Namme

Årets første vinbjergsnegl.
Den blev fanget efter en hård kamp for 45 minutter siden. Nu skal den tilberedes: 6 timer i ovnen ved 225 grader og hertil serveres friskplukkede mælkebøtteblade som forsigtigt får et par stænk kokosmælkmarinade fra mine hjemmedyrkede, økonomiske og aerodynamiske kokosnødder. Det bliver godt.

I morgen skal jeg lave due-sushi fra en selvdød due jeg fandt ude på landevejen.

Jeg ville nu ikke spise dem. (Vil aldrig nænne det, for de er jo nuttede). Men jeg har opdaget man kan tjene en formue på at sælge dem levende…
mine forældres nabo sagde de koster 45 kr stk…

1 Synes om

HVOR? Jeg vil tro at jeg kan høste et par hundrede om dagen på min grund - seriøst!

Jep de er penge værd for de rigtige mennesker… lige mine forældres nabo sagde med stolthed i stemmen at han har fundet et sted hvor han kan hente dem, når hans bestand bliver for lille…

(Jeg tilstår jeg rystede meget på hovedet da han sagde det, men mine forældre sagde at det var rigtig nok og at han godt kunne finde på at spørger naboerne om han må gå ind og se m de manglende snegle er der)

LOL OK, han kan få lov til at hente alle dem han kan nappe på en time her - og det koster kun 100,- … og selvfølgelig oraaaange priser :wink:

Nu googlede jeg lige…

Og man må vist ikke sælge dem (lovgivning), men prøv lige at se en tråd med en der ville give dem væk

https://deljorden.dk/opslagstavlen/1685.html

De bliver set på som husdyr af nogle og dræbersnegle spidserne af andre

Jeg godt nok heller aldrig hørt om nogen som ligefrem vil betale for dem … og så 45,- stykket! Jeg har vildt mange … og endnu flere ‘dræbersnegle’, så den der med at vinbjergsnegle æder ‘dræbersnegle’ - som der står i tråden - giver jeg ikke meget for. Jeg har vitterligt siddet mangen en aften og kigget på sneglene, og jeg har aldrig oplevet at se en vinbjergsnegl bare nærme sig en ‘dræbersnegl’. Leopard snegle har jeg til gengæld set mæske sig på ‘dræbersnegle’.

Deler du opskriften … eller er den en velbevaret (af gode grunde) hemmelighed :huh:

1 Synes om

Næææææææ nej, det er KUN Noma der kan få fingrene i den opskrift … mod et ikke ubetydeligt beløb i $ :slight_smile:

1 Synes om

vinbjergsnegle, skulle efter mine kilder, spise dræbersnegleæg ikke de voksne dræbersnegle.

4 Synes om

Ok, så dyb er min detailviden om snegle ikke LOL Men godt at vide - jeg ‘passer’ meget på mine vinbjergsnegle - altså bl.a. fjerner den fra min indkørsel inden jeg kører ud/ind af den :+1:

1 Synes om

husk på du er omgivet af nørder herinde… :wink:

1 Synes om

Problemet er bare, at der slet ikke er nok vinbjergsnegle til at gøre noget mod invasionen af de små aliens. Ligesom der heller ikke er leopardsnegle nok, selv om de også i hvert fald spiser deres æg, måske også selve sneglen. Jeg husker det ikke lige.

Er det ikke noget med at snegle skal gå på neutral mad som agurk eller kartoffel, i lidt tid, for at tømme tarmene for natur mad som smager knap så godt

de skal også gå på sand for at slide slimen af på deres fod.

leopard snegle tager æg og dræbersnegle.

Men ja både leopard- og vinbjergsnegle er i undertal; jeg hjælper derfor gerne dræbersnegle over broen.

Her på matriklen bliver de hakket i to og smidt ud. De får lige et par frø ferromol med som afskedsgave. De halverede snegle tiltrækker deres artsfæller og ferromol tager sig af kanibalerne :muhaha:

Jeg har desuden lagt ferromol i min hæk udenfor mit hegn, dvs de får dræbersnegle der finder vej ind i min have bliver omgående aflivet.

Jeg har ikke det mindste dårlig samvittighed over at være så morderisk!!

2 Synes om

Og derfor kunne jeg ikke finde på at spise vinbjergsnegle - det synes jeg er ondt, selv for et umælende kræ som en snegl :frowning:

Jeg samler dem ind når aftenen falder på - og kan nemt komme op på en 5 liters spand fyldt op. Og så får de kogende vand. På den måde er jeg sikker på at det kun er dræbersneglene der tager billetten og ikke alle de andre typer som også kigger forbi :slight_smile:

jeg bor midt inde i en by; der er ingen spændende snegle der kigger fordi.

De eneste der kigger forbi er dræbersnegle og dem er der fri jagt på efter min mening. Men 5 liter spand - hvor klamt! I det mindste så formerer de sig ikke mere…

1 Synes om