Naboens drenge

You’re welcome. Sådan en underretning som den du ville komme med, får ikke ikke sasbehandlerne til at rykke ud med bål og brand men…

  1. enten bliver den et vigtigt tillæg til øvrige underretninger vedr. børnene som samlet giver et bekymringsbillede af familien - en indgang.

  2. eller også er der måske ikke så meget i den nu, men måske kommer der om 2 mdr. endnu en underretning og så blir din stadig en del af en samlet vurdering…en indgang.

  3. Det jeg selv mest har prøvet: Underretningen indeholder måske ikke de store afslørende detaljer, men vidner om en familie, som har brug for noget familieorienteret rådgivning. Den første lille halve time går med at familien selvfølgelig er oprørt/ked/sur over at være blevet underettet om - hvad enten det er gjort anonymt eller ej. Men vi kommer altid videre derfra…Underretningen danner grundlag for en bred snak om familieliv og børneopdragelse, familiens trivsel generelt. Når man er venlig nok og vedholdende og behandler folk ordenligt, så gør man sig fortjent til deres tillid og de åbner faktisk op omkring det der er svært. Som oftest handler det faktisk om en dårlig økonomi, dårlige mønstre, dårlige indgroede vaner, dårligt ægteskab… alt sammen noget der smitter af på tilgangen til ungerne :brist: - men også noget der kan hjælpes med. :inlove: Det bliver ikke altid tip top-solstrålehistorier, men børn og deres forældre behøver heller ikke være nypudsede førend der ikke længere er tale om decideret omsorgssvigt og vi igen har bevæget os op i det bredspektrede normalområde…jeg elsker mit fag og jeg elsker og respekterer familierne i al deres forskellighed.

Sikke da noget med de drenge, kan godt forstå du er lidt nervøs for misserne.
Har du prøvet at snakke med drengende, eventuelt spørge dem om de ikke vil ind og hilse på kattene i stedet for at genere dem?