Mystisk sygdom

En af killingerne fra mit sidste kuld er netop blevet aflivet. Han har altid været en stor og flot kat, men han havde tabt sig meget. De kunne ikke finde ud af, hvad han fejlede, men hans ejer skriver, at han blev testet for leukæmi og aids, og det var ingen af delene.

Hans mor, Snefnug, fik vi aflivet sidste år. Hun var utrolig lang tid om at komme sig over sit kuld (var tynd og nærmest deprimeret). Siden blev det bedre, men så begyndte hun at få anfald. Første gang troede jeg, det var en blodprop, for hun var lam i bagparten, men det gik over efter en halv time (mens jeg ventede på dyrlægevagten). Det kom igen 2-3 gange, og til sidst valgte vi aflivning.

Jeg har selv en beholder fra kuldet, Kenya, og hun trives heldigvis godt og har altid gjort det.

Det er denne smukke dreng - Gyldenkærnes Togo - der nu er blevet begravet.

(jeg håber, billedet kommer med - jeg kan ikke vælge vis som kladde, så jeg kan tjekke)

Billedet er med. :slight_smile:
Men hvad er spørgsmålet? Bud på hvad det kan være, eller?
Og hvad var symptomerne på den nu aflivede killing/kat?

Han bliver vel obduceret?

Desværre får man ikke altid et svar :frowning:

Stakkels missemand og stakkels familie :kram:

[QUOTE=Else;970247]En af killingerne fra mit sidste kuld er netop blevet aflivet. Han har altid været en stor og flot kat, men han havde tabt sig meget. De kunne ikke finde ud af, hvad han fejlede, men hans ejer skriver, at han blev testet for leukæmi og aids, og det var ingen af delene.
[/QUOTE]

Hvor gammel var han :?
Fik han ikke taget blodprøve eller andet :?

Farvel Togo, smukke skovkat. Alt for tidligt, du skulle afsted. :rip:

Så længe vi husker dem, er de stadig med os. :trøste:

Der er ikke et decideret spørgsmål - men jeg kunne ikke få lov at poste uden at vælge præfixet med spørgsmål.

Jeg ville egentlig bare dele - og evt. høre andres erfaringer.
Nej, han bliver ikke obduceret, eftersom han allerede var begravet, da jeg fik besked. Jeg fik heller ikke hans mor obduceret. Der er ingen i avl efter disse linjer, Snefnug var den sidste.

Men synd er det, for Togo var en dejlig og smuk kat, og ejerne var meget glade for ham.

Det gør mig ondt for dig og for Togo’s mor og far.

Jeg har haft fornøjelsen af at møde Togo og ejere på hobbyudstilling, og det var klart at se hvor glade de var for ham.

:lys:

Det gør mig ondt for Togo og hans ejere :rip: Det er kun et års tid vi havde fornøjelsen af at tabe ‘bedste ben’ til den smukke dreng med ‘træstammerne’ …

Jeg har desværre selv kæmpet med at holde vægt på en kat, der i løbet af ganske kort tid gik fra en nydelig størrelse medium til size 0 :frowning: Alle blodprøver var 100% normale under hele forløbet. I onsdags opgav vi kampen, da dyrlæge ved kirurgisk undersøgelse kunne konstatere, at hendes tarme var en stor kræftsvulst :ked: Måske har det også været tilfældet for Togo?

[QUOTE=Maj-Britt;971115]Det gør mig ondt for Togo og hans ejere :rip: Det er kun et års tid vi havde fornøjelsen af at tabe ‘bedste ben’ til den smukke dreng med ‘træstammerne’ …

Jeg har desværre selv kæmpet med at holde vægt på en kat, der i løbet af ganske kort tid gik fra en nydelig størrelse medium til size 0 :frowning: Alle blodprøver var 100% normale under hele forløbet. I onsdags opgav vi kampen, da dyrlæge ved kirurgisk undersøgelse kunne konstatere, at hendes tarme var en stor kræftsvulst :ked: Måske har det også været tilfældet for Togo?[/QUOTE]
Ja, det gør mig ondt med Miaw. Du har ret, symptomerne lyder ens, så måske var det kræft.