Når barndomshjemmet er til salg igen

Så synes jeg, at jeg bliver lidt sentimental. Eller er det bare mig? :?

For min families vedkommende, var vi ikke “færdige” med huset, da det blev solgt. Det handlede ikke om kvm, indretning, beliggenhed eller lign., men ren og skær økonomi (eller mangel på samme…). :frowning:

Men som sagt, så er det nu til salg igen. Til næsten det dobbelte af hvad min far fik den gang for 12 år siden -what (Hvilket også var hans udbrud, da han hørte, hvad det står til nu… :tihi:).

De har ændret en hel masse, og alligevel ikke så meget.
Køkkenet har de skiftet alle skabe ud og malet loftet hvidt, men klinkerne er stadig de samme. Synes egentlig ikke klinkerne passer ind i de hvide, men de har da reddet det meget godt med at lade deres farver gå igen i køkkenbordspladerne… :slight_smile:
Stuen har de lavet trægulv (eller hvad det nu er) - førhen var der gulvtæppe og betongulv under.
Skabene i sove- og børneværelserne er nøjagtig de samme som dengang vi boede der, og det samme er begge toiletter og bryggerskabene… :slight_smile:
Haven er godt nok et kapitel for sig. :uha: Da vi boede der var der en mangfoldighed af blomsterbede og hele “børneområdet” var køkkenhave… I indkørslen var der dengang et bed med 2 flotte troldhasseler, dem er min far godt nok ked af, at han ikke fik med den gang.
Min far er rigtig stolt af skuret og carporten - de to ting står der endnu og det er ham der helt selv har bygget begge dele… :ok:

Har sådan lyst til at købe stedet. Men på en SU og revalidering er der ingen chance for det.

Syntes lige I skulle se det sted, som var og stadig er en stor del af mig… :slight_smile:

Jeg er lige flyttet tilbage til den by, som jeg er vokset op i. Vi bor her bare for et års tid… Jeg er folkeskolelærer… Og en af eleverne har MIT gamle værelse - det værelse som jeg boede på i over 10 år…
Det er sjovt - men fik da også lidt en klump i halsen…

De overvejer at sælge huset, og jeg kunne også finde på at købe det - på den anden side, skull ejg måske bare finde “mit helt eget”…

(De har i øvrigt malet huset GULT… tsk tsk tsk tsk…)