Naboens katte tis

Jeg har nu flere gange oplevet, at når jeg lufter ud i soveværelset, så hopper en af naboens katte ind og tisser :frowning:

I dag havde jeg helt glemt, at jeg havde åbnet vinduerne, og da jeg får dem lukket og mine egne katte kommer ind i soveværelset opdager de straks en lille pyt på gulvet ved det ene senge ben :frowning:
Jeg er simpelthen SÅ træt af, at man ikke kan have sine vinduer åbne, uden deres katte skal rende ind og tisse rundt omkring :frowning:

Min spørgsmål er så: Hvad vasker jeg nu gulvet af i, så mine egne ikke får lyst til at tisse der også?

Jeg har tørret det godt af og vasket med alm rengøringsmiddel - Men er det nok?

ÆV for en dum situation :frowning:
Og en dum nabo.

Rodalon tager lugten, husk at skylle det grundigt af igen, det er giftigt for katte.

[QUOTE=PiaR;825522]ÆV for en dum situation :frowning:
Og en dum nabo.
Ja jeg er simpelthen så træt af det. De andre gange var imens vi havde gulvtæppe på :frowning:
Nu har vi jo lige fået helt nyt parket gulv på, så er det da heldigvis nemmere at rengøre.
Rodalon tager lugten, husk at skylle det grundigt af igen, det er giftigt for katte.[/QUOTE]
Tager gulvet skade af rodalon???

jeg vil også sige en omgang rodalon

Og nu siger jeg noget som der måske er mange der ryger i luften over… Hvis du kan få fat i naboens kat når den laver det nummer eller bare du ser den i nærheden af det vindue den hopper ind af… hvad med at have en haveslange i nærheden så den får en ordentlig gang vand? Den tager ikke skade af det og den kommer sandsynligvis ikke tilbage

Velkommen i klubben :slight_smile:

Jeg havde en fertil han der kom sidste sommer, og pissede mit soveværelse til…

Jeg gjorde rent i rodalon og anskaffede mig et fluenet til vinduet, det var desværre den eneste måde jeg kunne holde ham ude på.

Nææ, det tror jeg da ikke.
Det skal jo ikke sættes i blød i det.

[QUOTE=Vipstøsen;825526]jeg vil også sige en omgang rodalon

Og nu siger jeg noget som der måske er mange der ryger i luften over… Hvis du kan få fat i naboens kat når den laver det nummer eller bare du ser den i nærheden af det vindue den hopper ind af… hvad med at have en haveslange i nærheden så den får en ordentlig gang vand? Den tager ikke skade af det og den kommer sandsynligvis ikke tilbage[/QUOTE]
Problemet er bare at hver gang er den over alle bjerge, når jeg kommer derind

[QUOTE=DK Sugieh;825527]Velkommen i klubben :slight_smile:

Jeg gjorde rent i rodalon og anskaffede mig et fluenet til vinduet, det var desværre den eneste måde jeg kunne holde ham ude på.[/QUOTE]
Ja måske skulle vi også anskaffe et fluenet - For det er er F… træls. Jeg er mega bange for en af mine egne skal få lyster til at tisse samme steder :frowning:

[QUOTE=PiaR;825529]Nææ, det tror jeg da ikke.
Det skal jo ikke sættes i blød i det.[/QUOTE]
Helt ok :slight_smile:

Øv Rikke :frowning:

Jeg ville nok også sætte fluenet på, hvis det var mig.

Jeg kender flere som har god erfaring med www.fluenet.dk En af mine opdrættervenner har det i hele huset, og det er så pænt at man ikke lægger mærke til det før det bliver påpeget at nettet er der.

Bonus: I slipper for myg i soveværelset :smiley:

Klar eddike tager også lugten og er ikke giftigt for kattene.

Brug Urine Off

Eddike eller rodalon. Trægulve tager ikke skade af det. Har brugt det ofte (Mea var lidt utæt i sine sidste år)

[QUOTE=DK Thomani;825535]Øv Rikke :frowning:

Jeg ville nok også sætte fluenet på, hvis det var mig.

Jeg kender flere som har god erfaring med www.fluenet.dk En af mine opdrættervenner har det i hele huset, og det er så pænt at man ikke lægger mærke til det før det bliver påpeget at nettet er der.

Bonus: I slipper for myg i soveværelset :D[/QUOTE]
Ja det er mega ØV.
Men nu har jeg fået vasket af i rodalon, så håber jeg bare, at misserne her i huset bliver derfra :wink:
Jeg må kigge på sådan et fluenet - Takker for linket Annie

Jep, Rodalon, jeg har svært ved at forestille mig noget, der ikke tåler Rodalon. Alternativt Eddike. Eller begge ting, een af gangen :smiley:
Urine Off ville jeg kun til nøds bruge på ting, der ikke kan vaskes (og så ville jeg i de fleste tilfælde heller smide tingen ud) - det lugter efter min mening grimt og “overdøvende”, selvom producenten påstår noget andet.

Uha Urine Off hader jeg lugten af :frowning:
Det er ligefør jeg hellere vil have lugten af kattetis :tihi:

Takker Eva så ved jeg da, at jeg ikke skal have skæld ud af kæresten over, at gulvet har taget skade :slight_smile:

[QUOTE=pivnu;825622]Jep, Rodalon, jeg har svært ved at forestille mig noget, der ikke tåler Rodalon. Alternativt Eddike. Eller begge ting, een af gangen :smiley:
Urine Off ville jeg kun til nøds bruge på ting, der ikke kan vaskes (og så ville jeg i de fleste tilfælde heller smide tingen ud) - det lugter efter min mening grimt og “overdøvende”, selvom producenten påstår noget andet.[/QUOTE]
Helt enig mht Urine Off - Det har en mega kvalm lugt og den går aldrig helt væk, synes jeg

[QUOTE=DK Sugieh;825527]Velkommen i klubben :slight_smile:

Jeg gjorde rent i rodalon og anskaffede mig et fluenet til vinduet, det var desværre den eneste måde jeg kunne holde ham ude på.[/QUOTE]

Det er i hvert fald temmelig meget nemmere end at skulle være klar med en vandslange :slight_smile:

:smiley: Det er altså også skide besværligt med alt det vand i soveværelset :stuck_out_tongue:

hehe… men nu sagde jeg jo ikke noget om at man skulle sprøjte løs inde i soveværelset… man venter selvfølgelig til katten stikker hovedet udenfor :wink:

Minder mig om at svogeren og hans kæreste engang var ude og lufte hund og pludselig kom der en kat farende og en ordentlig skylle vand. Det viste sig at der var en mand der også var træt af naboens kats poteaftryk på bilen. Han havde så taget den på fersk gerning og kastede en spand vand efter den… men ramte ikke. Tilgengæld fik alle et godt grin da min svoger og kæresten forsigtigt stak hovedet frem bag hækken og spurgte om de kunne gå forbi nu uden at få en skylle i hovedet :høhø:

Øv da!

Jeg kan godt forstå du synes det er rigtig træls!

Rodalon ville også være mit bud. Det brugte jeg selv for mange år siden, da jeg havde samme oplevelse som du - en fremmed hankat, der en sommer troede han skulle markere sit territorie inde i min stue!

I denne tid oplever jeg så et andet problem - nemlig et par hankatte som strinter op ad min fordør. Sikken en dunst jeg møder, når jeg kommer hjem og står og skal låse mig ind. Det er godt nok også træls!! Og om aftenen sidder der oftest en hankat og muuner udenfor. Jo jo, kvarterets fertile hankatte har opdaget, at der bor et par lækre damer her!

Jeg har hidtil brugt eddikevand på min fordør, men det tager ikke lugten andet end for 1 dag! For dagen efter stinker det igen! Klart nok når hankattene kommer forbi hver dag!

Knus Gitte

[QUOTE=Vipstøsen;825688]hehe… men nu sagde jeg jo ikke noget om at man skulle sprøjte løs inde i soveværelset… man venter selvfølgelig til katten stikker hovedet udenfor :wink:

:høhø:[/QUOTE]

Jeg er altså overbevist om det virker bedst, hvis de spules ud :smiley: :smiley: :smiley:

Rikke - Så lidt :slight_smile:

Gitte - Åh ja, det problem have vi også med naboens fertile hankat. Adr hvor der stank. Godt han fik den kastreret sidste år!