskærme” dåsen på en eller anden måde, så kattene ikke kan få fat i den ? - og så kun myrerne kan :slight_smile: og jeg tror, som også Dorte skriver, at kattene ikke gider dem

Altså nu har jeg oplevet at i varmt vejr kan det der er i myrelokkedåsen blive flydende og løbe ud. Hvis misser så træder i det og slikker på poten, så er der proplemer.

Knus Elin

Nej jeg tør simpelthen ikke… Myrerne er i stuen op af en væg - eller var - de er væk pga kanel pt… Måske det er nok?

Nogle gange er det nok. Det virkede også i min gamle lejlighed.

Så vent og se, om de kommer igen. :slight_smile:

Vi har en myrelokkedåse stående i køkkenet, og kattene er flintrende ligeglade med den, og åbningerne er så små, at de ikke kan komme til indholdet. Måske kan indholdet, som en skriver, blive flydende, hvis den står direkte i solen, men vi har også altid stillet dem, så de får skygge.

/Flemming

Vi har også altid haft myrelokkedåser stående frit fremme uden problemer.

Har du ikke en cykelkurv, et hamsterbur eller sådan noget lignende? Altså noget du kan sætte over myredåsen, hvis du er bekymret? Jeg tænker at så kan kattene ikke komme til den, mens myrerne jo nok kan komme mellem tremmerne :wink:

God ide. Evt stille den på en avis, eller andet som kan suge evt. “flydende gift” til sig.

Men jeg tror nu ikke det ellers er et problem… :slight_smile:

Har du nogensinde mødt en jysk myre :cool:

-LOL -LOL -LOL -LOL
Åbenbart ikke - og nu håber jeg heller ikke jeg kommer til det! -what :uha: :stuck_out_tongue:

jeg har ingen problemer haft - og har i øvrigt ikke en dåse hvor jeg tror indholdet ville kunne flyde ud. Kattene er helt ligeglade…

Det med det bliver flydende kan også skyldes gulvvarmen. Vi har gulvvarme over det meste af huset og da det er klinker, skal de varmes op engangimellem. Min dårlige ryg og ben kan ikke klare jeg går på noget så koldt.
Det er på denne måde jeg oplevede det og mange mennesker har næsten altid gulvvarme i badeværelset.
Knus Elin

Jeg har også gulvvarme

God idé med et bur - jeg har et udtillingsbur., som jeg kan sætte den i

[quote=Ann R;419703]-LOL -LOL -LOL -LOL
Åbenbart ikke - og nu håber jeg heller ikke jeg kommer til det! -what :uha: :p[/quote]

[quote=lenschow;419758]Jeg har også gulvvarme

God idé med et bur - jeg har et udtillingsbur., som jeg kan sætte den i[/quote]

:klapper::klapper::klapper:, I er da for sjove :smiley:

Hvornår afholder du udstilling af jyske kæmpe myrer Helle?
Dem vil jeg gerne se, specielt når de er i bur :cool: