Jeg bor midt i byen, meget trafikeret, meget larmende, folk overalt, det bliver ikke meget mere urbant, kan jeg fortælle. Men der findes så nogle mennesker som synes vi bor et glimrende sted for katte at løbe frit omkring!!? ingen smiley passer her
Der er nemlig nogen der lader deres katte løbe rundt og slås og skrige så det runger i hele hele området, og mine katte står fuldstædigt stive med store haler og lister rundt i lejligheden - og vil ikke spise den store portion kød, som lige er taget ud af mikroovnen… :tromme: (nå det var et sidespring).
Jeg er totalt frustreret over det… Wulfi og jeg har stået i vinduet og kigget ned i vores gård efter de slåssende katte, men vi kan ikke se dem, og jeg aner ikke hvem der ejer dem (eller hvordan kattene ser ud). Jeg kan høre kattene banker løs på hinanden dernede, river og kradser og skriger i smerte, det er lige så jeg får sympati-ondt i mine arme over det.
Skal vi bare finde os i at blive skræmt sådan?
Har I ikke lige nogle gode tips til hvad jeg kan gøre? Jeg skal vel have fundet ud af hvem der ejer kattene… :?
Problemet er rigtig stort fordi nogen katte går i affekt kan de ikke komme til de katte de hører - så banker de kattene de går sammen med. Resutatet kan være de slet ikke kan være i stue sammen
Et rigtig kedeligt problem, man kunne måske lave et opslage , og hænge op i nabolaget eller lave et læsebrev i den lokale avis, om det voksene problem du ser .
Ja jeg ved jo snart ikke hvad man skal gør det er jo lidt svært når man ikke kender ejer eller om de har en ejer.
[quote=Noël;462778]Et rigtig kedeligt problem, man kunne måske lave et opslage , og hænge op i nabolaget eller lave et læsebrev i den lokale avis, om det voksene problem du ser .
Ja jeg ved jo snart ikke hvad man skal gør det er jo lidt svært når man ikke kender ejer eller om de har en ejer.
[/quote]
Ja, jeg kan vel egentlig bare gå ud fra at de ikke har nogen ejere. Tror faktisk vores vicevært også bor her i bygningen, må prøve at fortælle det til ham. Han må også have hørt dem, hvis han bor her.
Jeg vil sige som Noël. Lav opslag til opgangene i gården/i området.
Hvordan du så liiige vinkler den, så folk faktisk tager det til sig, og ikke bare tænker “jaja, mine katte skal du ikke blande dig i”, ved jeg ikke helt. :øhmm:
Jeg ville nok give den bange kat Zylkene så den indser den er i sikkerhed før den lader angsten opbygge sig for voldsomt. På et tidspunkt indser de de er i sikkerhed.
og så opslag og bede folk styre deres dyr [SIZE=5]
[/SIZE]
Det problem har vi desværre også jævnligt her… Jeg ser desværre også mange fritløbende katte - ikke at jeg fatter at folk tør lige ud til et meget befærdet kryds
Jeg har 7-9-13 endnu ikke set nogle påkørte katte i vejkanten… Nå, sidespring…
Faktum er at blandt disse er der også nogle slagsbrødre, og mine egne drenge lister også rundt i lejligheden med ørene tilbage, og leder efter kattene.
Heldigvis finder de vist tryghed i hinanden
[quote=Rimmen;462838]Det problem har vi desværre også jævnligt her… Jeg ser desværre også mange fritløbende katte - ikke at jeg fatter at folk tør lige ud til et meget befærdet kryds
Jeg har 7-9-13 endnu ikke set nogle påkørte katte i vejkanten… Nå, sidespring…
Faktum er at blandt disse er der også nogle slagsbrødre, og mine egne drenge lister også rundt i lejligheden med ørene tilbage, og leder efter kattene.
Heldigvis finder de vist tryghed i hinanden :)[/quote]
Rimmen: Jeg ved i øvrigt med sikkerhed at der har været problemer med herreløse katte i dit kvarter flere gange - kendte engang en der boede tæt ved dig. Og I kan ringe til Kattens Værn, når det bliver for slemt, ved jeg.
Jeg ved ikke, hvad du skal gøre, men jeg er meget kontant:
Jeg hænger en seddel op lokalt med en tidsfrist om, at hvis katten ikke er fjernet fra min grund før XX dato, så får jeg kommunen eller KV til at fjerne den. Reagerer ingen, så indfanger jeg den og kører den ned og får den neutraliseret. Herefter sættes den ud igen. Har den en ejer, så plejer denne at dukke op og få besked, for jeg står skam ved min handling, og har den ikke en, så omplaceres den til et godt hjem, hvis den er egnet.
Ellers fodrer jeg den.
Er den syg. så får den fred straks.
Jeg er helt iskold i rumpetten om det er lovligt - hvis de vil have mig til at ændre praksis, så må de lave en lov, der beskytter katten og sørger for disse ting, så vi andre er fri for at rydde op efter hjerteløses uansvarlighed…
Ha! Yes! Har fundet i min tilladelse til at holde kat at “katte ikke må være til gene for husets andre beboere” ! Åh, så håber jeg det bliver nemt! Pyh, det var godt.
For, som en anden også skriver i en tråd om ude/indekatte herinde i dag, så vil man jo netop helst ikke gøre sig upopulær ved at kritisere andres holdning til fritløb.
[quote=Sheer;463023]Ha! Yes! Har fundet i min tilladelse til at holde kat at “katte ikke må være til gene for husets andre beboere” ! Åh, så håber jeg det bliver nemt! Pyh, det var godt.
For, som en anden også skriver i en tråd om ude/indekatte herinde i dag, så vil man jo netop helst ikke gøre sig upopulær ved at kritisere andres holdning til fritløb. [/quote]
Hvor sjovt, jeg sad lige og tænkte, om der ikke fandtes en tilladelse med regler…
Jeg husker nemlig, da begge mine sønner boede i et lignende kvarter,
var der jævnligt nogen, der klagede over de katte, der enten larmede indendørs eller udendørs,
og der blev klagerne altid taget alvorligt - med påbud som følge.
Så, nu håber jeg, du får fod på det. Det er jo synd for de frustrerede katte.
(Sådan et sted kan det iøvrigt godt være et problem at have f.eks. Siamesere.)